اخبار داغ

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان:

۱۹ آبشار بزرگ ۵ تا ۲۰ متری در دره سبزرود سرایان وجود دارد

۱۹  آبشار بزرگ ۵ تا ۲۰ متری در دره سبزرود سرایان وجود دارد
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان گفت: دره سبزرود دارای 19 آبشار فنی و بزرگ که برای فرود از آن‌ها نیاز به تجهیزات کامل است و ارتفاع این آبشارها از 5 تا 20 متر متغیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عرب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان در گفتگو با سرایان‌بیدار، گفت: یک گروه 17 نفری از هئیت کوهنوردی شهرستان فردوس با تجهیزات و امکانات کامل در مدت 14 ساعت مجموعه آبشارهای دره سبزرود در نزدیکی روستای کریموی شهرستان سرایان را بازدید و پیمایش کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان‌بیدار,

 

,

وی افزود: مجموعه آبشارهای دره سبزرود با شماره 353 در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده و دارای تعداد 19 آبشار فنی و بزرگ که برای فرود از آن‌ها نیاز به تجهیزات کامل است،

,

 

,

مسئول میراث فرهنگی سرایان اظهار کرد: ارتفاع این آبشارها از 5 تا 20 متر متغیر است و از ابتدای امسال میزبان گروه‌های متعدد صخره‌نوردی بوده است.

,

 

,

عرب گفت: نزولات جوی مناسب بر زیبایی‌های منطقه افزوده و دبی آب امسال افزایش چشمگیری یافته است.

,

 

,

وی از همه علاقه‌مندان به صخره‌نوردی و بازدید از این مجموعه زیبا خواست قبل از ورود به دره حتما هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و از راهنمای محلی استفاده کنند چراکه در منطقه آبشارهای سبزرود هیچ‌گونه پوشش تلفنی وجود ندارد و در صورت بروز حوادث احتمالی، امدادرسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه