اخبار داغ

در پیام هایی جداگانه صورت گرفت؛

واکنش مقامات کشورهای جهان به حملات تروریستی تهران

واکنش مقامات کشورهای جهان به حملات تروریستی تهران
مقامات کشورهای جهان در پیام هایی حملات تروریستی امروز تهران را محکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  روسای جمهور، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در صفحه توئیتر خود با اشاره به حوادث تروریستی تهران خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: محکومیت تروریسم اگر واقعا معنا داشته باشد، نباید به صورت گزینشی انجام بگیرد. حوادث تروریستی تهران نیز باید به مانند حوادث تروریستی اروپا محکوم شوند.

,

همچنین «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا در پیام خود که در توئیتر منتشر شده آورده است: من همبستگی خود را با رئیس پارلمان و مردم ایران اعلام می کنم. 

,

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز  با اظهار تاسف از حملات تروریستی ایران اعلام کرد حملات تروریستی در تهران نشان می دهد تروریست ها آرام یک جا ننشسته اند.

,

لاوروف گفت: حمله تروریستی تهران نشان می دهد تروریست ها از اقدامات خود دست نخواهند کشید.

,

وی افزود: تنش‌های رو به افزایش در خلیج فارس باعث ایجاد نگرانی‌ شده است. اوضاع باید از طریق مذاکره آرام شود.

,

لاوروف تصریح کرد: شکی در اراده ایران برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد و ما برای تفرقه در دنیای اسلام متاسفیم.

,

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز با ارسال پیامی به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی(ره) را محکوم و بیان کرد: این قبیل اقدامات تروریستی عزم جمهوری اسلامی ایران را برای غلبه بر تروریسم بیشتر می کند و ایران جلودار و پیشاهنگ برای ساقط کردن اهداف تروریستی و حامیان و طراحان آن باقی خواهد ماند.

,

نبیه بری همچنین با ارسال پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز تاکید کرد: این جنایات عزم کشور شما برای شکست تروریسم و ریشه کنی آن را راسخ تر خواهد کرد و نقش شما در محورهای مختلف برای مقابله با جنگ علنی و غیر علنی تروریسم بیشتر خواهد شد.

,

رئیس پارلمان لبنان در پیامی به  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  نیز بیان کرد: اینگونه اقدامات در راستای جنایات قابل پیش‌بینی علیه کشور عزیز شماست که در مقدمه جنگ علیه تروریسم در جهان ایستاده است.

,

همچنین امارات در واکنش به اقدامات تروریستی در مرقد امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی این اقدامات را محکوم کرد.

,

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی حوادث تروریستی امروز در تهران را محکوم کرد.

,

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره اعلام کرد: ما حوادث تروریستی امروز در تهران را محکوم کرده و رویداد مذکور را به دقت دنبال خواهیم کرد.

,

وی در ادامه این پیام افزود: امروز نیز همانند ایامی که یک حمله تروریستی در جهان اتفاق می افتد روز تلخی است. ما این رویداد را به ایران تسلیت می گوئیم.

,

فدریکا موگرینی تأکید کرد: با ظریف وزیر خارجه ایران در تماس هستیم.

,

وزارت خارجه سوریه نیز با صدور بیانیه ای اقدامات تروریستی در تهران را به شدت محکوم کرد.

,

در این بیانیه آمده است: سوریه همبستگی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی اعلام می دارد و صادقانه ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های قربانیان تقدیم می دارد.

,

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این اقدامات تروریستی که جمهوری اسلامی را هدف قرار داد تاکید کرد که این اقدامات تروریستی که کشورهای معروف در پشت آن قرار دارند از عزم سوریه و ایران برای مبارزه با تروریسم نخواهد کاست. سوریه این اقدامات ترویستی که صبح امروز ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی بنیانگذاری جمهوری اسلامی در تهران را هدف قرار داد و به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان بی گناه منجر شد را به شدت محکوم می کند. سوریه همبستگی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز می دارد و صادقانه ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های قربانیان تقدیم می کند.

,

در این بیانیه آمده است: این قبیل حملات تروریستی که کشورها معروف در ورای آن قرار دارند از عزم سوریه و ایران در ادامه مبارزه با تروریسمی که کشورهای و طرفهای معروف در منطقه و خارج آن حامی آن هستند، نمی کاهد.

,

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه به کشورهایی که در پشت این اقدامات قرار دارند درباره حماقت ادامه حمایت مالی و تسلیحاتی گروههای تروریستی و اشاعه افراط گرایی و تفکر تکفیری و تاثیر آن بر امنیت و ثبا کشورهای منطقه و جهان هشدار می دهد.

,

همچنین کاخ کرملین در واکنش به حوادث تروریستی امروز در تهران با انتشار بیانیه ای این رویداد را محکوم کرد.

,

در بیانیه کرملین در این باره آمده است: رویدادهای امروز در ایران ضرورت اتحاد علیه تروریسم را به وضوح نشان می دهد.

,

بیانیه مذکور در ادامه افزوده است: مسکو حملات تروریستی در تهران را شدیداً محکوم کرده  و بر ضرورت هماهنگی با کشورهای مسلمان در مبارزه با تروریسم تأکید دارد.

,

«کمیته‌های مقاومت فلسطین» نیز با صدور بیانیه ای اقدامات تروریستی در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد.

,

وزارت خارجه فرانسه نیز  در واکنش به حوادث تروریستی امروز در تهران با انتشار بیانیه ای این رویداد را محکوم کرد.

,

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه در این باره آمده است: ما به شدت حوادث تروریستی امروز در مجلس (شورای اسلامی) و نیز حرم (مطهر) امام خمینی (ره) در تهران را محکوم می کنیم.

,

بیانیه مذکور در ادامه ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه افزود که سفارت این کشور در ایران به دقت اوضاع را تحت نظر دارد.

,

همچنین سفارت پاکستان در ایران با انتشار بیانیه ای حادثه تروریستی امروز در تهران را به شدت محکوم کرد.

,

در متن این بیانیه آمده است که دولت پاکستان به شدت این حادثه تروریستی را که در آن مردم بی گناه کشته شده اند را محکوم می کند و با مردم ایران احساس همدردی می کنیم.

,

«حمه الهمامی» سخنگوی حزب کارگران تونس نیز حوادث تروریستی امروز در تهران را محکوم کرد.

,

وی در همین راستا بیان داشت: هدف از اقدامات تروریستی در ایران، گسترش آشوب بود. داعش فقط یک ابزار است و سعودی ها نمی توانند از آن اعلام برائت کنند. سعودی ها پایه گذار اصلی تروریسم در منطقه هستند و معتقدم هیچ کشوری از خطر تروریسم در امان نیست.

,

سخنگوی حزب کارگران تونس تصریح کرد: طرح آمریکا و صهیونیست ها برای دوره پیش رو، تبدیل درگیری به جنگ شیعه و سنی است و آن کسانی که برای داعش برنامه ریزی می کنند، در صدد هستند تا این گروه را به سوی اجرای برنامه اش یعنی تبدیل درگیری ها به جنگ شیعه و سنی سوق دهند.

,

«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق نیز حوادث تروریستی امروز در تهران را محکوم کرد.

,

وی در این رابطه تاکید کرد: حادثه تروریستی در مرقد امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران را محکوم می کنیم. مردم و ملت عراق در کنار مردم ایران و علیه گروه های تروریستی است.

,

وزارت خارجه عراق نیز ضمن محکوم کردن این اقدامات تصریح کرد: مطمئن هستیم که این عملیات های جنایتکارانه به هیچ وجه بر تلاش ایران در مبارزه با تروریسم تاثیر نخواهد گذاشت و ما خواستار هماهنگی تلاش های بین المللی برای نابودی تروریسم و به ویژه داعش در عراق هستیم؛ داعش نفس های آخر خود را در عراق می کشد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه