اخبار داغ

رئیس عقیدتی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

ویژگی های معنوی امام خمینی زمینه ساز مدیریت قوی ایشان بود/ رمضان فرصت مناسبی برای رشد معنوی است

ویژگی های معنوی امام خمینی زمینه ساز مدیریت قوی ایشان بود/ رمضان فرصت مناسبی برای رشد معنوی است
پرورش گفت: امام خمینی (ره) مدت‌ها قبل از ماه رمضان به چله‌نشینی پرداخته و سعی می کردند از امور مربوط به حکومت به جز مسائل بسیار با اهمیت، دوری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در مراسم استقبال از این ماه با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در احادیث زیادی به بیان زیبایی ها و برکات این ماه عزیز پرداختند که توجه به آن ها موجب ایجاد شوق و اشتیاق در بهره‌مندی از برکات این ماه در انسان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حجت‌الاسلام حسن پرورش با بیان اینکه این ماه فرصت مناسبی برای شروع تربیت خود و خودسازی است، گفت: حضور در این ماه شروع مناسبی برای یک سال تربیتی و خودسازی است و اگر به دنبال خودسازی و تربیت نفس هستیم، در این ماه فرصت آن فراهم‌شده است.

,

وی با اشاره به فرصت‌های بزرگ معنوی که با شروع ماه مبارک رمضان برای انسان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این ماه فواید روحی-معنوی و جسمی زیادی دارد که بیان تمام فواید معنوی آن از فهم ما خارج است.

,

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به خطبه پایانی ماه شعبان پیامبر اکرم (ص) در مورد روزه‌داری، عنوان کرد: تمرین و تقویت اراده، یادگیری نظم و  انضباط ازجمله فواید محسوس ماه مبارک رمضان است.

,

پرورش انسان خوشبخت را کسی دانست که پیش از ورود به این ماه، خود را برای آن آماده کرده است و افزود: در مورد  ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) آمده است که ایشان مدت‌ها قبل از ماه رمضان به چله‌نشینی پرداخته و سعی می کردند از امور مربوط به حکومت به جز مسائل بسیار با اهمیت، دوری کنند.

,

وی با بیان اینکه چنین ویژگی‌هایی در امام خمینی (ره) زمینه مدیریت قوی ایشان در شرایط مختلف را ایجاد کرده بود، تصریح کرد: اگر ما نیز به دنبال برخورداری از توانانی مقابله و مدیریت شرایط مشکل هستیم باید خود را در امور معنوی تقویت کنیم که ماه مبارک رمضان یکی از این فرصت ها است.

,

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) پیرامون عظمت این ماه، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «برای خدا سفره‌ای است که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ بشری خطور نکرده است، هیچ‌کس بر سر این سفره نمی‌نشیند مگر کسانی که روزه‌دارند».

,

پرورش ادامه داد: انسان در صورتی می‌تواند از فرصت‌های به وجود آمده در این ماه استفاده کند که روزه را با تمام ویژگی‌های آن دریابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه