اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

سند ۲۰۳۰ ترویج فرهنگ لائیک و سکولار است/ با تذکر جدی مقام معظم رهبری؛ رئیس جمهور نباید بر اشتباه خود پافشاری کند

سند ۲۰۳۰ ترویج فرهنگ لائیک و سکولار است/ با تذکر جدی مقام معظم رهبری؛ رئیس جمهور نباید بر اشتباه خود پافشاری کند
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی از مطالب سند 2030 با چارچوب فکری و اعتقادی مردم ما مغایرت دارد و هدف از اجرای این اسناد در عرصه بین الملل، فرهنگ سازی جهانی فرهنگ نظام سلطه و فرهنگ لائیک و سکولار است و اصلا در آن از دین خبری نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی درخصوص سند 2030 در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص سند 2030 جلسه ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و علوم برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛ ,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند که سند 2030 سندی نخواهد بود که به آن عمل شود و باید متوقف شود، وزیر آموزش و پرورش هم اظهارکرد که بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و برنامه عملیاتی برای این سند نخواهد بود.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه دیروز نسبت به این سند نقدها و بررسی هایی انجام گرفت و علت مخفی کاری دولت در تدوین و تصویب سند 2030 مورد سوال قرار گرفت که چرا مخفیانه و بدون اطلاع مجلس، کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است در حالی که اصلا یک بار هم مفاد آن در کمیسیون آموزش به بحث گذاشته نشده است.

,

 

,

عبادی بیان کرد: علاوه بر تصویب مخفیانه، این سند از نظر محتوا هم مطالبی دارد که برای ما چالش ایجاد می کند و دستگاه های بین المللی و تحت نظام سلطه به بهانه آن با هر حرف و بیانیه ای می توانند مباحث حقوق بشر را عنوان و ما را محکوم کنند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه خیلی از مطالب این سند با چارچوب فکری و اعتقادی مردم ما مغایرت دارد تصریح کرد: هدف از اجرای این اسناد در عرصه بین الملل، فرهنگ سازی جهانی فرهنگ نظام سلطه و فرهنگ لائیک و سکولار است و اصلا در آن از دین خبری نیست.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی ها گفته اند که در پذیرش این سند ما اظهارکرده ایم هر مطلبی که برخلاف عقاید و فرهنگ ما باشد را نمی پذیریم، اما این گفته ها در حالی است که در مفاد 2030 تاکید شده که هر چیزی که خلاف روح این سند باشد پذیرفته شده نیست.

,

 

,

عبادی بیان کرد: پذیرش این سند تعهد سخت ندارد ولی تعهد نرم دارد و با اجرای آن روالی در سطح دنیا ایجاد می شود که باید به آن عمل شود و اگر مفاد سند اجرا نشود؛ بعد مورد بازخواست قرار می گیرد و کم کم همه چیز باید توسط نظام سلطه برای ما دیکته شود و محدودیت هایی ایجاد خواهد شد. همانطور که تاکنون هم گیرها و اشکالاتی به کشورهای مسلمانی که این سند را اجرا نکرده اند داده شده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد که بعد از فرمایش مقام معظم رهبری قصد عملیاتی کردن این سند را نداریم  گفت: امیدواریم که رئیس جمهور هم در این خصوص مطلب مفیدی بگوید و التزام خود به قانون را نشان دهد و حرف هایی نزند که با قانون مغایرت داشته باشد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: کمیسیون اموزش به محض اینکه از تصویب این سند توسط هیئت دولت با خبر شد تشکیل جلسه داد و تاکنون که شش ماه از تصویب این سند می گذرد، بارها تذکر دادیم ولی دولتمردان نپذیرفتند، تا این که در آخر مقام معظم رهبری در این خصوص ورود پیدا کردند و تذکرجدی دادند.

,

 

,

عبادی افزود: دولت که قصد داشت این چنین سندی را به تصویب برساند؛ جا داشت که شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس و مرکز پژوهش ها را هم در جریان می گذاشت تا از نظرات استفاده کند؛ اما متاسفانه این روند انجام نشد.

,

 

,

وی بیان کرد: در واقع دولت کوتاهی و در خوشبینانه ترین حالت قصور کرد، در حالی که باید برای این اشتباه خود عذرخواهی می کردند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برخی از بزرگان اصلاح طلب در مجلس هم اذعان می کنند که دولت در این خصوص اشتباه کرده است و حالا هم که دولت اشتباه کرده ؛ انتظار نیست که رئیس جمهور بر این اشتباه پافشاری کند.

,

 

,

عبادی تصریح کرد:در سند 2030 که حرف برای آن زیاد است، از عجایب این بود که پس از تصویب آن آقای جهانگیری برای عملیاتی شدن آن نامه داد و وزارت آموزش و پرورش هم در راستای اجرای هر چه زودتر این سند 7 کارگروه تشکیل داده است؛ اما نمی دانم که این عجله برای چیست؟

,

 

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که سند تحول بنیادین که جزء اسناد بالادستی در کشور است و خود وزیر آموزش و پرورش هم اذعان کرده که این سند از سند 2030 غنی تر است، تاکنون دولت یک جلسه هم برای اجرای آن تشکیل نشده است.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر جلوی سند 2030 گرفته نمی شد این سند ملاک عمل آقایان قرار می گرفت و سند تحول بنیادین به فراموشی سپرده می شد، در حالی که آقایان در حرف می گویند سند تحول بنیادین بالاتر است ولی در عمل سند 2030 ملاک کار بود، در حالی که تاکنون هم به سند تحول بنیادین توجهی نشده و بعدا هم اصلا توجهی نمی بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه