اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار:

تاکنون موردی از بیماری «تب کنگو» در سبزوار مشاهده نشده است

تاکنون موردی از بیماری «تب کنگو» در سبزوار مشاهده نشده است
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با اقدامات صورت گرفته تا کنون هچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان دیده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اله جغتایی در گفت و گو با بصیر سبزوار با بیان اینکه سبزوار از قدیم الایام مرکز مبادلات دامی استان بوده و ورود و خروج دام در میدان دام سبزوار به وفور انجام می شوداظهارداشت: کنترل بیماری ها در فصول مختلف سال در سبزوار امری جدی است که با انجام اقدامات به موقع تا کنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سبزوار مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی با اشاره به اینکه ناقل این بیماری مشترک بین انسان و دام نوعی کنه است که در محیط زندگی دام ها زیست می کند تصریح کرد: با آغاز فصل گرماو افزایش رطوبت زاد و ولد این نوع حشره افزایش پیدا کرده و این موضوع سرایت این بیماری ویروسی را افزایش می دهد.

,

 

,

جغتایی با بیان اینکه متاسفانه با آمار ها و گزارش های دریافتی در حدود 35 دردصد از دام ها منطقه مستعد آلودگی به این بیماری  هستند ادامه داد: این بیماری در دام هیچگونه علائمی نداشته و خطر جدی هم انان را تهدید نخواهد کرد و این در صورتی است که انتقال آن به انسان در نهایت منجر به مرگ می شود.

,

 

,

رئییس شبکه دامپزشکی سبزوار به روش های انتقال این بیماری به انسان اشاره کردو افزود: انتقال از طریق گزش کنه آلوده و همچنین تماس ترشحات و خون دام آلوده با انسان سرایت این بیماری به انسان را ممکن می سازد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بهترین را  پیشگیری از بیماری نگهداری گوشت از دمای صفر تا 4درجه سانتیگراد به مدت 24ساعت است تاکید کرد: نگهداری گوشت در این دما سبب تغییرات بیولوژیکی شده که عامل بیماری را از بین خواهد برد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه