اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی

ایجاد پژوهشکده فرش دستبافت در استان مرکزی تصویب شد

ایجاد پژوهشکده فرش دستبافت در استان مرکزی تصویب شد
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: در راستای اجرای سند راهبردی فرش استان ، ایجاد پژوهشکده فرش دستبافت استان مرکزی توسط بخش خصوصی تصویب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ محمود نعمتی مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در حاشیه کمیته فرش دستبافت در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه در خصوص پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

نعمتی با اشاره به اینکه قرار بوده است یک میلیارد تومان از محل صندوق توسعه کار آفرینی به بافندگان فرش استان پرداخت شود افزود: تا کنون ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

,

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مابقی تسهیلات تا سه ماه آینده به بافندگان فرش پرداخت شود.

,

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی با بیان اینکه ۱۲ هزار بافنده فرش در استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ادامه داد: بافندگان فرش تنها هفت درصد سهم بیمه را پرداخت می کنند و مابقی را دولت پرداخت می کند.

,

نعمتی با بیان اینکه بافندگان فرشی که بیمه نیستند می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند افزود: همچنین افرادی که قبلا تحت پوشش بیمه بوده اند و امروز در این بخش فعال نیستند در بازرسی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیمه تامین اجتماعی انجام می شود از جرگه بیمه تامین اجتماعی خارج می شوند.

,

وی از تصویب ایجاد پژوهشکده فرش دستبافت استان مرکزی در این کمیته خبر داد و گفت: این پژوهشکده توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد و باید مجوز خود را از دانشگاه دریافت کند.

,

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بافت فرش شهرت جهانی دارد افزود: استان مرکزی بیش از دو قرن است که در بافت زیراندازهای سنتی صاحب آوازه جهانی است و بسیاری از اقلام فرش دستبافت استان نظیر ساروق، اراک و لیلیان و بندریحان خمین به عنوان برند فرش ایرانی در خارج کشور مطرح است.

,

نعمتی بیان کرد: شهرستان های فراهان، محلات، ساوه،دلیجان،شازند، اراک و خمین کانون های مهم تولید فرش دستباف در استان مرکزی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه