اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی:

برگزاری طرح مهارت آموزی در خراسان جنوبی/ ۵۶۰ نفر سهم استان در این طرح

برگزاری طرح مهارت آموزی در خراسان جنوبی/ ۵۶۰ نفر سهم استان در این طرح
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: طرح مهارت آموزی در خراسان جنوبی با سهمیه 560 نفر برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، حسین خوشایند، مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان‌جنوبی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کارگاهی و بنگاهی در راستای اجرایی کردن شعار سال جاری برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی برای مهارت آموزی این طرح 560 نفر است، افزود: سهمیه هر شهرستان برای مهارت آموزی مشخص شده است.

,

 

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان بیرجند با 230 نفر بیشترین سهمیه و شهرستان‌های زیرکوه و خوسف با کمترین سهمیه را دارند.

,

 

,

خوشایند با بیان این‌که میزان سهمیه بر اساس میزان واحدهای صنفی موجود در هر شهرستان مشخص شده است، افزود: در سطح استان 16 هزار و 879 واحد صنفی وجود داشته که به ازای هر 35 واحد یک مهارت آموز در نظر گرفته ایم.

,

 

,

وی خواستار همکاری تامین اجتماعی شد و اظهار کرد: برخی از واحد های صنفی به دلیل ترس از تامین اجتماعی، از همکاری سر باز می زنند.

,

 

,

خوشایند شرایط سنی مهارت آموزان را حداق 15 سال عنوان کرد و گفت: همچنین کاراموزان نباید از کارگران فعلی بنگاه ها باشند.

,

 

,

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی بیان کرد: این طرح به شیوه آموزش مهارت حین انجام کار و در محیط بنگاهی و کارگاهی بستگی دارد.

,

 

,

خوشایند با اشاره به اجرای این طرح اظهار کرد: آشنایی با محیط واقعی کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بوی صنایع دستی و کمک به بنگاه های فعال برای جذب نیرو از جمله اهداف اجرای طرح است.

,

 

,

وی با بیان اینکه مراکز یادگیری این طرح باید دارای پروانه بهره برداری باشند، افزود: همچنین شرایط بهداشت کار نیز باید رعایت شود.

,

 

,

خوشایند اظهار کرد: دوره های آموزش فنی و حرفه ای به شیوه های مختلفی اعم از ثابت، سیار، مراکز جامع دانشگاهی و جوار اصناف برگزار می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه