اخبار داغ

یادداشت / حریزاوی

نادیده گرفتن برخی نیازمندی های شهر سوسنگرد

نادیده گرفتن برخی نیازمندی های شهر سوسنگرد
برخی نیازهای سوسنگرد که با همت و همکاری ، می شود از مرحله آرزو به مرحله واقعیت رساند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سوسنگرد نیوز : سوسنگرد واقعا زیباست و با کمی توجه توسط مسئولین مربوطه  و طبعا با همکاری و تعاون  متقابل خود مردم عزیز می تواند به یک شهر بسیار زیبا و پیشرفته تبدیل شود .  اگر فاضلابها از سطح شهر جمع آوری شود  اگر زباله ها در خیابانها ریخته نشود و در سطل زباله ها بریزیم و نگوییم وظیفه رفته گر است که آخر شب همه اینها را جمع میکند و حقوق می گیرد ،این رفته گر هم اگر مادر خانه بود از جمع کردن زباله ها آنهم بصورت غیر استاندارد در خانه ها ریخته شده  ،آخرش  تحمل وطاقتش تمام می شود  و از کار زده می شود . خدارو شکر که در گوشه گوشه این شهر سطلهای بزرگ گذاشته شده و انتظار ما از مردم این است که  ساکنین به این حرکت شهردار احترام بگذارند و زباله هایشان را در سطل ها بریزند .شهر ما خانه ماست و هرچقدر که شهر پاک و زیبا باشد در واقع حرکت و عمل و احساس مسئولیت مسئولین و مردم را نشان می دهد و نباید این وظیفه را یکی بر گردن دیگری بیاندازد و این بار را از دوش خود بردارد و در حقیقت این وظیفه که همان نگهداری از شهر و ادامه بر حفظ تمیزی و پاکی مستمر آن بر دوش مردم و ساکنین و مسئولین است و هردو موظف هستند که وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهند . شهر ما نیاز به چیزهای زیادی ندارد و هرچیزی که احساس می کنیم نیاز دارد ،قابل حل و برطرف کردن است . علاوه بر مسئولینی که برخی وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند که شاید مقصر اصلی ،به شخصه  خودشان نباشند و پیچ و خم هایی در مسیر برطرف کردن برخی نیاز های شهر ایجاد می شود  .  اما مسئولینی داریم که واقعا از جان خود مایه می گذارند و با وجود تمام مشکلات ،به برطرف کردن نیاز های شهر می پردازند  که قابل تقدیر و تشکر هستند و الگویی باشند برای بقیه مسئولین محترم که در حال تلاش برای رفع نیاز های شهر هستند . بنده به عنوان خبرنگار و ساکن این شهر ،می خواهم  در این مقاله به برخی نیاز های شهر  بپردازم که احساس می کنم  قابل حل هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سوسنگرد نیوز,

نادیده گرفتن برخی نیازمندی های

,

—-  پارک کودک و خانواده

,

سوسنگرد با توجه به  وسعتی که دارد و فضاهای سبز موجود در آن  ولی  خانواده ها از بهره گیری از این فضاهای سبز همیشه گله مند هستند .

,

در سوسنگرد تقریبا 10 تا پارک  و حتی بیشتر با وسعت بسیار خوب و مکان مناسب وجود دارد ولی همگی آنها به خرابه هایی بیش تبدیل شده اند و آنچنان که باید برای ساکنین منطقه مکانی به نام پارک و فضای سبز و تفریح با خانواده و فرزندان ، از آن استفاده نمی شود .

,

در سوسنگرد هیچ فضای سبز با امکانات تفریحی امن مخصوص کودکان  وجود ندارد  . کودکان که در سن حساسی هستند و باید با بازی کردن  و تفریح در مکانی امن و مناسب ،شکوفا شوند ولی به دلیل برخی کمبودها و کم کاری از این امکانات  ،بی بهره مانده و بیشتر مشغول بازی با گوشی و تبلت می شوند و اینگونه از دنیای واقعی  ،دور می مانند و همیشه در فضای مجازی و غیر واقعی قرار گرفته  و شکوفایی استعداد آنها به مراحل دیرتری منتقل می شود و حتی به سرکوبی و نابودی کشیده می شوند .

,

شن بازی خیلی در رشد استعدادها ی کودکان موثر است ولی متاسفانه خاک  و شن های موجود در شهر نا امن بوده و دارای شیشه های شکسته و زباله و خیلی از فضولات است که باعث مریضی می شوند و به کودک آسیب های جدی می رساند . اما با افراد کارآمد و مهندسین کار بلد  با تاسیس یک فضای سبز و تفریحی مخصوص کودکان که در یکی از گوشه های آن مکانی مخصوص شن بازی گذاشته شود  ، واقعا یک گزینه موثر و مفید برای رشد  خواهد بود .

,

در پارک کودک  و خانواده علاوه بر تاب و سرسره باید بازی های فکری مناسب با انواع سنین نصب شود تا  خانواده ها مطابق با سن کودکان خود ، آنها را برای بازی کردن راهنمایی کنند .یا گذاشتن یک مربی ورزش که  در آن محل  کودکان را با ورزش و نرمش گروهی آشنا کند و با همه بچه ها یک ورزش گروهی همراه با خواندن شعر و سرود   انجام دهند و این روش ها در روشنایی آینده این کودکان بسیار موثر است و خیلی از روش ها و بازی های دیگر که می تواند یک پارک کودک  و خانواده مناسب و موثر و مفید در شهر خواهد شد .

,

البته موضوع مهم دیگر این است که تنها پارک را احداث نکنند و بدون نگهبان بگذارند  و همه زحمت ها و تلاش ها برای احداث این پارک توسط حیوانات وحشی و خیابانی  از بین می رود و حتی زباله های موجود در پارک توسط این حیوانات دوباره در فضای سبز آن پخش می شود . علاوه بر حصار و حفاظ امنیتی دور تا دور پارک  و محدود بودن ورودی و خروجی آن که تنها یک در ورودی و یک در خروجی داشته باشد  و داشتن پارکینگ مخصوص  تا امنیت آن به صددرصد برسد باید چند  نگهبان در آنجا نیز گذاسته شود  تا هم  در موقع فعالیت پارک و حتی در شب و ظهر ( زمان تعطیلی پارک ) نگهبانی دهند و اینکه این چند نفر نفر  را  در این وضعیت بد اقتصادی ،از بیکاری در آورده و مشغول به کار می شوند .

,

نیاز دیگر این شهر آوردن رشته های ورزشی جدید  که تنها مختص آقایان نباشد و حتی بانوان بتوانند در آن رشته آموزش ببینند و مربیانی برای بانوان نیز بیاورند .

,

ورزش هایی  همچون  اسکیت . شنا. ژیملاستیک  و ایروبیک ،تیراندازی  با تفنگ و تیر اندازی با کمان .اسب سواری . یوگا .شمشیر بازی .تکواندو .قایقرانی و ...

,

در واقع با احداث چنین مکان آموزشی با رشته های ورزشی جدید علاوه بر تغییر در روحیه خانم ها و آقایان شهر سوسنگرد  ،میتواند برای بسیاری از تحصیل کرده هایی که در این رشته ها آشنایی کامل دارند ولی به دلایلی بیکار مانده اند ،باز هم مشغول به کار و فعالیت می شوند و دوباره چرخه اقتصاد در سوسنگرد به حرکت در می آید .

,

موضوع بازارچه نیز می تواند در رفع ترافیک مرکز شهر موثر باشد و میوه فروشی هایی که در وسط جاده هستند و روبروی مغازه ها  به کسب و کار پرداخته اند ،در واقع باعث ترافیک شدید در بازار شده اند و حتی مشتری به دلیل شلوغ بودن و ترافیک نمی تواند به راحتی  ، به خرید های خود بپردازد .

,

علاوه بر بازارچه میوه و تره بار  باید یک محل برای کار آفرینان اختصاص داد که در رشته های برق و جوشکاری و تعمیر و خیاطی و از این قبیل رشته ها که آموزش دیده اند ولی سرمایه ای برای ایجاد شغل خود ندارند ،خیرین و مسئولین  می توانند این وظیفه را برعهده بگیرند و یک مکانی را برای این افراد  آموزش دیده  تعیین کنند و با  گرفتن مبلغ قابل درکی  ،آنها را در آن محل گذاشته و مشغول به کار شوند و کار و فعالیتی را برای خود راه اندازی کنند و اقدام و عملی باشد در سال های تولید ملی اقدام و عمل .که بعد از آن می توانند تولید کنندگان داخلی شوند و خودشان برای خودشان کارگاهها و کارخانه هایی را احداث کنند و مایه سربلندی شهر ما می شوند ولی در قدم اول باید کسی دست آنها را بگیرد تا بتوانند آن اعتماد به نفس را کسب کرده و برای سرمایه های هنگفت آینده آمادگی لازم را داشته باشند  و اینگونه چرخه کار و فعالیت و نظم و همکاری و هماهنگی  و تولیدات داخلی در شهر سوسنگرد به حرکت در می آید و دست در دست هم این چرخه در حال حرکت می ماند و نباید  یک عضو به عضو دیگر آسیبی بزند . زیرا آسیب دیدن یک عضو طبعا نتیجه اش به بقیه اعضا سرایت می کند ،گرچه نتایج این آسیب دیدگی برای همه یکسان نیست ولی در آخر و در کل ،همگی آسیب دبده و فعالیتها تعطیل شده یا به تاخیر می افتد .

,

اینها نمونه هایی از نیاز های شهر بودند که با همت و همکاری میشود آنها را  از آرزو به واقعیت رساند .والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

,

نویسنده :حریزاوی خبرنگار سوسنگرد نیوز

,

انتهای پیام/

 
,

انتهای پیام/

 
,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه