اخبار داغ

با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان؛

تیم های بازرسی بیش از پیش بازار کرمانشاه را رصد می کنند

تیم های بازرسی بیش از پیش بازار کرمانشاه را رصد می کنند
ماه مبارک رمضان از ماه هایی است که تقاضای مردم برای خرید برخی از اقلام به ویژه کالاهای اساسی افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، با وجود اینکه برخی از دستگاه ها نظیر سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت ماهیتا وظیفه بازرسی را برعهده دارند نقش آنها در ایامی از سال نظیر ماه رمضان خطیر تر می شود تا راه را بر هرگونه سو استفاده های احتمالی در پی افزایش تقاضای مردم ببندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بازار کالاهای اساسی در کرمانشاه به طور ویژه تر رصد می شود

,

گودرز فهیمی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، از رصد بازار کالاهای اساسی در کرمانشاه به طور ویژه خبر داد.

, پاک پرس, پاک پرس,

رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه عمده ترین موارد بازرسی را مراکز تهیه و تولید کالاهای پر مصرف در این ماه نظیر قند و شکر، مواد لبنی، برنج، شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه، مواد پروتئینی، خرما، سبزیجات و میوه دانست.

, .,

فهیمی خاطر نشان کرد: در این ماه با توجه به افزایش تقاضای مردم برای این کالاها برخی افراد سودجو درصدد سو استفاده از بازار هستند که به منظور مقابله با این افراد، برقراری و ثبات نظم در بازار و استیفای حقوق مصرف کنندگان گشتهای سیار تعزیرات حکومتی نسبت به بازرسی و کنترل بازار اقدام می کند

,

وی با اشاره به اینکه این اکیپها در دو شیفت صبح و عصر نسبت به بازرسی اقدام می کنند افزود: تعزیرات حکومتی اولویت بازرسی را کبابی ها، قصابی ها، حلیم پزی ها ، قنادی ها و مراکز فروش مواد غذایی قرار می دهد و در این میان با قاطعیت با متخلفین برخورد می کند.

, .,

فهیمی همچنین از همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه های مرتبط، مرکز بهداشت و دامپزشکی در اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان خبر داد.

, .,

رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خطاب به مردم گفت: هم استانی ها هرگونه موارد تخلف را با شماره تماس 124صنعت، معدن و تجارت یا شماره پیامکی 300000135 تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

, . ,

30 تیم بازرسی به پایش و نظارت بر بازار می پردازند

,

 

,

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در ماه مبارک رمضان 30 اکیپ بازرسی بر بازار نظارت می کنند.

, .,

عباس سجادی ‌راد در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: در این ماه کالاهای ضروری نظیر برنج، روغن، میوه، زولبیا بامیه، قند و شکر، مواد لبنی و پروتئینی، سبزیجات و میوه بیش از پیش از سوی مردم مورد تقاضا قرار می گیرد.

, پاک پرس, پاک پرس, .,

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: به همین منظور این سازمان درصدد تنظیم بازار و استیفای حقوق مصرف کنندگان و نیز مبارزه با کالای قاچاق نسبت به انجام بازرسی اقدام می کند.

, .,

سجادی راد عنوان کرد: در این میان نیز از ظرفیت اداراتی نظیر جهاد کشاورزی، استاندارد، تعزیرات حکومتی، معاونتهای غذا و دارو و امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و انجمنهای تخصصی استفاده می شود.

, .,

وی افزود: در این میان سازمان صنعت و معدن به همراه سایر دستگاه های مرتبط بر عرضه و تولید کالاهای اساسی و مراکز خرید به طور ویژه ای نظارت خواهد کرد.

, .,

سجادی راد خاطر نشان کرد: مردم جهت انعکاس مشکلات خود می توانند از طریق سامانه 124 اقدام کنند تا در اسرع وقت اقدام مقتضی انجام شود.

, .,

100 تیم بازرسی به کنترل بهداشتی بازار می پردازد

,

 

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از رصد بازار توسط یکصد تیم در ماه مبارک رمضان خبر داد.

, .,

 علیرضا اجرایی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان، برنامه های نظارتی و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، توسط بازرسین بهداشت محیط به طور جدی تری پیگیری و تقویت می شود.

, پاک پرس, پاک پرس, .,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: به همین منظور تیمهای بازرسی از مراکز پخت شیرینی، آش و حلیم، رستورانها، محلهای برگزاری مراسم افطاری و سحری بازدید می کنند.

, .,

اجرایی با اشاره به اینکه دیگر دستگاه های اجرایی نظیر تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و اتحادیه های مربوطه نیز به امر بازرسی مبادرت می کنند گفت: در سطح استان یکصد تیم بازرسی در قالب گروه های دو نفره در دو شیفت صبح و عصر به رصد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و خوراکی می پردازند.

, .,

وی از افزایش کمی و کیفی بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: مردم باید شیرینی های سنتی به ویژه زولبیا و بامیه را از مراکز بهداشتی مجاز و مورد تائید و نه از دستفروشان خرید کنند.

, .,

اجرایی خواستار توجه مردم به رعایت بهداشت توسط متصدیان خرید شد و گفت: مردم دقت کنند که مواد غذایی و شیرینی های بسته بندی شده دارای مشخصاتی از جمله مهر وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا باشند.

, .,

وی با تاکید بر لزوم خرید آش و حلیم از مراکز دارای پروانه صنفی افزود: این مراکز باید از ظروف یکبار مصرف دارای پایه گیاهی استفاده کنند در غیر این صورت توسط بازرسان بهداشتی با آنان برخورد می شود.

, .,

اجرایی گفت: غذای پخته شده نباید بیش از دو ساعت در فضای آشپزخانه باقی بماند بلکه باید در اسرع وقت به مصرف برسد.

, .,

وی افزود: سبزی و میوه نیز باید با رعایت اصول سالم سازی شامل شستشوی اولیه، گند زدایی و شستشوی نهایی به مصرف برسد.

, .,

اجرایی گفت: مردم در هرصورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را از طریق تماس با سامانه 190 به اطلاع برسانند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

, .,

وی خطاب به هیئت امنای مساجد نیز بیان کرد: به منظور توزیع سحری و افطاری حتما باید از مواد اولیه سالم استفاده شود، رعایت بهداشت فردی به افراد در حال طبخ تذکر داده شود، غذای پخته شده در کمتر از دو ساعت به استفاده برسد.

, .,

اجرایی خواستار توزیع غذای پخته شده به صورت گرم شد و در ظروف یکبار مصرف با گیاهی گیاهی شد و گفت: همچنین در هنگام توزیع غذا افراد از راه رفتن بر روی سفره بپرهیزند.

, .,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه