اخبار داغ

سیر پارس آباد مغان وارد بازار شد؛

نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مشکل سیرکاران پارس آبادی + عکس

نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مشکل سیرکاران پارس آبادی + عکس
300 هکتار از اراضی زراعی در پارس آباد مغان به کشت سیر اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 10 هزار تن محصول سیر در این شهرستان برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد در حاشیه بازدید از مزارع سیر این شهرستان گفت: کشت سیر در منطقه یکی از بهترین تناوب زراعی با سایر محصولاتی کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, , آران مغان,

علی اکبر حسنیان با بیان اینکه محصول سیر پرسودترین محصول کشاورزی منطقه است، افزود: در شهرستان پارس آباد از هر هکتار به روش سنتی 30 تن سیر خشک برداشت می شود که اگر به صورت مکانیزه کشت شود امکان برداشت 40 تا 45 تن نیز وجود دارد.

,

به گفته مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد، 300 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافته است که پیش بینی می شود بیش از 10 هزار تن محصول سیر برداشت شود.

,

در حالی کشت و برداشت سیر در شهرستان پارس آباد باعث اشتغالزایی فصلی شده و زمینه اشتغال حتی کارگرانی از سایر استانها برای برداشت این محصول را فراهم کرده که از سویی نبود انبارهای ذخیره سازی و کارگاههای فرآوری صنعتی و بسته بندی باعث شده محصولات منطقه جهت فرآوری به استانهای دیگر حمل می شود و این مساله باعث شده تا سیرکاران پارس آبادی با مشکلاتی مواجه شوند.

,

برداشت محصول سیر در شهرستان پارس آباد از 15 اردیبهشت شروع و تا 15 خرداد ادامه خواهد داشت.

,

 

,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

///

, ///,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه