اخبار داغ

روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی

مسلمانان حق دارند نگران دین، فرهنگ و هویت خود باشند

مسلمانان حق دارند نگران دین، فرهنگ و هویت خود باشند
نویسنده توضیح می دهد : شکاف بین غرب و جهان اسلام از صدها سال وجود داشته اما دامنه ی آن به طور چشمگیری به تازگی گسترده تر شده که عوامل متعددی در آن نقش داشته که مهم ترین آن عبارتند از : اعمال خشونت به نام اسلام و مغالطات تاریخی چشم انداز پوشاننده ذهنیت برتری خواه غربی که ذهن سیاستمداران و نویسندگان غربی را فراگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،کتاب روشنگری اسلامی نوشته ی روزنامه نگار آمریکایی کریستوفر دی بیلاگو مورد توجه منتقدان در ایالات متحده از بسیاری جهات پس از گذشت چند هفته از انتشار آن واقع گردیده است اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از منتقدان از همه عقاید توافق کردند که این کتاب پاسخ کربونیزه شده ای به فراخوانی است که پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001 علیه اسلام پدید آمده و خواستار باز بودن و پذیرش دیگران توسط جهان اسلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،, کوگانا،, کتاب روشنگری اسلامی نوشته ی روزنامه نگار آمریکایی کریستوفر دی بیلاگو مورد توجه منتقدان در ایالات متحده از بسیاری جهات پس از گذشت چند هفته از انتشار آن واقع گردیده است اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از منتقدان از همه عقاید توافق کردند که این کتاب پاسخ کربونیزه شده ای به فراخوانی است که پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001 علیه اسلام پدید آمده و خواستار باز بودن و پذیرش دیگران توسط جهان اسلام شده است., کتاب روشنگری اسلامی نوشته ی روزنامه نگار آمریکایی کریستوفر دی بیلاگو مورد توجه منتقدان در ایالات متحده از بسیاری جهات پس از گذشت چند هفته از انتشار آن واقع گردیده است اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از منتقدان از همه عقاید توافق کردند که این کتاب پاسخ کربونیزه شده ای به فراخوانی است که پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001 علیه اسلام پدید آمده و خواستار باز بودن و پذیرش دیگران توسط جهان اسلام شده است.,


نویسنده که به عنوان یک گزارشگر در شرق میانه برای دو روزنامه گاردین و ایکونومیست کار می کرده تلاش دارد که ثابت کند این جهان اسلام بوده که همیشه مشتاق به دانستن و آغوش باز در مقابل دیگران بوده است و افتخار می کرده که از تجارب کشورهای دیگر بهره مند شود و در اینجا باید غرب را مورد سرزنش قرار داد که همیشه بدنبال پیدا کردن روزنه ی برای شکاف و جدائی دینی و فرهنگی غرب از جهان اسلام بوده است
کتاب روشنگری اسلامی در درجه اول به تاریخ شرق میانه از سفر ناپلئون بناپارت به مصر در سال 1798 تا زمان حاضر با تمرکز بر سه پایتخت مهم اسلامی می گوید: که آنجا مرکز حوادث در قرن های گذشته یعنی قاهره، استانبول و تهران بوده است که هر کدام فصلی را به خود در میان شش فصل کتاب به خود اختصاص داده اند.

,
, نویسنده که به عنوان یک گزارشگر در شرق میانه برای دو روزنامه گاردین و ایکونومیست کار می کرده تلاش دارد که ثابت کند این جهان اسلام بوده که همیشه مشتاق به دانستن و آغوش باز در مقابل دیگران بوده است و افتخار می کرده که از تجارب کشورهای دیگر بهره مند شود و در اینجا باید غرب را مورد سرزنش قرار داد که همیشه بدنبال پیدا کردن روزنه ی برای شکاف و جدائی دینی و فرهنگی غرب از جهان اسلام بوده است
کتاب روشنگری اسلامی در درجه اول به تاریخ شرق میانه از سفر ناپلئون بناپارت به مصر در سال 1798 تا زمان حاضر با تمرکز بر سه پایتخت مهم اسلامی می گوید: که آنجا مرکز حوادث در قرن های گذشته یعنی قاهره، استانبول و تهران بوده است که هر کدام فصلی را به خود در میان شش فصل کتاب به خود اختصاص داده اند.
, نویسنده که به عنوان یک گزارشگر در شرق میانه برای دو روزنامه گاردین و ایکونومیست کار می کرده تلاش دارد که ثابت کند این جهان اسلام بوده که همیشه مشتاق به دانستن و آغوش باز در مقابل دیگران بوده است و افتخار می کرده که از تجارب کشورهای دیگر بهره مند شود و در اینجا باید غرب را مورد سرزنش قرار داد که همیشه بدنبال پیدا کردن روزنه ی برای شکاف و جدائی دینی و فرهنگی غرب از جهان اسلام بوده است
کتاب روشنگری اسلامی در درجه اول به تاریخ شرق میانه از سفر ناپلئون بناپارت به مصر در سال 1798 تا زمان حاضر با تمرکز بر سه پایتخت مهم اسلامی می گوید: که آنجا مرکز حوادث در قرن های گذشته یعنی قاهره، استانبول و تهران بوده است که هر کدام فصلی را به خود در میان شش فصل کتاب به خود اختصاص داده اند.
,
,


نویسنده با اشاره به موضوع می گوید: این یک مثال زنده است که برخلاف ادعای غرب، دنیای اسلام دروازهای خود را برروی جهان نبسته است . بلکه این غرب بوده که به جهان اسلام پشت کرده است و گوش خود را بر روی او بسته و حرف او را نمی خواهد بشنود.

,
, نویسنده با اشاره به موضوع می گوید: این یک مثال زنده است که برخلاف ادعای غرب، دنیای اسلام دروازهای خود را برروی جهان نبسته است . بلکه این غرب بوده که به جهان اسلام پشت کرده است و گوش خود را بر روی او بسته و حرف او را نمی خواهد بشنود., نویسنده با اشاره به موضوع می گوید: این یک مثال زنده است که برخلاف ادعای غرب، دنیای اسلام دروازهای خود را برروی جهان نبسته است . بلکه این غرب بوده که به جهان اسلام پشت کرده است و گوش خود را بر روی او بسته و حرف او را نمی خواهد بشنود.,


نویسنده توضیح می دهد : شکاف بین غرب و جهان اسلام از صدها سال وجود داشته اما دامنه ی آن به طور چشمگیری به تازگی گسترده تر شده که عوامل متعددی در آن نقش داشته که مهم ترین آن عبارتند از : اعمال خشونت به نام اسلام و مغالطات تاریخی چشم انداز پوشاننده ذهنیت برتری خواه غربی که ذهن سیاستمداران و نویسندگان غربی را فراگرفته است.

,
, نویسنده توضیح می دهد : شکاف بین غرب و جهان اسلام از صدها سال وجود داشته اما دامنه ی آن به طور چشمگیری به تازگی گسترده تر شده که عوامل متعددی در آن نقش داشته که مهم ترین آن عبارتند از : اعمال خشونت به نام اسلام و مغالطات تاریخی چشم انداز پوشاننده ذهنیت برتری خواه غربی که ذهن سیاستمداران و نویسندگان غربی را فراگرفته است., نویسنده توضیح می دهد : شکاف بین غرب و جهان اسلام از صدها سال وجود داشته اما دامنه ی آن به طور چشمگیری به تازگی گسترده تر شده که عوامل متعددی در آن نقش داشته که مهم ترین آن عبارتند از : اعمال خشونت به نام اسلام و مغالطات تاریخی چشم انداز پوشاننده ذهنیت برتری خواه غربی که ذهن سیاستمداران و نویسندگان غربی را فراگرفته است.,


https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61GepBYfFnL._SX327_BO1,204,203,200_.jpg

,
, https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61GepBYfFnL._SX327_BO1,204,203,200_.jpg,

این کتاب با تمرکز بر یک نقطه نظر می گوید: که تعامل غرب با اسلام یک تعامل بیهوده است، چون در آن رسانه ها و اندیشمندان غربی از متفکران و تحلیلگران جهان اسلام درخواست باز کردن فضا و اصلاح فضائی دارند که امکان پذیر نیست و آنها از مسلمانان میخواهند که از حساسیت خود در مقابل انتقاد از پیامبر و دین و یا کتاب مقدس شان دست بردارند.

, این کتاب با تمرکز بر یک نقطه نظر می گوید: که تعامل غرب با اسلام یک تعامل بیهوده است، چون در آن رسانه ها و اندیشمندان غربی از متفکران و تحلیلگران جهان اسلام درخواست باز کردن فضا و اصلاح فضائی دارند که امکان پذیر نیست و آنها از مسلمانان میخواهند که از حساسیت خود در مقابل انتقاد از پیامبر و دین و یا کتاب مقدس شان دست بردارند., این کتاب با تمرکز بر یک نقطه نظر می گوید: که تعامل غرب با اسلام یک تعامل بیهوده است، چون در آن رسانه ها و اندیشمندان غربی از متفکران و تحلیلگران جهان اسلام درخواست باز کردن فضا و اصلاح فضائی دارند که امکان پذیر نیست و آنها از مسلمانان میخواهند که از حساسیت خود در مقابل انتقاد از پیامبر و دین و یا کتاب مقدس شان دست بردارند.,


اما صاحبان آن دسته از این افکار به طور کامل فراموش کرده اند که آنها در این چارچوب به گفت و گو نپرداخته اند بلکه تجربه خود را  عرضه کرده اند در حالی که هیچ منطقی وجود ندارد که بگوید حتماً این امر و تجربه را مسلمانان و یا دیگرادیان باید تکرار کنند و به قدم برداشتن به جای قدم دیگران ملزم باشند.

,
, اما صاحبان آن دسته از این افکار به طور کامل فراموش کرده اند که آنها در این چارچوب به گفت و گو نپرداخته اند بلکه تجربه خود را  عرضه کرده اند در حالی که هیچ منطقی وجود ندارد که بگوید حتماً این امر و تجربه را مسلمانان و یا دیگرادیان باید تکرار کنند و به قدم برداشتن به جای قدم دیگران ملزم باشند., اما صاحبان آن دسته از این افکار به طور کامل فراموش کرده اند که آنها در این چارچوب به گفت و گو نپرداخته اند بلکه تجربه خود را  عرضه کرده اند در حالی که هیچ منطقی وجود ندارد که بگوید حتماً این امر و تجربه را مسلمانان و یا دیگرادیان باید تکرار کنند و به قدم برداشتن به جای قدم دیگران ملزم باشند.,


و پس از آن نویسنده در مقایسه عصور گذشته نسبت به دوران مدرن می گوید: که غرب امروز پر از مسلمانان مسالمت جو شده که در زمینه های مختلف سرآمد هستند ولی این سئوال را باید اکنون پرسید: آیا غرب با آنها همانطور که آنها با غرب تعامل داشته اند تعامل کرده است؟ که اینطور نیست با اینکه آنها در مرکز نقطه ی تتغییر پذیری قرار گرفته اند و در این موضوع می توان تجارب متعددی را نقل کرد؟ آن ها تغییرات یکطرفه را پذیرفته اند که خود در آن نقش و تعریفی ندارند.

,
, و پس از آن نویسنده در مقایسه عصور گذشته نسبت به دوران مدرن می گوید: که غرب امروز پر از مسلمانان مسالمت جو شده که در زمینه های مختلف سرآمد هستند ولی این سئوال را باید اکنون پرسید: آیا غرب با آنها همانطور که آنها با غرب تعامل داشته اند تعامل کرده است؟ که اینطور نیست با اینکه آنها در مرکز نقطه ی تتغییر پذیری قرار گرفته اند و در این موضوع می توان تجارب متعددی را نقل کرد؟ آن ها تغییرات یکطرفه را پذیرفته اند که خود در آن نقش و تعریفی ندارند., و پس از آن نویسنده در مقایسه عصور گذشته نسبت به دوران مدرن می گوید: که غرب امروز پر از مسلمانان مسالمت جو شده که در زمینه های مختلف سرآمد هستند ولی این سئوال را باید اکنون پرسید: آیا غرب با آنها همانطور که آنها با غرب تعامل داشته اند تعامل کرده است؟ که اینطور نیست با اینکه آنها در مرکز نقطه ی تتغییر پذیری قرار گرفته اند و در این موضوع می توان تجارب متعددی را نقل کرد؟ آن ها تغییرات یکطرفه را پذیرفته اند که خود در آن نقش و تعریفی ندارند.,


این کتاب با مطالعه مسیر تعامل مورد بحث از تمام جهات ثابت می کند: کسانی که مدافع آزادی اسلام از منظر تجربه خود هستند در واقع آنها از خود و از تجربه باریک و تنگ نظرانه جامعه غربی خود می گویند و آنها به دنبال به تصویر کشیدن جامعه شرقی به عنوان یک گروه از مردمی که از نظر فکری نابالغ هستند و یا هنوز بخشی از زندانیان قرون و اعصار گذشته هستند تلاش کرده اند که اینگونه آنها را تصیف کنند که این تلاشی منفی است نمونه هایی که در رد این فکر وجود دارد و با استدلال قوی آن رامطرح کرده ام در این کتاب می بینید کم درک بودن و عقب ماندگی جهان اسلام از نظر غرب ها در فصل دوم این کتاب به استانبول اختصاص داده شده که سفرنامه و نوشته کاشفان اروپایی ومستشرقین از دلایل گسترش این رویه است.

,
, این کتاب با مطالعه مسیر تعامل مورد بحث از تمام جهات ثابت می کند: کسانی که مدافع آزادی اسلام از منظر تجربه خود هستند در واقع آنها از خود و از تجربه باریک و تنگ نظرانه جامعه غربی خود می گویند و آنها به دنبال به تصویر کشیدن جامعه شرقی به عنوان یک گروه از مردمی که از نظر فکری نابالغ هستند و یا هنوز بخشی از زندانیان قرون و اعصار گذشته هستند تلاش کرده اند که اینگونه آنها را تصیف کنند که این تلاشی منفی است نمونه هایی که در رد این فکر وجود دارد و با استدلال قوی آن رامطرح کرده ام در این کتاب می بینید کم درک بودن و عقب ماندگی جهان اسلام از نظر غرب ها در فصل دوم این کتاب به استانبول اختصاص داده شده که سفرنامه و نوشته کاشفان اروپایی ومستشرقین از دلایل گسترش این رویه است., این کتاب با مطالعه مسیر تعامل مورد بحث از تمام جهات ثابت می کند: کسانی که مدافع آزادی اسلام از منظر تجربه خود هستند در واقع آنها از خود و از تجربه باریک و تنگ نظرانه جامعه غربی خود می گویند و آنها به دنبال به تصویر کشیدن جامعه شرقی به عنوان یک گروه از مردمی که از نظر فکری نابالغ هستند و یا هنوز بخشی از زندانیان قرون و اعصار گذشته هستند تلاش کرده اند که اینگونه آنها را تصیف کنند که این تلاشی منفی است نمونه هایی که در رد این فکر وجود دارد و با استدلال قوی آن رامطرح کرده ام در این کتاب می بینید کم درک بودن و عقب ماندگی جهان اسلام از نظر غرب ها در فصل دوم این کتاب به استانبول اختصاص داده شده که سفرنامه و نوشته کاشفان اروپایی ومستشرقین از دلایل گسترش این رویه است.,


برای بررسی این موضوع تجربه ی روزنامه نگار ایتالیایی"ادموند د آمیسیس" که از جمله ی بازدید کنندگان از مراکزی در جهان اسلام بوده جالب توجه است او فقط یک هفته در استانبول به سر برده و سپس به کشور خود بازگشته تا در مورد آنچه از جهان اسلام دیده گزارشی ارسال کند اما او پس از آن چه در مورد تماس محدود با جهان اسلام داشته می نویسد : "آنجا فاقد شرایط لازم برای نوشتن من است.

,
, برای بررسی این موضوع تجربه ی روزنامه نگار ایتالیایی"ادموند د آمیسیس" که از جمله ی بازدید کنندگان از مراکزی در جهان اسلام بوده جالب توجه است او فقط یک هفته در استانبول به سر برده و سپس به کشور خود بازگشته تا در مورد آنچه از جهان اسلام دیده گزارشی ارسال کند اما او پس از آن چه در مورد تماس محدود با جهان اسلام داشته می نویسد : "آنجا فاقد شرایط لازم برای نوشتن من است., برای بررسی این موضوع تجربه ی روزنامه نگار ایتالیایی"ادموند د آمیسیس" که از جمله ی بازدید کنندگان از مراکزی در جهان اسلام بوده جالب توجه است او فقط یک هفته در استانبول به سر برده و سپس به کشور خود بازگشته تا در مورد آنچه از جهان اسلام دیده گزارشی ارسال کند اما او پس از آن چه در مورد تماس محدود با جهان اسلام داشته می نویسد : "آنجا فاقد شرایط لازم برای نوشتن من است.,


کریستوفر در این کتاب همچنین به علت ظهور اسلام سیاسی و ظهور جنبش های رادیکال اسلامی، اشاره کرده و می نویسد: طبیعی است که آنها در واکنش به جریان فکری بوجود بیایند که در قرن بیستم سلطه برجهان را به ارمغان آورده است که در آن مبارزه بین ایدئولوژی سوسیالیسم و سرمایه داری نیز بشدت ترویج پیدا کرده بود.

,
, کریستوفر در این کتاب همچنین به علت ظهور اسلام سیاسی و ظهور جنبش های رادیکال اسلامی، اشاره کرده و می نویسد: طبیعی است که آنها در واکنش به جریان فکری بوجود بیایند که در قرن بیستم سلطه برجهان را به ارمغان آورده است که در آن مبارزه بین ایدئولوژی سوسیالیسم و سرمایه داری نیز بشدت ترویج پیدا کرده بود., کریستوفر در این کتاب همچنین به علت ظهور اسلام سیاسی و ظهور جنبش های رادیکال اسلامی، اشاره کرده و می نویسد: طبیعی است که آنها در واکنش به جریان فکری بوجود بیایند که در قرن بیستم سلطه برجهان را به ارمغان آورده است که در آن مبارزه بین ایدئولوژی سوسیالیسم و سرمایه داری نیز بشدت ترویج پیدا کرده بود.,


هرکدام از این جریان اخیربه دنبال این بوده اند تا بزرگترین بخش ممکن از جهان تسلط یابند، مسلمانان این اهداف را دیده اند و زنگ خطر رابه صدا درآورده اند چون آنها احساس می کنند نیاز به سپر نوآوری و شیوه های حافظت از فکر و حفظ حریم خصوصی و هویت خود در مقابل جهان غرب دارند.

,
, هرکدام از این جریان اخیربه دنبال این بوده اند تا بزرگترین بخش ممکن از جهان تسلط یابند، مسلمانان این اهداف را دیده اند و زنگ خطر رابه صدا درآورده اند چون آنها احساس می کنند نیاز به سپر نوآوری و شیوه های حافظت از فکر و حفظ حریم خصوصی و هویت خود در مقابل جهان غرب دارند., هرکدام از این جریان اخیربه دنبال این بوده اند تا بزرگترین بخش ممکن از جهان تسلط یابند، مسلمانان این اهداف را دیده اند و زنگ خطر رابه صدا درآورده اند چون آنها احساس می کنند نیاز به سپر نوآوری و شیوه های حافظت از فکر و حفظ حریم خصوصی و هویت خود در مقابل جهان غرب دارند.,

 

,

ترجمه:عبدالمجید اورا

, ترجمه:عبدالمجید اورا, ترجمه:عبدالمجید اورا,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه