اخبار داغ

رئیس شورای شهر لاهیجان:

تصفیه شیرابه زباله های شهری همیشه دغدغه شورای شهر بود

تصفیه شیرابه زباله های شهری همیشه دغدغه شورای شهر بود
دفن بهداشتی زباله شهری و تصفیه شیرابه ناشی از آن همواره دغدغه شورای شهر لاهیجان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»،هفتمین جلسه شورای شهر لاهیجان با حضور علیرضاگنجه خسروی قائم مقام شهرداری لاهیجان، علی نجفی نماینده شرکت زیست آزمون و عرفانی مشاور در امور تصفیه و کاهش آلاینده های آب، در محل شورای شهر تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان»,

حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان موضوع جلسه را بررسی کارشناسی پیشنهاد شهرداری در ارتباط با احداث تصفیه خانه شیرابه زباله در محل دفن زباله شهری عنوان کرد.
رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه مهمترین آلاینده محل دفن زباله، شیرابه ناشی از پسماندها می باشد، افزود: شیرابه پسماند می تواند با نفوذ به آبهای سطحی و زیر زمینی موجب آلودگی این منابع شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع و لزوم توجه هرچه بیشتر به مشکلات و تبعات ناشی از جاری شدن شیرابه زباله به زمین های پایین دست و هدایت آن به مزارع و رودخانه، افزود:منابع زیرزمینی آب به دلیل شیرابه های سمی ناشی از انواع زباله ها در حال از بین رفتن هستند و می توان با بکارگیری تکنولوژی های جدید، تمامی زباله را به نحوی دفن، امحاء یا بازیافت کرد و کمتر به طبیعت آسیب رساند.
وی با بیان اینکه دفن بهداشتی زباله شهری و تصفیه شیرابه ناشی از آن همواره از دغدغه های شورای اسلامی شهر بوده و هرگونه هزینه و اقدام علمی در این خصوص در واقع به نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد افزود: چرا که تبعات ناشی از آلودگی شیرابه محل دفن زباله بسیار فراتر بوده و تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می گردد.

,
,
,
,

در همین راستا نماینده شهرداری و نماینده شرکت مجری پروژه در خصوص نحوه عملکرد و چگونگی اجرای پروژه توضیحاتی ارائه کرد.

,

با توجه به ارائه توضیحات تخصصی توسط نماینده شرکت مجری و دلایل توجیهی اجرای پروژه توسط قائم مقام شهرداری و همچنین مثبت ارزیابی نمودن موضوع از سوی مشاور، اعضای شورای اسلامی شهرلاهیجان با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع ، تأکید کردند که این پروژه طی یک برنامه زمانی مشخص اجرا شود.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه