اخبار داغ

روزهای گرم رمضان و اراده های آهنین؛

کارگرانی که گرما و روزه داری،مانع کارشان نمی شود

کارگرانی که گرما و روزه داری،مانع کارشان نمی شود
این روزها که حال و هوای شهر رمضانی شده، برخی افراد هستند که به دلیل شغل خود بایستی بیش از دیگر افراد، با تشنگی و گرسنگی دست و پنجه نرم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار،ایام ماه مبارک رمضان با گرمترین روزهای سال همزمان شده و این روزهای داغ، روزه داری را برای صاحبان برخی مشاغل سخت با سختی هایی روبرو کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

این روزها که حال و هوای شهر رمضانی شده شاید اکثر ما استراحت بیشتر را به‌کار ترجیح بدهیم‌،اما برخی افراد هستند که به دلیل شغل خود بایستی بیش از دیگر افراد، با تشنگی و گرسنگی دست و پنجه نرم کنند. اما همچنان با زبان روزه کار می‌کنند تا مردم دچار مشکلات نشوند.

,

 

,

, ,

فاصله میان اذان صبح تا اذاب مغرب در روزهای گرم سال شهرمان چیزی در حدود 16‌ساعت است و این یعنی اوج فشار‌ کاری در گرمای هوا و دهان روزه. کارگرانی که به هر نحو ممکن در شرایط دشوار هم دست از کار نکشیده و کار می‌کنند و دست از عبادت خداوند متعال بر نمی دارند.

,

یکی از شغل‌های امورات خدماتی خصوصا در این روزهای گرم،مخابرات است برای ارزیابی سختی‌های این کار، به سراغ علیزاده ، یکی از کارگزاران مخابرات اصلاندوز رفتیم که به این کار مشغول است.

,

 

,

, ,

وی با اشاره به سختی های این کار مخصوصا در روزها گرم ماه رمضان گفت: کار در گرمای طاقت فرسا به گونه ای است که تشنگی روی آدم بسیار فشار می آورد. با این حال با ایمان و توکل به  خدا سعی می کنم از این آزمون الهی سربلند بیرون بیایم و تا حدودی مشکلات مردم را حل کنم.

,

 

,

, ,

به دست‌های زخمی و پینه بسته‌ کارگران آب و فاضلاب شهری نگاه کردم که نشان از تلاش شبانه روزی آنها طی سالهای متمادی دارد.

,

صفرزاده یکی از کارگران آب و فاضلاب ،کارکردن در زیر گرمای هوا با زبان روزه را برای خود یک افتخار می داند و می گوید:حل مشکلات مردم و جوابگویی به مطالبات بحق آنان وظیفه ای است که حتی در روزه داری هم انجام می دهم.

,

 

,

, ,

چه بسیار کارگرانی در جامعه داریم فقط برای کسب روزی حلال تلاش می کنند تا من و شما در تنگنای زندگی قرار نگیریم.

,

در ادامه بسراغ شکریان سیم بان اداره برق اصلاندوز رفتیم او تلاش می کند کسی در شهر و روستا بی برق نماند.

,

 

,

, ,

شکریان روزه داری با شرایط سخت را عاملی برای بالا بردن دامنه صبر و استقامت خود می داند و می گوید:کارکردن در زیر آفتاب شدید آن هم با زبان روزه گرچه سخت و عامل تشنگی و گرسنگی است اما باید روحیه خدمت رسانی رو بیش از پیش تقویت کنیم.

,

 

,

, ,

اما یکی از شغل های مهم و سخت جامعه ما، کارکردن در شرکت گاز است،گازبانانی که بدون منت پای در رکاب خدمت می گذارند.

,

قویدل گازبان اداره گاز اصلاندوز همزمان که مشغول بازدید از علمک های گاز هست گفت: مطمئنا وقتی خداوند این سختی را از ما خواسته است صبر و تحملش را نیز به ما می دهد.

,

 

,

, ,

وی با بیان اینکه نباید هیچ شهروند یا روستایی در این ماه عزیز از نعمت گاز بی بهره باشد می گوید:درست است که عرق کردن هایمان بخاطر گرمای هوا هم بر عطش تشگی مان می افزاید ولی این شرایط باعث نمی شود از زیر بار تکلیف خود شانه خالی کنیم.

,

یکی از شغل های بسیار سخت آنهم در فصل گرم سال شغل نانوایی است.اگر اعتقاد به کسب رزق پاک و حلال داشته باشی خیلی صبر می خواهد که بتوانی در دمای 300 درجه سانتی گراد با زبان روزه در نانوایی کار کنی.

,

, ,
نانوایان روزه دار مسلمان بودن را به همین عبادات های زیبایش می دانند که اطمینان قلبی به آدم می دهد، مضطرب و نگران نیست و ایمان دارد رزق و روزیش را خدا با همین بندگی کردن ها و تلاش ها می رساند.
,
 
,
حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگار ارس تبار با بیان اینکه روزه گرفتن در هوای گرم بخصوص برای مشاغل سختی همچون کشاورزی و خدماتی بسیار پرفضیلت است، تصریح کرد:روزه گرفتن در چنین هوایی یک امتحان الهی است که باید سعی کنیم از این امتحان سرافراز بیرون آییم.
, ارس تبار,
 
,

Image result for ‫امام جمعه اصلاندوز‬‎

 

,

Image result for ‫امام جمعه اصلاندوز‬‎

, Image result for ‫امام جمعه اصلاندوز‬‎,

 

,

اما جالب آنجاست که کارگران در این شرایط نه تنها دست از کار نمی کشند بلکه با شور و اشتیاق بیشتری به کار خود می پردازند و ایمان دارند زحمت آن ها در این شرایط مورد توجه خاص خداوند قرار می گیرد تا گره ای از مشکلات مردم را حل کنند.

,

این گزارش با هماهنگی فرج زاده رییس اداره برق اصلاندوز،کرامتی رییس اداره آب و فاضلاب شهری اصلاندوز،ذبیحی پیمانکار مخابرات و دیاردوست رییس اداره گاز اصلاندوز انجام شده است.

,

گزارش از:سیدسجاد میرزایی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه