اخبار داغ

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد

برگزاری برنامه شاخص “خدیجه مادر امت” در بقاع متبرکه گیلان

برگزاری برنامه شاخص “خدیجه مادر امت” در بقاع متبرکه گیلان
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری برنامه شاخص« خدیجه مادر امت» در ماه مبارک رمضان، گفت: این برنامه توسط اداره های اوقاف و امور خیریه شهرستان های گیلان، دربقاع متبرکه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قاسم پور درگفتگو با خبرنگار پرنیان گیل با اشاره به برگزاری برنامه شاخص« خدیجه مادر امت» در ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: این برنامه توسط اداره های اوقاف و امور خیریه شهرستان های گیلان، دربقاع متبرکه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه حضرتِ خدیجه، جزء اولین کسانی هستند که به پیامبر اسلام ایمان آوردند، عنوان کرد: ایشان یکی از افراد بسیارمتمول بودند که تمامی دارایی خود را صرف پیش بردِ اهداف اسلام عزیز کردند تا جائیکه مانند یک فردِ فقیر در شعب ابی طالب با بقیه مسلمانان زندگی می کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان بر لزوم شناخت شان و جایگاه حضرت خدیجه توسط مسلمانان تاکید کرد و افزود: باید همه مسلمانان برای الگو گیری ازایشان نسبت به شناخت این بانوی بزگوار اهتمام ویژه داشته باشند.
قاسم پور با اشاره به اینکه همزمان با شب وفات حضرت خدیجه، سازمان اوقاف و امورخیریه برنامه «خدیجه مادر امت» را برگزار می کند، گفت: این برنامه شامگاه 15 خرداد ماه، با همکاریِ اداره های اوقاف شهرستان ها و هیئت امنای بقاع متبرکه، برگزار می شود.
وی با بیان اینکه از اداره های اوقاف شهرستان ها خواسته شده که حداقل دریک بقعه ی شاخص شهرستانِ خود این برنامه را برگزار کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است در شهرستانی، بیش از یک بقعه این برنامه را برگزار کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، بانوان ولایی و عموم مردم برای شرکت در این برنامه دعوت می شود.
قاسم پور افزود: دربرنامه شاخص خدیجه مادر امت، از سخنرانانِ  ولایی و مداحان اهل بیت برای گرامیداشت یاد و خاطره این بانوی بزگوار اسلام و سخنرانی درباره فضائل و فداکاری های ایشان استفاده می شود.
وی با بیان اینکه درشامگاه 15 خرداد، پذیرایی با افطارِ ساده، توزیعِ کتابچه و بروشور مرتبط با حضرت خدیجه، از جمله برنامه های این مراسم است، گفت: تقدیر از کسانی که نام خدیجه دارند و ترتیل خوانی و ختم قرآن و اهدای ثواب به روح بزرگوارِ حضرت خدیجه برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: بقاع متبرکه خواهر امام وسلیمانداراب رشت، امام زاده حسن خمام، آستانه اشرفیه، بی بی حوریه انزلی و آقا سید محمد کیا کلایه لنگرود ازجمله بقعه هایی هستند که این مراسم درآنها برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرنیان گیل,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه