اخبار داغ

استاد دانشگاه تهران:

سند ۲۰۳۰ بر پایه سکولاریسم تدوین شده است/دولت یازدهم توجه خاصی به زیرساخت های اعتقادی جامعه ندارد

سند ۲۰۳۰ بر پایه سکولاریسم  تدوین شده است/دولت یازدهم توجه خاصی به  زیرساخت های اعتقادی جامعه ندارد
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ یونسکو بر پایه سکولاریسم و جدایی دین از زندگی و سیاسیت تهیه و تدوین شده است، گفت: متاسفانه دولت یازدهم توجه خاصی به مباحث دینی و زیرساخت های اعتقادی جامعه ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق کوشکی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به امضاء ،اجرا و ایرادات سند 2030 یونسکو اشاره کرد و اظهار داشت:مهمترین نکته ای که اجرای سند 2030 یونسکو در ایران را غیر ممکن می کند این است  که سند 2030 یونسکو بر پایابه سکولاریسم و جدایی دین از زندگی و سیاسیت تهیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه مبنای تهیه سند 2030 یونسکو اعلامیه جهانیه حقوق بشر است، تصریح کرد: اعلامیه جهانی حقوق بشر یک سند غیر دینی است.

,

 استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر قرار باشد مردمی در این جامعه مثل ایران زندیگ دینی داشته باشند و دین مبنای همه مردم باشد اینجا تناقض پیش خواهد آمد، افزود: از یک طرف جامعه ای می خواهد مبنای برنامه ها دین باشد و از یک طرف سند آموزشی 2030 که مبنا اعلامیه جهانی حقوق بشر است این دو با هم منطبق نخواهند شد.

,

کوشکی با اشاره به اینکه سند 2030 و دین باهم هم منطبق نمی شود و نقاط اختلاف زیادی دارند، ابراز کرد: اجرا کردن چنین سندی در جامعه ای مثل ایران به معنای این است ما که تصمیم گرفته ایم دین را از جامعه پاک کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: با اجرای سند 2030 یونسکو تصمیم گرفته ایم مبنای زندگیمون دین نباشد که مهمترین اشکال این سند این است.

,

استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت یازدهم توجه خاصی به مباحث دینی و زیرساخت های اعتقادی جامعه ندارد، عنوان کرد: تصمیماتی در دولت یازدهم گرفته شده، تصمیماتی بودند که با پایه های دینی جامعه منافات داشته و سازگار نبودند.

,

 کوشکی با اشاره به اینکه از چنین دولتی چنین اقداماتی بعید وعجیب نیست و متاسفانه توجه و دقت لازم را به مباحث دینی ندارند ، تصریح کرد: برای آنها مهم نیست آقایان وزرا و مسئولان که چنین سندی را امضا کرده اند و به دنبال اجرای این سند در جامعه هستند.

,

وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور این سند را درست می داند و رسما اعلام کرده که آن را اجرا خواهد کرد، گفت: شخص رئیس جمهور در این زمینه یا شناخت یا درک کافی ندارد یا اینکه عمدا می خواهد چنین سندی را اجرا کند تا جامعه ما یک جامعه غیر دینی و سکولار باشد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه