اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

عفاف و حجاب باعث مصونیت اخلاقی جامعه می شود

عفاف و حجاب باعث مصونیت اخلاقی جامعه می شود
مدرس دانشگاه گفت: سلامت اخلاق جامعه از مسائل بسیار مهمی است که هرکس باید به سهم خود در پاسداری از آن بکوشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سمیه همتی مدرس دانشگاه در گفتگو با چشم نیوز اظهار  داشت: سلامت اخلاق جامعه از مسائل بسیار مهمی است که هرکس باید به سهم خود در پاسداری از آن بکوشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  چشم نیوز,

 

,

مدرس دانشگاه گفت: علاوه بر مسئولیتی که تک تک افراد، در نگهبانی از مرزهای اخلاقی جامعه دارند نظام حکومتی هر جامعه، و زمامداران آن نیز مسئولیتی مضاف دارند.

,

 

,

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که پیروزی و شکست، ترقی و انحطاط ملت ها تنها به دانش و امکانات پیشرفته ی مادی وابسته نیست بلکه نقش موازین اخلاقی و ملکات نفسانی نیز از عوامل مهم ترقی و انحطاط ملت ها و اقوام بشری به شمار می آید.

,

 

,

همتی ادامه داد: گاه عدم رعایت یکی از موازین اخلاقی حادثه ی هولناکی، چون جنگ جهانی دوم به وجود می آورد که آثار و تبعات منفی آن، جامعه ی بشری را تا قرن ها، دچار خسران می کند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اخلاق همان گوهر گران بهایی است که پیامبر اکرم (ص) فلسفه بعثت خویش را ترویج و تتمیم آن می داند.

,

 

,

مدرس دانشگاه اظهار کرد: هیچ عقل سلیمی منکر این حقیقت نیست که حجاب، عفاف اجتماعی را تقویت می کند و عفاف اجتماعی نیز در تنظیم و سلامت اخلاق اجتماعی نقش مؤثری دارد.

,

 

,

همتی افزود: اما بی حجابی از عوامل مؤثر در گسترش هوس بازی و بی بند و باری، و در نتیجه همه ی اینها مقدمه ای برای در هم شکستن مرزهای اخلاقی جامعه است.

,

 

,

وی تاکید کرد: حجاب همراه اعتقاد و با انگیزه ی طهارت و دیانت، زن را از شهوت پرستی به خدا پرستی و از حیوانیت به مقام والای انسانیت می رساند.

,

 

,

مدرس دانشگاه گفت: قرآن کریم تمتع جنسی را به آمیزش جنسی محدود نکرده است بلکه نگاه های شهوانی و هوس بازانه را نیز نوعی از تمتع جنسی می داند و آنها را زمینه ساز بسیاری از مفاسد اخلاقی و جنسی به شمار می آورد.

,

 

,

همتی بیان داشت: قرآن کریم از زنان و مردان با ایمان خواسته است تا نگاه ها را محدود به مناظر مشروع نمایند و در نتیجه به سلامت اخلاقی جامعه کمک کننند. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه