اخبار داغ

معاون سازمان گردشگری استان کرمان:

ورود بیش از ۷ هزار گردشگر خارجی به کرمان در بهار ۹۶/صنعت گردشگری سریع ترین راه توسعه در استان است

ورود بیش از ۷ هزار گردشگر خارجی به کرمان در بهار ۹۶/صنعت گردشگری سریع ترین راه توسعه  در استان است
معاون سازمان گردشگری استان کرمان گفت:صنعت گردشگری در بحث اشتغال یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه های توسعه و افزایش اشتغال هست و در استان کرمان ظرف سه سال گذشته تقریبا یک رشد ۳۰ درصدی را داشته ایم درمسئله اشتغال از ۲۷۵۰ نفر الان حدود ۴۰۰۰نفر شاغل درصنعت گردشگری داریم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جهانشاهی معاون سازمان گردشگری استان کرمان در گفتگو با  آرمان کرمان ؛ با اشاره به افزایش ورود گردشگران اروپایی از سال۹۲  به استان اظهار کرد: در حال حاضر حدود  ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش ورود توریست داشته ایم  و در سال ۹۵ تعداد گردشگران ما از ۳۰ هزار نفرگذشت و پیش بینی سال ۹۶ این است که از ۴۰ هزار خواهد گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

جهانشاهی افزود: دردو ماه اول سال تقریبا بیش از۷ هزار گردشگر خارجی داشته ایم واین روند همچنان ادامه دارد با توجه به اینکه  ماندگاری گردشگران قبلا زیر دو بود الان خوشبختانه حدود ۲/۱ شده است.

,

این مقام مسئول گفت: گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای  آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و یک سری کشورهایی از شرق اروپا، آسیای جنوب شرق، آمریکا، استرالیا، کانادا و ملیت های مختلف دیگر است.

,

معاون سازمان گردشگری استان کرمان  اظهار داشت: براساس آماری که سازمان جهانی جهانگردی دارد در جنوب غرب آسیا گردشگران بین ۱۵۵۰ تا۱۷۰۰  دلار هزینه می کنند با توجه به اینکه تورهای ایران بین ۱۲ تا ۱۴ روزه بسته می شوند  برآورد ما این است که حداقل هر گردشگر هر شب در کرمان چیزی حدود ۱۰۰ دلار هزینه می کند و این هزینه می تواند شامل رفت و آمد وجابه جایی ، اقامت، پذیرایی، سوغات و بخش های دیگر باشد و همین هزینه های جاری در سال ۹۲ بیش از ۲۵ میلیون دلار برای استان درآمد داشته است و اگر گردشگر داخلی هم به این درآمد اضافه کنیم قطعا درآمد قابل توجهی می شود.

,

وی در ادامه بیان کرد: ضریب اشتغال در هتل های ما سالهای گذشته بین ۲۰تا۲۵ درصد بود  که این ضریب بسیار پایین و نامناسب بوده است و متاسفانه از سال۸۰ به بعد در کرمان ساخت و ساز هتل نداشته ایم وبرخی هتل ها هم از این چرخه حذف می شدند اما خوشبختانه در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته  وامسال هم تقریبا از۴۵ درصد عبور کرده ایم و این رشد خودش را در افزایش تعداد هتل های استان نشان می دهد .

,

جهانشاهی ابراز کرد: در حال حاضر سه هتل سنتی و چهار هتل آپارتمان به ظرفیت هتلی استان کرمان و شهر ماهان اضافه کرده ایم و درشهرستان ها ظرفیت هتلی رو به افزایش است و هتل آپارتمان هایی با کیفیت و خوب در حال آماده سازی است.

,

معاون سازمان گردشگری استان کرمان در ادامه اذعان داشت: ضمن اینکه ما یک ظرفیت جدید هم در سالهای اخیر پیگیری میکنیم بحث اقامت در فضاهای بوم گردی و اقامتگاه های بوم گردی است و این می تواند یک اتفاق خیلی خوب باشد در صنعت گردشگری کشور به خصوص در گردشگری استان کرمان که در حال حاضر  جایگاه اول کشور را دارد. بیش ازصد اقامتگاه بوم گردی در نقاط  روستایی و شهری ما در حال فعالیت هستند که هم افزایش درامد برای مردم و ایجاد اشتغال به همراه داشته است.

,

وی اشاره کرد: در سال ۹۶ علاوه بر اقامتگاه بوم گردی هدف گذاری جدی در مسئله بافت تاریخی شهر کرمان و شهرستان های جنوب استان که بتوانیم تا پایان سال حداقل بین ۵ تا ۱۰ اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شهر و شهرستان ها راه اندازی کنیم که بخشی از کار با مشارکت معاونت میراث فرهنگی و سرمایه گذاری خود مردم شروع شده و حوزه میراث فرهنگی کمک می کند که ان شالله یک سری از خانه ها با تسهیلات مناسب و ارزان قیمت مرمت شوند تا بتوانیم ظرفیت اقامتی استان را افزایش دهیم و ازاین بازار رو به رشد در صنعت گردشگری استان بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

,

معاون سازمان گردشگری استان پیرامون تاثیر این صنعت در اقتصاد استان اینگونه مطرح کرد: صنعت گردشگری در بحث اشتغال یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه ها ی توسعه و افزایش اشتغال هست در استان کرمان ظرف سه سال گذشته تقریبا یک رشد ۳۰ درصدی را داشته ایم درمسئله  اشتغال از ۲۷۵۰ نفر الان حدود  ۴۰۰۰نفر شاغل درصنعت گردشگری داریم  و همچنین فرصت های خوبی برای خانم ها به وجود می آورد مخصوصا در مناطق روستایی علاوه بر کارهایی که روز مره انجام می دهند در این حوزه هم می توانند فعالیت کنند.

,

وی عنوان کرد: حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، در صنعت گردشگری استان شرایط ویژه ای پیدا می کند واین حوزه را می توان بخشی از اقتصاد مقاومتی استان مطرح کرد چرا که در سطح استان کرمان ارزان ترین مسیری که می توانیم ایجاد اشتغال کنیم حوزه گردشگری است برای نمونه  فقط درهمین اقامتگاه بوم گردی بیش از ۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده ایم و یک رقمی حدود ۲میلیارد تومان از این اقامتگاه ها استفاده کردند.

,

جهانشاهی افزود: صنعت گردشگری طی ۴ سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد زایی برای استان داشته است، به غیر از بحث اشتغال صنعت گردشگری کم کم جای خودش را در تولید ناخالص استان بیشتر نشان می دهد و ارزش افزوده فراوانی برای استان دارد، به هر حال این رقم ارزی که از گردشگر خارجی وارد می کنیم یک نوع صادرات نامرئی محسوب می شود به همین دلیل نقش این صنعت در اقتصاد مشخص است.پ

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر صنعت گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت و معدن سومین محور توسعه استان است بیش از ۲۸۰۰ ملیارد تومان پروژه در این حوزه تعریف شده که تقریبا حدود ۵۰ درصد کار را شروع کرده اند، مراحل اجرایی آن دارد طی می شود ان شالله تا پایان برنامه ششم رقمی بین۱۵ هزار نفر در صنعت گردشگری شاغل داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه