اخبار داغ

صرفا جهت الگوگیری مسئولین؛

صراحت و قاطعیت، ویژگی بارز روح‌الله

صراحت و قاطعیت، ویژگی بارز روح‌الله
امام خمینی غیرت دینی داشت و اهل تعارف و مجامله گویی نبود، او در لفّافه سخن نمی‌گفت و آنچه را که تشخیص می داد صحیح است، با صراحت مطرح می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، ساعت هفت صبح بود و من بایستی سر ساعت 8 در سالن امتحانات حاضر می‌شدم، از  طرفی روزه بودم و از طرفی هم درست و حسابی نخوابیده بودم، امتحان تاریخ داشتم و مغزم پر بود از اتفاقات تاریخی و اسم شخصیت‌های مختلف.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سوار تاکسی شدم و راننده به یُمن ورود من پیچ رادیو را باز کرد و صدای آن را هم زیاد کرد که قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری را پخش میکرد که مضمونش این بود: دولت باید ارتباطات جهانی داشته باشد ولی این منافاتی با ذکر صریح مبانی اسلامی ندارد.

,

راننده حسابی اهل سیاست و تاریخ بود و شروع به تحلیل سیاسی اجتماعی کرد. من هم که حال و حوصله درستی نداشتم فقط بله می‌گفتم و سرم را تکان می‌دادم که زد و یک نفر برای تاکسی دست تکان داد، من خوشحال شدم که آخ جون باقی مانده مسیر را با خیال راحت چرت می‌‌زنم و راننده هم‌صحبتی برای خود پیدا کرده است.

,

خوب که دقت کردم دیدم یکی از اساتید تاریخ دانشگاه خودمان است؛ چرتم پرید و زبانم باز شد و تبدیل به عضو فعال این بحث شدم که آیا سیاستمدار باید در همه موارد مبهم و مجمل و کلی حرف بزند یا بالاخره باید حرف روشنی هم داشته باشد؟

,

استاد هم که رشته‌اش تاریخ بود شروع به بیان خط و سیره امام خمینی کرد. اولین حرفش این بود که حیف است امام خمینی را با سیاستمداران و روش معمول آنها بسنجیم و مقایسه کنیم اما خب چون این دوره زمانه خیلی‌ها ادعای خط امام و پیروی ایشان را دارند باید به ایشان گفت که صراحت و شفافیت را از امام خمینی یاد بگیرند.

,

امام خمینی متولد خانه صراحت و قاطعیت بود و در این مسیر پدر خویش را از دست داد، پدری که  چون حاضر به تعامل با خوانین ظالم نبود در این راه به شهادت رسید.

,

ایشان در دوره مبارزات خویش با حکومت ستمشاهی اهل پراکنده گویی و لفاظی نبود و اصطلاحا به‌جای خر پالانش را نمی‌زد، مستقیم انگشت اشاره‌اش را به‌ سوی شاه می‌گرفت و می‌گفت ام الفساد طاغوت است و شاه باید برود. 

,

ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با صراحت و قاطعیت در برابر سیاست بازهای غرب گرا و کمونیست‌ها ایستاد و اعلام کرد که مردم برای حاکمیت اسلام انقلاب کرده‌اند و ایشان کسی نبود که اهل بذل و بخشش انقلاب مردم به سیاسیون باشد. 

,

ایشان پس از استقرار جمهوری اسلامی هم زبان صریح و شفاف خود را در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب را حفظ کرد و شعارش وابسته نبودن به غرب و شرق بود ، غیرت دینی‌اش را هم که نگو ، وقتی سلمان رشدی دست به تمسخر و شیطنت در مورد قرآن زد ایشان بدون هیچ تعارفی ایشان را مرتد اعلام نمود و در این مورد نه از کسی اجازه گرفت و نه با کسی مذاکره کرد و آدم‌های اصیل اینگونه در جان و دل مردم نفوذ می‌کنند.

,

بله امام اهل تعارف و مجامله گویی نبود، او در لفّافه سخن نمی‌گفت، او آنچه را که تشخیص می‌داد صحیح است، با صراحت مطرح می‌کرد.

,

راننده که از این‌همه اطلاعات کامل استاد ترجیح می‌داد فقط بله گویان سرش را تکان بدهد، تاکسی جلوی درب دانشگاه ایستاد و من هم که خدا خدا می‌کردم از این سوال و جواب‌ها چیزی هم در ورقه بیاید بسوی امتحان سرازیر شدم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه