اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان تهران مطرح کرد:

آغاز برگزاری جشن رمضان در باغ موزه قصر/برپایی 110 غرفه محصولات تولیدی در جشن رمضان

آغاز برگزاری جشن رمضان در باغ موزه قصر/برپایی 110 غرفه محصولات تولیدی در جشن رمضان
امسال جشن رمضان برای دومین سال متوالی در محل باغ موزه قصر واقع در خیابان پلیس برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 110 غرفه به تولیدات مددجویان تحت حمایت این نهاد و مابقی نیز به حوزه مشارکتهای مردمی و طرح اکرام، حمایت و سلامت خانواده، حوزه فرهنگی از جمله فعالیتها، برنامه ها و مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده و پاسخ به شبهات دینی، حوزه حقوقی جهت مشاوره حقوقی و ستادهای تخصصی و امور خیریه اختصاص دارد.

امسال جشن رمضان برای دومین سال متوالی در محل باغ موزه قصر واقع در خیابان پلیس برگزار می شود.

محسن ولیئی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه امسال بیستمین سال برگزاری جشن رمضان است؛ اظهار کرد: جشن رمضان امسال همچون سنوات گذشته با هدف ترویج  عمیق تر و گسترده تر فرهنگ و سنت حسنه اسلامی،دستگیری از نیازمندان و ارائه توانمندیهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و آشنایی مردم و مسئولان با فعالیتهای این نهاد در ماه مبارک رمضان با همکاری شبکه پنج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در باغ موزه قصر تهران واقع در خیابان پلیس از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های مختلف قرآنی، فرهنگی، آموزشی و سرگرمی، برپایی غرفه حامی آرزوها برای به نمایش گذاشتن و برآوردن آرزوهای ایتام و فرزندان خانواده های تحت حمایت  در طرح محسنین، غرفه های حامی یابی برای مددجویان استان تهران و سایر استان‌های کشور از دیگر برنامه های این نهاد در حاشیه برگزاری جشن رمضان امسال است؛ جشن رمضان هر شب پس از افطار و از ساعت 21 و 45 دقیقه از شبکه پنج سیما به نمایش در می آید.

ولیئی از برپایی 140 غرفه در بازارچه خیریه جشن رمضان خبر داد و افزود : درحاشیه برگزاری جشن رمضان 110  غرفه از تولیدات و محصولات کارآفرینان سراسر کشور عرضه و به فروش می رسد تا مردم خیر و نیکوکار از نزدیک با توانایی های این افراد آشنا شوند؛ توجه به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و زمینه خروج آنان از چرخه حمایتی با ایجاد مشاغل خرد و خانگی جزو اولویت های اصلی کمیته امداد به شمار می رود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: 110 غرفه به تولیدات مددجویان تحت حمایت این نهاد و مابقی نیز به حوزه مشارکتهای مردمی و طرح اکرام،خیریه ها، حمایت و سلامت خانواده، حوزه فرهنگی از جمله فعالیتها، برنامه ها و مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده و پاسخ به شبهات دینی، حوزه حقوقی جهت مشاوره حقوقی و ستادهای تخصصی و امور خیریه اختصاص دارد.

وی به برگزاری محفل انس ایتام با حامیان اشاره و بیان کرد: نشست صمیمانه حامیان با ایتام تحت حمایت در محل جشن رمضان صورت می گیرد که این اقدام در سالهای گذشته در جهت حل مشکلات ایتام با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات حامیان موثر واقع شده است.

ولیئی تصریح کرد: در حوزه مشارکتهای مردمی با ایجاد فضای مناسب برای خیران و خیریه هایی که در مناطق محروم تعهداتی را  در زمینه های مختلف پذیرفته اند، فضایی فراهم شده است تا در آن فضا برنامه های خیریه را  اعلام و اطلاعات مشارکت مردم و خیران را برای برنامه های خود جمع آوری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به غرفه های طرح اکرام ،یادآور شد: مراجعه کنندگان به جشن رمضان می توانند نسبت به شناسایی و انتخاب ایتام و فزندان مشمول طرح محسنین از سراسر کشور بر اساس تمایل خود اقدام کنند؛ علاوه بر باغ موزه قصر در بارگاه امام زاده صالح در تجریش، حرم شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری ، پارک آب و آتش ، پارک ارم، و 22 ایستگاه متروی تهران از علاقمندان جهت عضویت در طرح اکرام ثبت نام به عمل می آید.

وی از برگزاری مراسم جشن رمضان در دو پایگاه  دیگر همزمان با این مراسم معنوی خبر داد و گفت: در پارک طبیعت ( آب و آتش) با همکای شبکه سه سیما و در پارک ارم با مشارکت بنیاد مستضعفان و همکاری شبکه دو سیما برگزار می شود.

ولیئی از مردم شریف و متدین تهران بزرگ دعوت کرد تا ضمن حضور در این مراسم و خرید از محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد از برنامه های متنوع که به صورت زنده پخش خواهد شد،بهره مند شوند؛ برنامه جشن رمضان درمحل هواخوری مرکزی ساختمان مارکوف باغ موزه قصر هر شب به مدت 80 دقیقه به طور زنده و با حضور نیکوکاران  به روی آنتن خواهد رفت؛ علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 18 الی 24 به باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی، خیابان پلیس مراجعه کنند.

شایسته ذکر است:  اولین مراسم جشن رمضان در سال 1377 در کانون شهید مفتح تهران و پس از آن این جشن در سالن های هفت چنار، دشت بهشت، سالن افراسیابی ، تالار بزرگ وزارت کشور و از سال 89  به علت استقبال پرشور مردم از این جشن ملی و معنوی، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ،ساختمان

کمیته امداد در سوهانک، فرهنگسرای بهمن و باغ موزه قصر با میزبانی کمیته امداد برگزارشده است .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه