اخبار داغ

سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان:

شکست تیم ملی جوانان مقابل پرتغال دور از ذهن نبود/فدراسیون، مسئولیت شکست را برعهده بگیرد

شکست تیم ملی جوانان مقابل پرتغال دور از ذهن نبود/فدراسیون، مسئولیت شکست را برعهده بگیرد
اگر بازیکنان ما تجربه بیشتری داشتند مقابل پرتغال اسیر اشتباهات فردی نمی شدند. ما در این بازی به تساوی نیاز داشتیم و پرتغالی ها به پیروزی، بنابراین همه تلاششان را کردند تا مقابل ایران به برتری دست پیدا کنند و با توجه به این که تجربه بالایی هم داشتند؛ پیش بینی برد آنها را دور از ذهن نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رسول کربکندی سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با تهران نیوز درباره حذف تیم ملی فوتبال جوانان ایران از جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی جوانان بعد از ۱۶ سال به جام جهانی صعود کرده بود که البته با دو شکست از این رقابت‌ها حذف شد؛ مادامی که هدف، تنها صعود باشد و برنامه‌ای برای مراحل بالاتر نداریم؛ این اتفاق می‌افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی گفت: متاسفانه، صرفاً حضور در جام جهانی برایمان مهم شده است در صورتی که باید برای کسب موفقیت در جام جهانی برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم و صعود به این رقابت‌ها ملاکی برای موفقیت فوتبال ایران نباشد.

,

ملی پوش فوتبال ایران در جام جهانی ۷۸ آرژانتین افزود: ما در رده های پایه و جوانان سرمایه گذاری انجام نداده ایم که حالا توقع نتیجه قابل قبول داشته باشیم؛ در این شرایط هم نباید به مربیان خرده بگیریم و آنها را مقصر این ناکامی بدانیم؛ مگر مربی باید برای تیم هزینه کند؟ تیمی که در این موقعیت قرار می گیرد باید از قبل بازی های تدارکاتی داشته باشد و اردوهای برون مرزی برای آن ها تدارک دیده شود؛ نه این که با حداقل ها به جام جهانی برود.

,

کربکندی در پاسخ به این‌که آیا کمبود بازی‌های تدارکاتی در بازی با پرتغال و زامبیا عامل شکست ملی پوشان بود؟ ، بیان داشت: ملی پوشان مقابل پرتغال به کم تجربگی خود باختند. ما در رده پایه همیشه با کمبود بازی تدارکاتی روبرو هستیم و این مسئله به تیم ما لطمه می‌زند. اگر بازیکنان ما تجربه بیشتری داشتند مقابل پرتغال اسیر اشتباهات فردی نمی شدند. ما در این بازی به تساوی نیاز داشتیم و پرتغالی‌ها به پیروزی، بنابراین همه تلاششان را کردند تا مقابل ایران به برتری دست پیدا کنند و با توجه به این که تجربه بالایی هم داشتند؛ پیش بینی برد آنها را دور از ذهن نبود.

,

وی گفت: ما برای رسیدن به موفقیت در سطح ملی به برنامه ریزی و سرمایه نیاز داریم. با یک برنامه‌ریزی نه چندان خوب و هزینه‌های اندک نمی‌توان به موفقیت رسید؛ در مورد تیم‌های پایه و جوانان هم وضع به همین صورت است.

,

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: ضمن این که تیم بزرگسالان ما هم این مشکلات را دارد. نبود امکانات، چمن مناسب و نداشتن اردوی تدارکاتی خوب، همه و همه سبب شده در تیم ملی بزرگسالان، همواره مشکلات و ناراحتی هایی وجود داشته باشد و این موضوع کاملا عادی است اگر تیم های پایه و جوانان ما هم از این موضوع ناراضی باشند و از این حیث لطمه ببینند؛ ما عادت کرده‌ایم که در فوتبالمان تنها به حداقل‌ها بسنده کنیم؛ این که تیم ملی جوانان، بعد از ۱۶ سال به جام جهانی صعود کرد؛ موفقیت نیست؛ بلکه باید بعد از صعود کارنامه قابل قبولی داشته باشیم؛ بهتر است فدراسیون به تیم های پایه و هم چنین جوانان بیشتر توجه کند و مسئولیت این شکست را هم برعهده بگیرد و برای آینده حداقل برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه