اخبار داغ

در پاسخ به تذکر یک نماینده مطرح شد

درخواست لاریجانی از کمیسیون آموزش برای بررسی محتوای سند ۲۰۳۰

درخواست لاریجانی از کمیسیون آموزش برای بررسی محتوای سند ۲۰۳۰
رئیس مجلس از کمیسیون آموزش و تحقیقات خواست محتوای سند ۲۰۳۰ را بررسی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 7 خرداد پارلمان در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره بررسی سند 2030 در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، گفت: درباره بررسی سند 2030 باید بگویم که دارای دو بعد شکلی و محتوایی است، از نظر شکلی چیزی که مطرح است، این است که یک مصوبه‌ای دولت پیرامون آن داشت که برای این امر ساختاری را تعیین کرده بود و آن مصوبه را به هیئت تطبیق فرستادند و این ساختار از نظر شکلی اشکال قانونی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: محتوای سند 2030 نیز چیز دیگری است و باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌کردند و باید این مراوده بین دولت و مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه دولت شکل سند 2030 بود که گفته بودند برای آن ترکیبی را تعیین می‌کنند، از نظر هیئت تطبیق مصوبات شکل آن خلاف قانون نبود.

,

لاریجانی با بیان اینکه در هیئت تطبیق مصوبات نمی‌توانند راجع به محتوا بحث کنند، اظهار داشت: هیئت تطبیق فقط شکل مصوبات را بررسی می‌کند و می‌سنجد که آیا خلاف قانون است یا خیر و به محتوا ورود نمی‌کند؛ لذا هیئت تطبیق از نظر شکلی آن را خلاف قانون ندانسته است.

,

وی با تأکید بر اینکه محتوای سند توافق 2030 بحث دیگری است که باید بررسی شود، گفت: اینکه سوال شود این محتوا را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و یا جای دیگری، چنین بحثی مطرح نبوده، یعنی جایی مورد بررسی قرار نگرفته و هنوز شورای عالی انقلاب فرهنگی به این بحث ورود نکرده که باید وارد می‌شد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در جلسه قبل هم گفتم که کمیسیون آموزش محتوای سند 2030 را بررسی کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه