اخبار داغ

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کارون؛

مواکب اربعین حسینی شهرستان کارون شناسنامه دار می شوند

مواکب اربعین حسینی شهرستان کارون شناسنامه دار می شوند
سالم معاوی گفت: با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان و وزارت کشور مواکب اربعین حسینی شهرستان کارون مستقر در مرزهای خوزستان شناسنامه دار می شوند و هر موکب کد خاص خود را دریافت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا: سالم معاوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کارون در گفتگو با کارون نیوز گفت: به درخواست مدیران مواکب جهت شناسنامه دار کردن مواکب، ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان جلسات و برنامه ریزی متعددی گرفت که با هماهنگی وزارت کشور مواکب شهرستان کارون مستقر در مرزهای خوزستان شناسنامه دار شوند و هر موکب کد خاص خود را دریافت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارون نیوز,

وی افزود: با این کار موکب ها شناسنامه دار می شوند و از آن حالت آشفتگی خارج می شوند. شناسنامه دار شدن موکب یک شناسنامه رسمی و معتبر است که توسط ستاد عتبات و وزارت کشور صادر می شود و جا و مکان موکب مشخص می شود و هیچ ارگانی حق تعرض به موکبی که شناسنامه دار شده است را ندارد و تنها موکبی مورد پشتیبانی ستاد عتبات قرار می گیرد که شناسنامه داشته باشد.

,

سالم معاوی تصریح کرد: مواکبی که شناسنامه دار نشده اند و یا اقدامی برای آن ها نشده است اگر برپا شدند و توسط نیروی های انتظامی و شهرداری و دیگر ارگان ها جمع شدند ستاد عتبات در قبال آنها هیچ مسئولیتی ندارد و ستاد عتبات فقط در قبال مواکبی که شناسنامه دار شدند مسئولیت دارد که از جا و مکان و پشتیبانی آنها دفاع کند.

,

مسئول ستاد بازسازی عتبات شهرستان کارون عنوان کرد: مواکبی که در مناطق مرزی چذابه و شلمچه و مواکبی که در کشور عراق استقرار پیدا می کنند و برپا می شوند حالت ویژه ای دارند که در آنجا زمین در اختیار آنها قرار داده می شود که این زمین جهت برپا کردن مواکب اختصاص دارد.

,

وی ادامه داد: مواکبی که توانایی و قدرت بالایی دارند می توانند در این زمین ها ساخت و ساز کنند و  آن را به صورت حسینیه بسازند و یا به صورت موکب دیوار کشی کنند.

,

سالم معاوی گفت: اعتبار اولیه این شناسنامه یکسال است و بعد از این یکسال اعتبار سه ساله است و بعد از ارزشیابی که ستاد عتبات از این مواکب می کند شناسنامه مواکب حالت رسمی و کلی پیدا می کنند.

,

مسئول ستاد بازسازی عتبات شهرستان کارون خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی که برای شناسنامه دار کردن مواکب داده شده است مسئولین مواکب هر چه سریعتر به ستاد عتبات شهرستان کارون مراجعه کنند و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند. بعد از اتمام زمانی این پرسه که تا 10 خرداد است هیچ موکبی شناسنامه دار نمی شود.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه