اخبار داغ

گزارش خبری؛

بی آبی جمعیت روستای درمیان را به نصف رساند

بی آبی جمعیت روستای درمیان را به نصف رساند
بی آبی در روستاهای درمیان جمعیت این روستا را به نصف رساند این در حالی است که مردم برای محقق شدن وعده آبرسانی دو ماه دیگر هم تحمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، بیش از 50 روز است که بدلیل کمبود آب در مجتمع فخرود مردم روستاهای شهرستان درمیان با مشکل کم آبی و قطعی آب مواجه هستند و مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان درمیان دلیل کمبود آب را سوختن پمپ  چاه  و ریزش چاه عنوان کردند و از طرفی هم گفتند که مجتمع آب فخرود با کمبود آب مواجه است و برای رفع مشکل کم آبی نیاز به حفر چاه رزرو است، بعد از چندین ماه تلاش و پیگیری مجوز حفر چاه رزرو را  گرفته و برای حفر چاه رزو اقدام کردند و شنیده ها حاکی از این است که تا اواخر هفته حفر چاه رزرو به پایان می‌رسد و مشکل کم آبی روستاهای بورنگ، مسک، نوزاد، تخویج، مقدر، نوغاب ، هندوالان و...کمتر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

علاوه بر این، چند سال است که مردم روستای درمیان هم با مشکل کم آبی روبرو بوده و با تانکر برایشان آبرسانی انجام می‌شود. این روستا 400 خانوار داشته و برای یک هزار و 700 نفر جمعیت روزانه با دو تانکر آبرسانی می‌شود که این میزان آب برای روستایی با این جمعیت جوابگو نبوده و نیاز مردم را برطرف نمی‌کند.

,

 

,

روستای درمیان به دلیل اینکه درمنطقه کوهستانی واقع شده است و منازل نصف روستا در بلندی قرار دارد رسیدن آب به مناطق بالای روستا سخت تر است. دو روز قبل بود که مردم روستای درمیان در محل مسجد روستا به نشان اعتراض تجمع کردند و رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان درمیان برای شنیدن اعتراض و مشاهده کمبود آب در روستای درمیان حضور پیدا کرد.

,

, ,

 یکی از اعضای شورای روستای درمیان، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: مشکل کمبود آب در روستای درمیان مربوط به چند سال است  و در این مدت چند ساله  با دو تا تانکر به روستای درمیان آبرسانی میشود، اما در چند ماه اخیر وضعیت کم آبی در روستای ما خیلی بحرانی شده است.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: از جمعیت 800 خانواری روستا درصد زیادی از مردم و به خصوص جوانان از روستا مهاجرت کرده و جمعیت روستا به نصف کاهش پیدا کرده است و دلیل عمده مهاجرت مردم روستای ما کمبود آب است.

,

 

,

عضو شورای روستای درمیان گفت: مسئولان چند سال است که به ما  قول رفع مشکل را می‌دهند اما علی‌رغم پیگیری های مردم روستا و تلاش مسئولان مشکل برطرف که نشده هیچ بلکه بیشتر هم شده است.

,

 

,

برای پیگیری حل مشکل مردم روستای درمیان  و روستاهای درمیان با رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان و رئیس آب و فاضلاب روستایی استان گفتگو کردیم.

,

 

,

راستین رستگار، رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، درباره مشکل کمبود آب روستای درمیان اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستای درمیان از محل مجتمع خونیک چارتنگ است که متاسفانه نه اعتباری برایش در نظر گرفته شده است و نه موافقت نامه ای دارد اما مسئولان استان قول این را داه اند که اعتباری در نظر گرفته شود و به امید خدا پروژه آبرسانی به روستای درمیان را در سال 96 خواهیم داشت.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: مطالعات و نقشه برداری پروژه آبرسانی به روستای درمیان انجام شده است و طراحی پروژه هم در حال انجام است که بعد از اتمام طراحی احتمال می‌رود بدون اعتبار به یک پیمانکار بدهند که کار کند.

,

 

,

رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای روستا و کم بودن تولیدی آب چاه در حال حاضر برای رفع مشکل فعلی روستای درمیان یک تانکر آب برای آبرسانی اضافه کرده ایم که قرار شده روزی سه تانکر برای آبرسانی برای روستای درمیان داشته باشیم.

,

 

,

رستگار تصریح کرد: با هماهنگی و صحبتی که با مردم روستا شد؛مردم روستای درمیان با هم تفاهم کردند که  تقسیم بندی شود و هر روز به یک طرف روستا آبرسانی شود .

,

, ,

وی اذعان کرد: فعلا تا آغاز و انجام پروژه آبرسانی ازمجتمع خونیک چارتنگ وضعیت روستای درمیان همین خواهد بود.

,

 

,

رستگار گفت: درخواست اعتبار از آب و فاضلاب روستایی استان داشته ایم ودر برنامه است که امیدواریم  کل مجتمع خونیک چارتنگ که برای آبرسانی همه روستاهای درمیان است از اعتباری که برای آبرسانی استان تخصیص یافته است سهمی داشته باشد و مشکل کمبود آب در روستاهای شهرستان درمیان برطرف شود.

,

 

,

 رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان خاطر نشان کرد: اعتبار برای پروژه آبرسانی روستای درمیان هم در برنامه است و همه تلاش خود را می‌کنیم که در سال 96 این پروژه آغاز شود و بیشتر از این مردم محروم شهرستان درمیان مشکل کم آبی و قطعی آب نداشته باشند.

,

 

,

وی به حفر چاه رزرو برای مجتمع فخرود اشاره کرد و گفت: عملیات حفاری چاه به اتمام رسیده است و درحال لوله گذاری است که انشاء الله تا هفته آینده  مشکل قطعی آب روستاهای سمت بورنگ و اطراف آن برطرف شود.

,

 

,

رستگار بیان کرد: تقسیم بندی آب برای روستاهایی که با قطعی آب مواجه هستند با توجه به جمعیت روستا و تعداد مشترکین بوده و آب هر روستا را برای مدت زمان مشخص قطع می‌کنیم که به روستاهای دیگر برسد و قطعی آب برای همه روستاهایی است که از مجتمع فخرود آب می‌گیرند و برخلاف اظهارات مردم روستاها قطعی آب مختص چند روستا نیست.

,

 

,

رئیس آب و فاضلاب شهرستان درمیان یاد آور شد: چاهی که برای رفع مشکل کم آبی مجتمع فخرود حفر شده است چاه رزرو است و هنوز استانداری مجوز حفر چاه جدید را نداده است و ما برای پروژه آبرسانی روستای درمیان جهت اعتبار گرفتن مکاتبه کرده ایم و پیش بینی ما برای انجام پروژه آبرسانی به روستای درمیان از محل مجتمع خونیک چارتنگ حداقل هفت تا هشت میلیارد تومان است.

,

 علی اکبر بسکابادی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، پیرامون مشکل آبرسانی به روستای درمیان اظهار کرد: ظرف دو ماه آینده انشاءالله مشکل آبرسانی روستای درمیان برطرف خواهد شد.

, خاورستان،,

 

,

وی افزود: امروز صبح از طریق حمید رضا جانباز، مدیر عامل شرکت آب فاضلاب کشور ، دستور آغاز عملیات اولیه آبرسانی مجتمع درمیان را به ما داده اند که ما برای پیدا کردن پیمانکار در روزنامه ها از فردا آگهی می‌دهیم و با اعلام آمادگی پیمانکار عملیات پروژه آبرسانی روستای درمیان آغاز خواهد شد.

,

 

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: مجتمع درمیان حدود هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کامل شود و از مرکز قول تامین اعتبار از ردیف شورای سال 96را داده اند که ما هم کار به محض پیدا شدن پیمانکار عملیات پروژه آبرسانی روستای درمیان را آغاز خواهیم کرد.

,

 

,

بسکابادی تصریح کرد: ما امروز قول تامین اعتبار را گرفته ایم و تا زمانی که پیمانکار پیدا شود و عملیات آبرسانی به روستای درمیان آغاز شود حدود دو ماه طول خواهد کشید که در این مدت زمان، اعتبار برای پروژه روستای درمیان واریز خواهد شد.

,

 

,

حال مردم روستای درمیان این دو ماه را هم تحمل کرده و منتظر خواهند بود تا مسئولان به وعده های داده شده عمل کنند. همانطور که مردم به وظیفه خود عمل کرده و پای ارزشهای نظام ایستاده اند و با وجود همه مشکلات در روستاها باز هم دعوت مسئولان را برای جلسات شهرستان و استان و شرکت در همه مراسم ملی و مذهبی و...لبیک گفته و مسئولان شهرستان مرزی درمیان را تنها نمیگذارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه