اخبار داغ

تاثیر تنش میان کشورهای عربی بر آسمان ایران

تاثیر تنش میان کشورهای عربی بر آسمان ایران
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش جریان ترافیکی ۱۰۰ تا ۱۵۰ پروازی در آسمان ایران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با افزایش تنش میان برخی کشورهای عربی و آفریقایی با کشور قطر و ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی قطر از آسمان این کشور‌ها ترافیک هوایی کشورمان 100 تا 150 پرواز افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود 30 پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

وی افزود: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود.

وی گفت: این جریان ترافیکی که حدود 50 ترافیک است حدود 30 دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

وی افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند.

وی افزود: از حدود ساعت 4: 30 دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

مه آبادی گفت: با در خواست کشور قطر و سازمان بین المللی‌ای کا او و پایبندی به تعهدات بین المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.

مه آبادی افزود: تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

وی گفت: پس از ایجاد 15 هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توانیم به تقاضاهای بین المللی پاسخ بدهیم.

مه آبادی گفت: با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین تری را هم پاسخگو باشیم.

منبع: تسنیم
,

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود 30 پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

وی افزود: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود.

وی گفت: این جریان ترافیکی که حدود 50 ترافیک است حدود 30 دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

وی افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند.

وی افزود: از حدود ساعت 4: 30 دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

مه آبادی گفت: با در خواست کشور قطر و سازمان بین المللی‌ای کا او و پایبندی به تعهدات بین المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.

مه آبادی افزود: تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

وی گفت: پس از ایجاد 15 هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توانیم به تقاضاهای بین المللی پاسخ بدهیم.

مه آبادی گفت: با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین تری را هم پاسخگو باشیم.

,

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود 30 پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

,

وی افزود: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود.

,

وی گفت: این جریان ترافیکی که حدود 50 ترافیک است حدود 30 دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

,

وی افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند.

,

وی افزود: از حدود ساعت 4: 30 دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

,

مه آبادی گفت: با در خواست کشور قطر و سازمان بین المللی‌ای کا او و پایبندی به تعهدات بین المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.

,

مه آبادی افزود: تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

,

وی گفت: پس از ایجاد 15 هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توانیم به تقاضاهای بین المللی پاسخ بدهیم.

,

مه آبادی گفت: با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین تری را هم پاسخگو باشیم.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه