اخبار داغ

جزئیات حادثه تروریستی مجلس از زبان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی

جزئیات حادثه تروریستی مجلس از زبان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جزئیات حادثه تروریستی امروز مجلس را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت در خصوص حادثه تیراندازی در مجلس گفت: همانطور که اطلاع دارید مجلس شورای اسلامی 9 درب شمالی، جنوبی، شرقی و غربی دارد که درب شمالی مخصوص مدعوین و مراجعه کنندگان به نمایندگان است و به ساختمان 7 طبقه ای که دفتر نمایندگان در آن قرار دارد منتهی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مراجعه کنندگان در زمانی که نمایندگان در دفاتر خود حضور دارند برای پیگیری موضوعات مختلف به این ساختمان مراجعه می کنند اظهار کرد: مجلس امروز جلسه علنی داشت و تمام نمایندگان در صحن مجلس حضور داشتند و کارهای خود را به منشی هایشان سپرده بودند.

,

حسن بیگی افزود: ساعتی قبل هنگام ورود و خروج مردم از درب شمالی مجلس، چند نفر تلاش می کنند که به زور و تهدید وارد مجلس شوند که پس از مقاومت نیروهای حفاظت، یکی از آنها کلت خود را از زیر لباس خارج می کند و پس از تیراندازی به سمت نگهبان و تعدادی از مراجعه کنندگان از گیت بازرسی عبور می کند و خود را به ساختمان 7 طبقه می رساند.

,

وی با اشاره به وجود پله های اضطراری در این ساختمان گفت: فرد مهاجم از طریق پله های اضطراری خود را به ساختمان می رساند که در این هنگام نیروهای حفاظت سایر دربهای مجلس را می بندند و گیت ها را مسدود می کنند تا هیچ گونه ورود و خروجی صورت نگیرد.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: پس از بستن دربها، نیروهای ویژه سپاه برای دستگیری فرد مهاجم از درب مخصوصی وارد محوطه مجلس شدند.

,

حسن بیگی با بیان اینکه در آن هنگام احساس می شد تعداد مهاجمان زیاد است تصریح کرد: منشی های مستقر در دفاتر نمایندگان گفتند فرد مهاجمان از اتاقی به اتاق دیگر می رفته و با تیراندازی از پنجره ها تلاش داشته است تعداد نیروهای مهاجم را بیشتر نشان دهد.

,

نماینده مردم دامغان به احتمال ورود چند نیروی غیرمسلح پیش از حضور فرد مهاجم در مجلس اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر به نظر می رسد فرد مهاجم با کوله پشتی که با خود به داخل ساختمان برده است اسلحه های همراه خود را به آنها داده باشد و شواهد نشان می دهد به احتمال زیاد تعداد مهاجمان 4 نفر می باشد.

,

وی اظهار کرد: اینکه سلاح ها فقط توسط یک نفر وارد شده است قطعی است و سایر مهاجمان بصورت غیرمسلح وارد مجلس شده بودند.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: باتوجه به چوبی بودن درب دفاتر نمایندگان، احتمال تیراندازی به درب ها برای ورود وجود داشت که در این خصوص نیروهای امنیتی به منشی ها اعلام کردند در نقاط امن اتاق های خود مستقر شوند.

,

حسن بیگی از مجروح شدن دو تا سه نفر از عابران پیاده در خیابان های مجاور مجلس بر اثر تیراندازی مهاجمان خبر داد و گفت: مهاجمان به این شکل خودشان را به سرعت به طبقه 4 و 6 ساختمان رسانده اند.

,

نماینده مردم دامغان ادامه داد: در حال حاضر ماموران امنیتی در در حال مذاکره با فرد مهاجم برای تسلیم شدن هستند اما وی چون احساس می کند چند تن از نیروهای حفاظت به شهادت رسیده اند و حکم خود را قصاص می داند از تسلیم شدن سر باز می زند و همچنان مقاومت می کند.

,

وی به استقرار حدود 40 دفتر در هر طبقه از این ساختمان اشاره کرد و اظهار کرد: باتوجه به مسدود بودن کلیه درب ها، شرایط تحت کنترل نیروهای امنیتی است و مهاجم یا مهاجمان برای ابراز وجود در تعدادی از اتاق ها اقدام به تیراندازی هوایی می کنند.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص حادثه تروریستی در حرم امام خمینی (ره) نیز گفت: در آن اتفاق نیز 3 نفر وارد حرم شدند که یکی از آنها خودش را منفجر کرده و به هلات رسیده است و دو نفر دیگر در خارج از صحن با تیراندازی به سوی مردم به سرویس های بهداشتی رفته اند.

,

حسن بیگی به تهدیدات گوناگون این افراد مبنی بر داشتن کمربند انتحاری اشاره کرد و گفت: طبق آخرین گزارشات رسیده، نیروهای امنیتی در حال مذاکره با این دو نفر برای تسلیم شدن هستند و خوشبختانه مهاجمان از مردم فاصله زیادی دارند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه