اخبار داغ

یادداشت:

حضرت خدیجه ، یار وفادارحضرت محمد(ص)

حضرت خدیجه ، یار وفادارحضرت محمد(ص)
دهم رمضان سالروز وفات ام المومنین و یار باوفادارحضرت محمد (ص) حضرت خدیجه میباشدو نام اسلام با نام بانویی عجین شده که در راه آن جانفشانی کردو از همه اموال خود گذشت .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر مسلمانی از هر یک مذاهب اسلامی که باشد نمی تواند جایگاه این بانوی نمونه را درپیشبرد اسلام و اهداف پیامبر(ص)  انکارکند بانویی که در خانواده ای دگراندیش و دگر باور به دنیا آمدکه ازهمان ابتدا بارسوم منحط جاهلیت کنار نیامده بودند و لذا دخترخود را نیز خدیجه نامیدند یعنی : بریده وبیگانه وگسسته ازهرگونه ناپسندی و نابخردی آنقدر پاک بودکه حتی دردوره جاهلیت زناو شراب ، ملقب به طاهره شده بود یعنی بانوی پاک و پاک سرشت ، وانقدر بزرگوارو بزرگ منش بود که سالار زنان قریش نامیده می شد و چه پر برکت بانویی بود که درانجیل ، آنگاه که بشارت به نبوت پیامبراسلام می دهند ، خدیجه را مبارکه می نامند ، چراکه نسل پربرکت حضرت محمد (ص) از اوست .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این بانو با مریم و آسیه و فاطمه زهرا(س) چهارزن برگزیده عالم هستند ایمان قوی بامبنای قوی ، ازمسلمانان تاریخ آن زمان است که بعد از امیرالمومنین (ع) که اولین مرد ایمان آورده به آیین پیامبراسلام بود، و حضرت خدیجه اولین زنی است که به اسلام ایمان آورد ، درجامعه ای که بت پرستی جا افتاده و قدرت به دست قریش بت پرست است چه نیرویی باعث این ایمان می شود او به دنبال حقیقت بود به کتابهای آسمانی آشنا بودو طبق بشارت های آنان منتظر آخرین رسول بود.

,

 

,

مهمان نوازی و سخاوت حضرت خدیجه در بین عرب بانویی ممتاز بود و معروف به پذیرایی های شایان و بی نظیر .  بسیاری ازبزرگان و ثروتمندان عرب به خواستگاری خدیجه آمدند اما هیچکس را بر پیامبرترجیح نداد و دنیا را برآخرت مقدم نکرد.

,

 

,

ای کاش درازدواج ها ازحضرت خدیجه درس بگیریم و برای ایمان همسر بیشتر قیمت بگذاریم . با این همه جانفشانی که اموال خود را در راه خدا انفاق میکرد به هنگام رحلتش ازپیامبر خجالت می کشید و لذا وصییتش را به دخترش فاطمه زهرا(س) گفت که به پدربگوید از لباسهای خودش برای کفن من مصرف کند.

,

 

,

سالروزرحلت بانوی بزرگ اسلام و یار وفادارحضرت محمد(ص) حضرت خدیجه کبری تسلیت باد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه