اخبار داغ

پیگیری مطالبات تجار با فرماندار مهران:

بازارچه مرزی مهران به مرز چنگوله منتقل می شود/ عملیاتی شدن مصوبات لازم برای رفع مشکلات تجار

بازارچه مرزی مهران به مرز چنگوله منتقل می شود/ عملیاتی شدن مصوبات لازم برای رفع مشکلات تجار
فرماندار مهران در گفتگو با ایلام بیدار به تشریح مسائل و مشکلات این روزهای تجار ایلامی در مرز مهران و تدابیر لازم برای رفع آنها پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "مراد ناصری"، فرماندار مهران در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار در خصوص مسائل و مشکلات تجار در مرز مهران گفت: به صورت کامل در جریان مسائل و مشکلات مربوط به تجار در مرز مهران هستیم و به دنبال رفع این مشکلات خواهیم بود؛ در این راستا مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت دو روز پیش با همراهی استانداری همیاری های لازم را در راستای رفع مشکلات داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: در این دیدار تا جایی که امکان و اختیار داشت مسائل و مشکلات تجار مورد بررسی قرار گرفت و براساس تعرفه هایی که از طرف وزارت کشور به ما ابلاغ می شود و آنچه که امکان داشته از طرف مسئولان همراهی صورت گرفته اما تجار بر این عقیده هستند که تعرفه بازارچه ابلاغ نشود در صورتی که مرز را با بازارچه می شناسند و گمرک نیز در مرز برقرار است و اینکه ساختمان گمرک در بازارچه مهران فعال است دلیلی وجود ندارد که بازارچه که برای شهرستان مهران ظرفیت و پتانسیل خوبی است، حذف شود.

,

این مقام مسئول افزود: با توجه به این مسائل و مشکلات پیگیر هستیم تا ظرف دو سه ماه آینده بازارچه مرزی مهران را به مرز شعابی یا همان مرز چنگوله که با موافقت طرف عراقی نیز رسیده منتقل کنیم که در حال انجام فرآیند های لازم برای انجام این کار است.

,

فرماندار مهران در خصوص هزینه های تجار نیز گفت: این هزینه ها تا جایی که امکان داشته همکاری لازم را بعمل اورده ایم و کمک کرده ایم انصافا استانداری نیز تمام قد در رابطه با این مشکل کنار تجار بوده و منتها بخشی از این هزینه ها اجتناب ناپذیر و باید پرداخت شود و بخش دوم نیز هزینه های سرباری هستند که باز قابل پیگیری است.

,

ناصری ادامه داد: امروز نیز جلسه ای با حضور تجار برگزار می شود تا مصوباتی که در جلسه مشاور وزیر که در راستای پیگیری مشکلات این عزیزان داشته ایم را بررسی کنیم تا عملیاتی شوند.

,

ناصری با تأکید بر اینکه رفع این مشکلات نیاز به همراهی تجار دارد، بیان کرد: در این راستا انتظار داریم تجار با همراهی کمک های لازم را در رفع این مشکلات داشته باشند.

,

این مقام مسئول در خصوص برخی هزینه های دیگر که از تجار اخد می شده نیز گفت: مبالغی که از تجار اخذ می شده از جمله هزین های تخلیه و سایر در سه بخش حذف شده و اما بیش از این امکان ندارد و اگر این امکان وجود داشته باشد انجام خواهد شد.

,

فرماندار مهران در پایان عنوان کرد: ما در چارچوب ضوابط حرکت می کنیم و رفع مشکلات نیازمند همکاری و همراهی تجار است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه