اخبار داغ

مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان خبر داد:

6موقوفه در فراهان به ثبت رسید

6موقوفه در فراهان به ثبت رسید
مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان از موقوفات جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: ازابتدای امسال تاکنون ۶ موقوفه در فراهان در زمینه‌های مختلف به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد رحیمی، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان فراهان در گفتگو با فراهان خبر گفت: از ابتدای امسال تعداد ۶ موقوفه در شهرستان فراهان در زمینه‌های مختلف به ثبت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: وقف ۲ خانه عالم برای روحانیان اعزامی به روستای خسروان و آهنگران و یک‌هزار و ۵۰۰ متر زمین در قالب سه قطعه ۵۰۰ متری در اراضی روستای زلف‌آباد برای انجام فعالیت‌های قرآنی و امور خیریه را پنج مورد از این وقف ها عنوان کرد.

,

رحیمی اظهار کرد: وقف یک‌هزار متر زمین در روستای «گونه» شهرستان فراهان برای ساخت مسجد و حسینه توسط خیران و اهالی روستا از دیگر وقف‌های انجام شده در فراهان است.

,

مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان گفت: مسجد و حسینیه روستای «گونه» نیز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال توسط اهالی روستا و خیران ساخته شده است.

,

درآمد ۲۵۰ میلیون ریالی موقوفات فراهان در سال گذشته

, درآمد ۲۵۰ میلیون ریالی موقوفات فراهان در سال گذشته, درآمد ۲۵۰ میلیون ریالی موقوفات فراهان در سال گذشته,

وی اظهار کرد: درآمد سالانه وقف در سال ۹۴ در فراهان ۴۰ میلیون ریال بود که این مهم سال گذشته به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

,

رحیمی افزود: پیش‌بینی می‌شود با کمک‌های افراد و خیران در سال جاری و آینده این مقدار به ۵۰۰ میلیون تا یک‌میلیارد ریال نیز برسد.

,

مدیر اوقاف و امور خیریه فراهان بیان کرد: برخی حوزه‌ها برای وقف در فراهان اولویت دارد، از جمله در زمینه دارو درمانی برای تامین داروهای بیمارانی که توانایی اقلام درمانی خود را ندارند و همچنین سامان آسیب‌های اجتماعی باید تلاش بیشتری شود که این مهم نیازمند همت و یاری مسئولان مردم و دستگاه های ذیربط است.

,

وی تصریح کرد: در سال گذشته  ۲ مورد وقف در فراهان ثبت شد، امسال در سه ماه نخست با توجه به اقدامات انجام شده و افزایش آگاهی مردم تاکنون شمار وقف‌ها به ۶ مورد رسیده و امیدواریم در طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان این موارد در سطح شهرستان افزایش یابد.

,

رحیمی خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات این بخش در حوزه عمرانی امامزاده‌های شهرستان بوده است که از مردم و مسئولان ذی‌ربط تقاضا می شود در این زمینه وارد شده تا با توکل بر خدای متعال، همت و همکاری افراد شاهد حل مشکلات باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه