اخبار داغ

یادداشت/

ارزیابی نتایج انتخابات شورای شهر اهواز

ارزیابی نتایج انتخابات شورای شهر اهواز
جریان اصلاح طلب که با دو لیست امید شهر و در امتداد امید راهی رقابت انتخاباتی شده بود،متحمل شکست سنگینی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،لیست اسامی افراد راه یافته به شورای شهر اهواز و تعداد آرای کاندیداها بالاخره پس از کش و قوس های فراوان اعلام شد و ائتلاف تلاشگران صادق که متشکل از جمعی از نیروهای جبهه انقلاب بود با به دست آوردن 8 کرسی شورا حائز اکثریت آرا شد و جریان اصلاح طلب که با دو لیست امید شهر و در امتداد امید راهی رقابت انتخاباتی شده بود،متحمل شکست سنگینی شده و از هر کدام از دو لیست فوق الذکر تنها یک نفر موفق به جلب اعتماد مردم و راهیابی به شورا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
 
,
در این میان توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد:
,
 
,
 وحدت و اتحادی که در سایه شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در میان نیروهای انقلابی شکل گرفته است را می توان به عنوان یکی از دلایل اصلی پیروزی لیست تلاشگران صادق در اهواز نام برد. این اتحاد در آینده نیز می تواند زمینه ساز پیروزی های به مراتب بزرگتر باشد.هر چند کاندیدای جریان انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ظاهرا پیروز نشد اما با توجه به وحدت ایجاد شده و با برنامه ریزی بلند مدت و رفع برخی نواقص،می توان آینده درخشانی را برای این جبهه متصور بود.
,
 
,
هر چند که ممکن است اصلاح طلبان علت شکست سنگین خود را عدم ارائه لیستی واحد و تشتت آرا در جبهه اصلاحات ذکر کنند،اما با یک بررسی اجمالی به راحتی می توان ثابت کرد که در صورت حضور اصلاح طلبان با یک لیست واحد نیز دردی از این جریان دوا نشده و بازهم شکستی سنگین  انتظارشان را می کشید.به عنوان شاهدی بر این ادعا، علی نیسی به عنوان تنها فردی که در هر دو لیست اصلاح طلبان حضور داشت در مجموع تنها با کسب 6735 رأی نفر 88 رأی گیری شد.در حالیکه فتح الله پورحسن که از لحاظ تعداد رأی آخرین نفر ائتلاف تلاشگران صادق بود با رأی بیش از دو برابر (یعنی 14468) در جایگاه 28 قرار گرفت. بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر دو نفر اصلاح طلب راهیافته به شورای شهر، بیشتر صاحب آرای قومی شدند و نقش جریان اصلاحات در پیروزی هر دوی آنها بسیار کمرنگ بود.
,
 
,
نکته حائز اهمیت بعدی تفاوت معنادار آرای نفر اول لیست تلاشگران صادق با سر لیست اصلاح طلبان می باشد. حمید زنگنه که از چهره های شاخص اصلاح طلب خوزستان بوده و سابقه نمایندگی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد با کسب 17133 رأی در جایگاه 18 قرار گرفت و از راهیابی به شورا بازماند.این در حالی است که محمد جعفر فلسفی به عنوان نفر اول ائتلاف تلاشگران صادق با کسب 30306 رأی و اختلاف 5 هزار رأیی نسبت به نفر دوم مقتدرانه در جایگاه نخست ایستاد.
,
 
,
ایجاد ائتلاف تلاشگران صادق بر اساس مبانی عقاید انقلابی و نه اشتراکات قومی و نژادی و راه یابی 8 نفر از این ائتلاف به شورای شهر نوید عبور شورای شهر جدید از مسائل قومی و عدم تکرار اشتباهات ادوار گذشته شورا و حرکت به سمت انتخاب شهرداری انقلابی و کارآمد و حل مشکلات و معضلات بی شمار کلان شهر اهواز را می دهد.
,
 
,
عماد طرفی
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه