اخبار داغ

یادداشت/

پارودبار، قطب کشاورزی عمارلو از کمبودها رنج می برد

پارودبار، قطب کشاورزی عمارلو از کمبودها رنج می برد
پارودبار استعداد لازم برای کشت و توسعه محصولات کشاورزی را دارد اما مکانیزه نبودن مراحل کاشت، داشت و برداشت و هزینه های بالای کشاورزی سنتی رغبتی برای کشاورزی در این منطقه باقی نگذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از زیتون خبر، زبیر بامدادی پارودباری در یادداشتی به اما و اگرها و مشکلات روستای پارودبار یکی از قطب های کشاورزی شهرستان رودبار می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون خبر,

کشت سیر در روستای پارودبار بنا به ویژ گیهای آب وهوایی کاملا به صرفه وقابل بهره برداری می باشد. همانطور که می دانید کشت سیر از اواخر پاییز آغاز شده  و زمان برداشت آن از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد سال بعد خواهد بود. لذا به خاطر شرایط جوی حاکم در روستای پارودبار کشت سیر کاملا به صرفه اقتصادی می باشد. وجود آب فراوان در زمان کشت سیر بهره برداری از  این محصول را کاملا آسان کرده است.

,

ولی در این زمینه مشکلاتی برای  کشاورزان وجود دارد که کمی شرایط کاری را سخت کرده که کشاورزان رغبتی به فعالیت زیاد در این زمینه از خود نشان نمی دهند.

,

مهمترین مشکل کشاورزان نبود ماشین آلات مربوطه برای کشت مکانیزه می باشد که نبود آنها باعث زمان بر بودن مرحله کشت این محصول خواهد شد. هزینه بالای کارگر در سیستم سنتی و زمان بر بودن دلیل اصلی بی رغبتی کشاورزان برای روی آوری به این محصول پر مصرف می باشد. از لحاظ بازار مصرف خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

,

جهاد کشاورزی مسئولین مربوطه باید شرایط لازم برای ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم نماید. که از جمله آن می توان به بیمه کشاورزان، بیمه کردن محصولات کشاورزان، پرداخت وامهای کم بهره و بدون بهره با بازپرداخت بلند مدت میان مدت، ارائه آموزشهای لازم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و در مجموع همکاری مسالمت آمیز با کشاورزان جهت ترغیب و تشویق جوانان برای روی آوری به کشاورزی مکانیزه و مدرن اشاره نمود.

,

امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال مسئولین توجه بیشتری به روستای حاصلخیز پارودبار نمایند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه