اخبار داغ

همزمان با آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام ؛

برپایی سفره های آسمانی برای یکصد و 18 هزار نیازمند تهرانی

برپایی سفره های آسمانی برای یکصد و 18 هزار نیازمند تهرانی
سال گذشته تعداد 91 هزار مددجو با مشارکت یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی خیران مورد اطعام قرار گرفتند و پیش بینی می شود برای امسال تعداد یکصد و 18 هزار نیازمند به ارزش یک میلیارد و 45 میلیون تومان مورد اطعام خیران قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی (ع) از پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه خواهد داشت.

محسن ولیئی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام، اظهار کرد: سال گذشته تعداد 91 هزار مددجو با مشارکت یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی خیران مورد اطعام قرار گرفتند و پیش بینی می شود برای امسال تعداد 18 هزار نیازمند به ارزش یک میلیارد و  45 میلیون تومان مورد اطعام خیران قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 20 هزار یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد حمایت مادی و معنوی می کنند؛ افزود: از این تعداد بیش از هفت هزار نفر آنان را ایتام  و مابقی فرزندان خانواده های مشمول طرح محسنین را شامل می شوند.

ولیئی سرانه نقدی ماهانه هر یتیم را  264 هزار تومان و فرزندان محسنین را  114هزار تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته درآمدهای نقدی و غیرنقدی طرح اکرام بیش از 51 میلیارد تومان بوده است که بیش از 28 میلیارد تومان آن برای اکرام ایتام و مابقی آن به فرزندان محسنین اختصاص یافته است که این میزان نسبت به سال 94 قریب به 10 درصد افزایش داشته و پیش بینی می کنیم امسال این کمک ها افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح های اکرام ایتام و محسنین، از جمله طرح هایی هستند که کمیته امداد برای بهره مندی از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می کند؛ بیان کرد:  طرح اکرام ایتام اختصاص به کودکانی دارد که پدر خود را از دست داده اند  و طرح محسنین نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا اینکه پدرشان در قید حیات است، اما به هر دلیل قادر به تامین معاش خانواده نیست و تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ از سوی کمیته امداد اجرایی شده است، افزود: طرح اکرام ایتام یکی از موفق ترین طرح های این نهاد محسوب می شود و برای حمایت های مادی و معنوی از فرزندانی است که دست روزگار آنان را از نعمت وجود پدر محروم کرده است؛ در این طرح حمایت ایتام به حامیان علاقه مند واگذار می شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند نفر یتیم، ماهیانه حداقل 30 هزار تومان برای آنان واریز می کند.

وی با بیان اینکه طرح اکرام محسنین  هم از سال ۸۷ در کمیته امداد استان تهران پایه ریزی شد، گفت: طرح محسنین برای حمایت های مادی و معنوی از فرزندان خانواده های نیازمندی است که دست تقدیر به گونه ای دیگر سایه وجود پدر را از زندگی شان دور ساخته و پدر خانواده علی رغم میل باطنی اش به دلیل کهولت، بیماری و از کار افتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد؛ در طرح محسنین حمایت فرزندان خانواده های تحت حمایت به حامیان علاقه مند واگذار می شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند نفر فرزند محسنین، ماهیانه حداقل 30 هزار تومان برای آنان واریز می کند.

ولیئی با اشاره به اهداف اجرای طرح اکرام، مطرح کرد:  تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و خانواده های نیازمند، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام  و خانواده های نیازمند از جمله اهداف کمیته امداد برای اجرایی کردن طرح اکرام است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته در ایام ماه رمضان  12 هزار و 616 حامی در طرح های اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کردند؛ ابراز امیدواری کرد: امسال نیز با توجه به افزایش تعداد پایگاه‌های حامی‌یابی، پیش بینی می‌شود 21 هزار حامی به مجموع حامیان افزوده شود.

وی همچنین به اجرای طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و گفت: طی این مدت زمان با حضور خیران، حامیان و  مدیران و مسئولان استانی و کشوری از یک هزار و 50 خانواده نیازمند بعد از افطار بازدید و از نزدیک با مشکلات این خانواده ها آشنا می شوند و برای رفع مشکلات آنان مساعدت های لازم انجام خواهد شد؛ پیش بینی می شود تا بیش از 534 میلیون تومان در جهت اجرای این طرح هزینه شود که در سال 95 مبلغ 400 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: در سال 95  تعداد 11 هزار سبد کالا در میان محرومان توزیع شد و برای امسال نیز در نظر داریم تعداد 15 هزار سبد

کالا شامل اقلامی از جمله خشکبار، برنج، روغن، ماکارونی و غیره به ارزش یک میلیارد و 600  میلیون تومان بین خانواده های نیازمند توزیع شود.

شایسته ذکر است، شهروندان استان تهران می توانند برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین و حمایت از یک یا چند فرزند معنوی با مراجعه به پایگاه های کمیته امداد سطح استان تهران و شهرستان های تابعه و یا از تماس با شماره های اداره اکرام استان  ۷۷۲۹۰۰۳۵ و  ۷۱۳۹۲۲۴۲ و سامانه گویای  ۷۳۵۵ اقدام کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه