اخبار داغ

موکب‌های اربعین شناسنامه‌دار می‌شوند

موکب‌های اربعین شناسنامه‌دار می‌شوند
رئیس ستاد عتبات‌عالیات استان‌زنجان از شناسنامه‌دار شدن موکب‌های اربعین حسینی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایلنا، ذبیح‌الله بابایی در حاشیه همایش مسؤولان ستاد بازسازی عتبات‌عالیات و همچنین ستاد پشتیبانی پیاده‌روی اربعین حسینی استان زنجان اظهار کرد: برای انسجام بیشتر و مدیریت بهتر و افزایش ارائه خدمات به زائران، موکب‌های اربعین حسینی شناسنامه دار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از این پس موکب‌هایی می‌توانند با پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خدمات اسکان و تغذیه ارائه کنند که دارای شناسنامه رسمی و پروانه موکبداری باشند.

,

به گفته بابایی، پس از انجام فراخوان، علاقه‌مندان به برپایی موکب با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در سطح استان درخواست کتبی و مدرک خود را تحویل دهند.

,

این مقام مسوول در ادامه به برخی مشکلات راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: باید درباره نحوه زیارت اربعین در این ایام فرهنگ‌سازی شود. همچنین برنامه‌ریزی برای ساماندهی نذورات مردمی در اربعین حسینی آغاز شده است.

,

وی در ادامه از پیشرفت 80 درصدی نیم ضریح امامین عسکریین خبر داد و گفت: قبل از ماه محرم نیم ضریح به سامرا منتقل می‌شود.

,

بابایی با اشاره به اینکه نیم ‌ضریح زیر ضریح اصلی و مقابل قبور مطهر نصب خواهد شد، گفت: در ساخت این نیم ‌ضریح بیش از 700 کیلوگرم نقره استفاده شده و در این ضریح طلا و نوشته‌هایی هم که به زرگری معروف است، کار می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه