اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

اقتصادمقاومتی از مولفه‌های قدرت نظام است/بانک‌ها در نظام اسلامی بنگاه‌ اقتصادی و تجاری نیستند

اقتصادمقاومتی از مولفه‌های قدرت نظام است/بانک‌ها در نظام اسلامی بنگاه‌ اقتصادی و تجاری نیستند
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اقتصاد را یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و قدرت دانست و گفت: درون‌زایی و برون‌نگری دو رکن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که بر اساس آن توسعه کشور رقم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در جمع پایوران سپاه روح‌الله استان مرکزی اساس دین را بر معرفت دانست و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب معارف اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی اسلام را یک دین کامل برشمرد و افزود: قرآن یک کتاب جامع و کامل برای بشریت است که در عرصه‌ها و ابعاد مختلف زندگی بشر با ارائه دستورالعمل، مسیر سعادت دنیا و آخرت را نشان داده است. و این وظیفه فقها، علما و صاحبنظران اسلام است تا مطالب مورد نیاز را از کلام وحی استخراج و تفسیر کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه بانکداری، اسلام صددرصد با ربا مخالف بوده و از نظر اسلام ربا منحوس است، متاسفانه از سال 62 که نظام بانکداری اسلامی در کشور مصوب شد به جای اجرای آن، شروع به اسلامیزه کردن بانکداری کردند چرا که بیشتر مسئولین ذی‌ربط از تحصیلکردگان کشورهای غربی بودند که تفکر لیبرالی دارند و از آنجا که ماهیت نظام‌های غرب و شرق آمیخته با ربا است نمی توان ربا را از این نظام‌ها حذف کرد.

,

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی تاکید کرد: ربا در اسلام قابل توجیه نیست و بانک‌ها در نظام اسلامی بنگاه‌ اقتصادی و تجاری نیستند بلکه بنگاه‌های خدماتی هستند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به تفسیر آیه «ولن یجعل الله الکافرین علی المومنین سبیلا» اشاره کرد و گفت: سلطه حکام غرب و شرق در هر حوزه‌ای ممنوع است چه سلطه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و چه سلطه 2030؛ در حقیقت خداوند در قرآن کریم در دو مسئله ربا و تسلط کفار با تندی برخورد می‌کند .

,

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه‌ها و تربیت طلاب و متخصصین در حوزه دین و معارف اسلامی گفت: وظیفه روحانیت تربیت طلبه‌هایی است که بتوانند چراغ بانان و راهنمایان جامعه باشند و در این زمینه همه باید کمک کنیم. چراکه جامعه امروز نیازمند روحانیونی است که برای سلامت روحی جامعه در مقابل چالش‌های اجتماعی راه را نشان دهند.

,

وی با اشاره به عوامل اقتدار جامعه اسلامی و مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف نظام، رهبری نظام به عنوان ستون نظام جامعه اسلامی، نیروهای نظامی، دیپلماسی فعال، کارآمد و روزآمد در همه زمینه‌ها، نقش علما، رشد و بالندگی علمی از جمله این عوامل هستند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اقتصاد را یکی دیگر از مولفه‌های مهم اقتدار و قدرت دانست و گفت: یکی از معارف دین، اقتصادمقاومتی است که مقام معظم رهبری هم تاکنون در این زمینه راهنمایی‌ها و تذکرات لازم را فرموده‌اند.

,

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه کشور از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است، گفت: کشور از ظرفیت‌های طبیعی و بالقوه‌ای برخوردار است که باید آن‌ها را بالفعل کنیم، باید فرصت سازی شود نه فرصت سوزی؛ برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همت‌های بلند و کار جهادی هستیم.

,

وی با انتقاد از اجرای غلط سیاست‌های اصل 44 گفت: در بحث خصوصی‌سازی باید واگذاری‌ها به افرادی صورت بگیرد که توانایی مدیریتی داشته باشند و بتوانند از خاک هم زعفران درست کنند نه اینکه خاک را به خاکستر تبدیل کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور، به کارگیری نیروهای کارآزموده و تلاش برای افزایش بهره‌وری می‌توان در آینده‌ای نزدیک به یک اقتصاد پویا و بالنده دست پیدا کرد.

,

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: در صورت توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان با ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی به رشد اقتصادی دست پیدا کرد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی درون‌زایی و برون‌نگری را دو رکن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ریخت و پاش نمی‌شود اقتصاد را مقاومتی کرد. بایستی با حمایت از تولید داخل، افزایش صادرات و کاهش واردات، مبارزه با کالای قاچاق و... رشد اقتصادی را در کشور رقم بزنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه