اخبار داغ

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان:

روزه‌خواری در ملاعام نمود بارز حرمت‌شکنی دینی است

روزه‌خواری در ملاعام نمود بارز حرمت‌شکنی دینی است
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان گفت: امر به معروف و نهی از منکر همان چیزی است که امام حسین(ع) برای احیای آن قیام کرد و بسیاری از واجبات دینی با اجرای امر به معروف انجام می شود و خیلی از فسادها نیز با نهی از منکر اصلاً صورت نمی پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید محمدرضا علوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر، رمز پایداری و برپایی دستورات الهی، و شورونشاط جامعه اسلامی است. با امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌تفاوتی از میان مردم مسلمان برداشته می‌شود و همه افراد در برابر یکدیگر مسئول شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد:  همه دستورات الهی برای خوشبختی و سعادت انسان‌ها آمده است، و این سعادت زمانی رخ می‌نمایاند که به بایدها و نبایدهای الهی عمل شود. با امربه‌معروف و نهی از منکر به یکدیگر یادآوری می‌کنیم که راه سعادت و خوشبختی خود را فراموش نکنیم، بی‌راهه و کژ راهه را انتخاب نکنیم.

وی اظهار داشت: باید با همبستگی میان مردم و مسئولان، دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر که تقریباً رو به فراموشی می‌رفت را دوباره زنده کنیم.

وی  افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر همان چیزی است که حضرت امام حسین(ع) برای احیای آن قیام کرد و بسیاری از واجبات دینی با اجرای امربه‌معروف انجام می‌شود و خیلی از فسادها نیز با نهی از منکر اصلاً صورت نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام علوی، روزه‌خوری درملأعام را یکی از حرمت‌شکنی‌های دینی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بر اساس قانون ازاین‌گونه حرمت‌شکنی‌ها مراقبت کنند و اگر فردی مسافر یا مریض است نمی‌تواند در انظار عمومی به روزه‌خوری بپردازد.

اگر فردی مسافر یا مریض است نمی‌تواند در انظار عمومی به روزه‌خوری بپردازد

این مسئول افزود: هجمه‌های فرهنگی دشمنان بسیار زیاد است و به همان اندازه مسئولیت ما در قبال جوانان و مردم ایران اسلامی بالا است و باید با برنامه‌ریزی دقیق برای جذب جوانان به مساجد تلاش شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه انجام فریضه امربه‌معروف، وظیفه تک‌تک همه آحاد مردم است، گفت: هر کس هرچه در توان دارد برای همکاری و احیای هر چه بیشتر این فریضه الهی انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اگر فردی مسافر یا مریض است نمی‌تواند در انظار عمومی به روزه‌خوری بپردازد,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه