اخبار داغ

یادداشت؛

سند ٢٠٣٠ و نکته های پنهان

سند ٢٠٣٠ و نکته های پنهان
آنان که کورکورانه اختیار به ٢٠٣٠ میسپارند روزی یا خود را مدافع عمل قوم لوط خواهند یافت، یا انگشت تحسر به دندان خواهند گزید. ان روز دیگر برای تغییر مسیر دیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدرسا نوشت: علامه اقبال خطاب به ملل شرق در اشاره به غرب می گوید:
گر بدانى تو حسابش را درست
از حریرش نرمتر کرباس توست
واى آن دریا که موجش کم تپید
گوهر خود را  ز غواصان  خرید!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
,
,
,
,

عدالت، برابری، مساوات، رعایت حقوق بشر، حق داشتن حداقل زندگی، حق برخورداری از تحصیل، فراهم شدن امکان آموزش در همه ی عمر واژه ها و عبارت هایی است که همه را به وجد می آورد و به ستایش وا می دارد. برای مسلمانان این مفاهیم از بدیهیات دینی است که به آنها سفارش و تاکید شده است. در بیانیّه ی معروف به  ٢٠٣٠ به ظاهر مطالب فوق به اضافه ی  مفاهیم زیبا و عقل پسند دیگر جمع آوری، مرتب و به عنوان یک توافق جهانی که همه موظف به اجرای آن هستند، آورده شده است.

,

 در مصوبه هیات وزیران، که در دولت آقای روحانی در تاریخ شهریور 1395 تصویب و ابلاغ شده است؛ کارگروه ملی آموزش ٢٠٣٠ با حضور بیش ار بیست مقام بلند پایه تشکیل و موظف به ارائه گزارش نهایی به یونسکو شده است.

,

 در دستور العمل های یونسکو نیز اعضا موظف به ارائه گزارش شده اند تا بر پیشرفت کشورها نظارت شود. یونسکو شاخص های نظارت را هم مشخص کرده است. دو نمونه عبارت است از

,
  1. درصد مدارسی که آموزش های که مهارت های اساسی زندگی اچ آی وی و جنسی ارائه میکنند.
  2. درصد دانش آموزانی که گرفتار تنبیه بدنی، آزارو اذیت، خشونت، تبعیض جنسیتی و سوء استفاده میشوند.
,
  • درصد مدارسی که آموزش های که مهارت های اساسی زندگی اچ آی وی و جنسی ارائه میکنند.
  • ,
  • درصد دانش آموزانی که گرفتار تنبیه بدنی، آزارو اذیت، خشونت، تبعیض جنسیتی و سوء استفاده میشوند.
  • ,

    در سند ٢٠٣٠ بر برابری و یکپارچه سازی نظا م مند یک دیدگاه مبتنی بر تساوی جنسیتی تاکید بسیار زیادی شده است. ممکن است گفته شود با داشتن حق تحفظ میتوانیم این بخش ها را نادیده بگیریم. دلیلی ندارد که به این قسمت ها بهای بیش از حد داده شود و موضوع را بیش از آنچه هست جلوه دهیم. در متن سند هم این مطالب پوشیده است. جواب این است که درست به دلیل همین در خفا حرکت کردن است که باید بیشتر هشیار باشیم. نفوذ آرام وقتی در خواب غفلت به سر میبریم، نتایجی ناپسند به بار می آورد، و در هنگامی رسیدن میوه ها، دیگر مبارزه ناممکن است.

    ,

     

    ,

     در برنامه های قبل از افطار یک کانال سیمای جمهوری اسلامی ایران، کارشناسی با صبغه ی مذهبی به سند ٢٠٣٠ استناد می کرد تا خوب بودن و لازم بودن آموزش در تمامی عمر را توجیه کرده باشد. این کارشناس می توانست به دستور پیامبر اسلام که امر کرده است از مهد تا لحد دانش بیاموزید، استناد کند. ممکن است بپرسید این موضوع چه اشکالی دارد. جواب این است که در بسته ی به ظاهر شیرین استعمار،  سم های تلخی است که بعد از قورت دادن شکلات، عمل می کند.

    ,

     

    ,

    همه ی کسانی که جمعه ١٢ خرداد برای جستجو در مورد موضوعی، به سایت گوگل مراجعه کرده اند با یک doodle گوگل مواجه شده اند که نوارهای رنگینی بریده و به هم دوخته می شوند. سایت گوگل یکی از پر مراجعه کننده ترین سایت ها در ایران است. جوانان بسیاری با انواع محصولات گوگل شبانه روز درگیر هستند. این doodle بزرگداشت طراح پرچم LGBT(هم جنس بازان) است. برابری جنسیتی یونسکو LGBT راهم در بر میگیرد. این یک نمونه از تبلیغات وسیعی است که برای تغییر باورها، مذاق ها و ارزشهای مردم، بخصوص جوانان از طرف قدرتهای بزرگ اعمال میشود. گذری کوتاه به فضای مجازی نشان میدهد این تبلیغات به تدریج در مخاطبین جوان ایرانی نفوذ نموده است. تقلیدهای کورکورانه و اداهای تهوع آور برخی از جوانان غافل شرم اورتر از ان است که بازگو شود.

    , doodle, doodle, LGBT, LGBT,

     

    ,

    آنان که کورکورانه اختیار به ٢٠٣٠ میسپارند روزی یا خود را مدافع عمل قوم لوط خواهند یافت، یا انگشت تحسر به دندان خواهند گزید. ان روز دیگر برای تغییر مسیر دیر است. رهبر انقلاب اسلامی به درستی از شواریعالی انقلاب فرهنگی  گلایه کردند و گفتند: "این شورا باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم."

    ,

     

    ,

    در کشوری  با غنای فرهنگی ایران و وجود اسناد بالادستی مانند: « سند چشم انداز20 ساله کشور» ، « سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» ، « سند نقشه جامع علمی کشور» ، « نقشه مهندسی فرهنگی کشور» و … جای تاسف است که رئیس جمهور روحانی عنان اختیار آموزش و پرورش کشور را  به  دست تعدادی  سازمانهای بین المللی می سپارد که توسط کشورهای دزد و استعمار گر هدایت می شوند. کشورهایی که در دشمنی آنان با فرهنگ، ملت و منافع مردم ما شواهد متعدد و آشکار تاریخی، جای هیچ گونه تردیدی  باقی نمی گذارد.

    ,

     

    ,

     سند ٢٠٣٠ باید فراتر از بازی های انتخاباتی مورد ارزیابی قرار گیرد. کسانی که با سماع انتخابا ت به رقص آمده اند و مستانه در میانه میدان پای کوبی و دست افشانی می کنند و آواز "خربرفت" آنان از دیگران بلند تر است، باید بدانند، فردا صبح که با چشم های خواب آلود سراغ مرکب خویش برای طی مسیر خواهند گرفت، چه پاسخ تلخی دریافت خواهند کرد.

    ,

    دکترسیدمحمدتقی المدرسی

    ,

     

    ,

    ,
    ,

    مراجع:

    ,

    1-http://rc.majlis.ir/fa/law/show/988801

    , 1-, http://rc.majlis.ir/fa/law/show/988801, http://rc.majlis.ir/fa/law/show/988801,

    (تصویب نامه درخصوص تشکیل کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش)

    ,

    2-http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/incheon-framework-for-action-en.pdf (SDG4 – Education ٢٠٣٠ Framework for Action)

    , 2-, http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/incheon-framework-for-action-en.pdf, http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/incheon-framework-for-action-en.pdf, (SDG4 – Education , Framework for Action),

     

    ,

    , ,

    , ,

     

    ,

     مصوبه هیئت وزیران :

    ,

     

    ,

    شماره۷۶۴۰۳/ت۵۲۹۱۳هـ                                                              ۱۳۹۵/۶/۲۵
    تصویب نامه درخصوص تشکیل کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش

    وزارت آموزش و پرورش

    هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵/۶/۲۱ به پیشنهاد شماره ۲۳۴۳۱۰ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    ۱ـ به منظور هماهنگی و ارایه راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات برنامه آموزش ۲۰۳۰ همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پایدار، کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش بدون گسترش تشکیلات سازمانی و با استفاده از امکانات و ظرفیت­های موجود در آن وزارتخانه و با حضور نمایندگان دستگاه­های زیر تشکیل می­گردد:

    الف ـ وزیرآموزش و پرورش (رییس )
    ب ـ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو (دبیر)
    پ ـ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده
    ت ـ معاون ذی­ربط سازمان برنامه و بودجه کشور
    ث ـ معاون ذی­ربط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
    ج ـ معاون ذی­ربط وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی
    چ ـ معاون ذی­ربط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    ح ـ معاون ذی­ربط وزارت کشور
    خ ـ معاون ذی­ربط وزارت ورزش و جوانان
    د ـ معاون ذی­ربط وزارت دادگستری (مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک)
    ذ ـ معاون ذی­ربط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
    ر ـ معاون ذی­ربط وزارت جهاد کشاورزی
    ز ـ معاون ذی­ربط وزارت صنعت، معدن و تجارت
    ژ ـ معاون ذی­ربط سازمان حفاظت محیط زیست
    س ـ معاون ذی­ربط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
    ش ـ رییس سازمان آموزش فنی و حرفه­ای کشور
    ص ـ رییس سازمان بهزیستی کشور
    ض ـ رییس مرکز آمار ایران
    ط ـ رییس دانشگاه فنی و حرفه­ای
    ظ ـ رییس دانشگاه فرهنگیان
    ع ـ (۳) نماینده از تشکل­های غیردولتی ذی­ربط (با انتخاب مجمع مربوط و در صورت عدم معرفی به انتخاب کارگروه)

    ۲ـ کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ موظف است برنامه اجرایی و نظارتی تحقق کامل آموزش ۲۰۳۰ را در سطوح ملی و استانی با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی مرتبط و  همسو با اهداف برنامه­های توسعه کشور، اسناد راهبری توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه اهداف توسعه پایدار تهیه کند.
    ۳ ـ دستگاه­های اجرایی برای تحقق اهداف برنامه آموزش ۲۰۳۰  موظف به اجرای تصمیمات کارگروه می­باشند.
    ۴ ـ کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ موظف است گزارش پیشرفت کار و نحوه همکاری
    دستگاه­های ذی­ربط را سالانه به هیأت وزیران و گزارش نهایی را به کمیسیون ملی یونسکو برای ارسال به مرجع بین­المللی مربوط ارایه کند.
    ۵ ـ کارگرو ه ملی آموزش موضوع تصویب­نامه شماره ۳۰۵۱۹/ت۲۷۸۳۳هـ مورخ ۱۳۸۲/۶/۳ لغو می­گردد.
    معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,

    سیدمحمدتقی المدرسی

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه