اخبار داغ

یادداشت

الگوی سوم راه تقابل با سکولاریزه کردن زنان در جهان

الگوی سوم راه تقابل با سکولاریزه کردن زنان در جهان
الگوی سوم با شناختن هویت اسلامی زن محقق می‌شود و این امر زمانی رخ می دهد که هویت دینی و اسلامی زن تبیین شود و از بردگی مدرن و سکولار نجات یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرنیان گیل، صدیقه قاسمی نوشت: طبیعت نحیف زن و اینکه در جامعه دچار ظلم است و زورگویی در سالیان دور  و در سرزمین های بقول خود جهان اول زنان را به فکر واداشت که باید حرکتی کرد و حقی ستاند و آنقدر پیش رفت که 8 مارسی بوجود آمد و کلا صورت مساله تغییر کرد.
زنانی که تا دیروز میگفتند مردان به ما ظلم می کنند با افکار خودخواهانه محض جامعه را به یکسونگری بردند و خود را مورد ظلم و مردان را ظالم جلوه داد.
و همچنان طوری در بوق و کرنا می کنند که گویی مردانی که مایه آرامش زندگیشان بوده اند نیز به فراموشی سپردند.
چگونه می توان به معادله خلقت دست برد وقتی راه حلی جز طبیعت آفرینشمان وجود ندارد و چطور برابری می تواند وجود داشته باشد وقتی سنخیتی وجود ندارد برای مقایسه.
دوخط موازی هیچگاه بهم نمیرسند چون خلق شدند که کنار هم باشند نه هماورد هم.
دیروز زنانی 8 مارس را رقم زدند که زنان کارگران مورد ظلم واقع شده بودند و مزدشان چون برابر مردان نبود به داد آمدند اما امروز زنانی داد برابری سر می دهند که نه تنها از لحاظ جاه و منزلت مادی کم ندارند بلکه حریص شده اندو چه بسا زنانی  هم هستندکه بدون این افکار ضدخلقت با تمام وجود خود و روحشان  را با خدمت به عزیزانشان جلا می بخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرنیان گیل,
,
,
,
,
,

عدم تشخیص شان و جایگاه سبب می شود که این افکار در جامعه حتی با واژه های به اصطلاح روشنفکرانه منتشر شود.

,

برابری جنسیتی به این معنا که چون مردان به ورزشگاه می روند و ما زنان نمی رویم ثمره ای جز این می تواند داشته باشد که بعد از آن به این مساله برسیم که امنیت زنان را مطرح کنند بعد همه را درگیر کنند که بیایید برایمان امنیت راه بیاندازید که میخواهیم با مردان برابر باشیم.

, برابری جنسیتی به این معنا که چون مردان به ورزشگاه می روند و ما زنان نمی رویم ثمره ای جز این می تواند داشته باشد که بعد از آن به این مساله برسیم که امنیت زنان را مطرح کنند بعد همه را درگیر کنند که بیایید برایمان امنیت راه بیاندازید که میخواهیم با مردان برابر باشیم.,

, ,

همانطور که اواخر سال قبل و در روز تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی عده ای بوق و کرنا کردند که آزار جنسی رخ داده و فلان و بهمان شده و ما میخواهیم حضور داشته باشیم ولی امنیت نیست و باید این مطلب سازمان یافته شده باشد که چنین شده!!!. و از این اراجیف از سوی رسانه های بیگانه زیاد گفته شد.

,

, ,

, ,

کافیست یک دودوتای سرانگشتی کنیم در جامعه ای که مردانش در ورزشگاه ها داد از انواع فحش های ناموسی را دارند و آن وقت ، زن ، همان ناموس مملکت ،خود در آن بحبوحه به کجا پناه میبرد وقتی بیشتر از یک فحش نثارش شد.

,

همان زمان که زن نفهمد که چه در پس کاتالوگ الهی خلقتش وجود دارد مثل امروز داد می زند که اول بگذارید راحت بپوشم بعد راحت بگردم بعد راحت ناز و غمزه کنم و آنوقت که کم کم از این جایگاه الهی دور شد توقع دارد هبوطش را نچشد و مورد تعرض واقع نشود و نمی توانیم توقع داشته باشیم که اطرافمان از اراذل نبینیم و از آسیب های موجود بی مسئولیت بگذریم.

,

با نگاهی به کشورهای به اصطلاح توسعه یافته می بینیم که تمام آنچه طرفداران برابری جنسیتی در ایران امروز فریاد می زنند تکرار آن چیزی است که زنان در غرب و شرق عالم فریاد زدند و به هرچه خواهان آن بودند اگر هم رسیدند نهایتا به سواستفاده جنسی از آنان ختم شد و آنقدر بدبختی و پشیمانی نصیبشان شد که خود از آن پشیمانند.

,

از جمله کشورهای حامی برابری جنسیتی فنلاند،نروژ و سوئد هستند و فقط با نگاه به یکی از کشورها می توان زخم این افکار را بر جان ملتش دید.

,

در کشور سوئد فقط نیمی از کسانی که بصورت مشترک با هم زندگی می کنند ازدواج کرده اند و تبلیغات این نوع زندگی در سطح این کشور دیده می شود و با میزان 64درصد جزو صدرنشینان نمودار آمار طلاق جهان است و فرد گرایی در این کشور حرف اول را می زند.

,

معاونت امور زنان و خانواده دولت شعار دستیابی به عدالت جنسیتی و توانمند سازی تمامی زنان و دختران سر می دهد و به جای برطرف کردن مشکل ازدواج دختر جوان بدنبال ایجاد جایگاه شغلی زنان و دختران ما در جامعه است چه بسا که اگر همین دختران آرامش فطریشان را کسب کنند نه تنها ذاتا به طمانینه می رسند بلکه جامعه ای امن تر و موقعیت های مناسب شغلی بهتر را پیش رو خواهند داشت و از زن بودنشان در بازار کار سواستفاده نمی شود.

,

شهیندخت مولاوردی به دنبال این است که باید زنان همچون مردان مدیر باشند و همچون مردان همه جا حضور داشته باشند و در این کشورها رو به زوال در پی کشف راهی برای زنان کشورمان هستند نه تنها راه به جایی نبرده بلکه نگرانی ها افزایش می یابد.چرا که جامعه شناسان این جوامع امروز خود بدنبال راه علاج برای مشکلات بوجود آمده هستند.

,

زن، در تعریفِ غالباً شرقی همچون عنصری درحاشیه و بی نقش در تاریخ سازی؛ و در تعریفِ غالباً غربی، بمثابه ی موجودی که جنسیّت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می شد. شیرزنانِ انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوّم، «زنِ نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.(1)

, تعریفِ غالباً شرقی, تعریفِ غالباً غربی, الگوی سوّم, زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز بود.,

, ,

غرب می خواست حقوق از دست رفته زن را به او برگرداند، ولی با آزادی های بی قید و شرط و غیر انسانی، او را از رسیدن به تکامل و انسانیت باز داشت. آن ها می خواستند زن را از بردگی نجات دهند، ولی او را به بردگی مدرن کشانیده اند.

,

دیروز و امروز و فردا ندارد تا زمانی که من زن خود را به میزان مقایسه می کشم و ارزش خویش را به مصداق برابری جنسیتی به زیر می کشم ظلم اول و آخر را خودم به خودم کردم.

,

الگوی سوم با شناختن هویت اسلامی زن محقق می‌شود و این امر زمانی رخ می دهد که هویت دینی و اسلامی زن تبیین شود.

,

الکسیس کارل فیزیولوژیست و زیست شناس معروف فرانسوی در این باره می گوید: «اختلافی که بین زن و مرد موجود است تنها مربوط به شکل اندام های جنسی آن ها نیست بلکه نتیجه علتی عمیق تر است. به علت عدم توجه به این نکته اصلی و مهم است که طرفداران نهضت زن فکر می کنند که هر دو جنس می توانند یک قسم تعلیم و تربیت یابند و مشاغل و اختیارات و مسؤولیت های یکسانی به عهده بگیرند. زن در حقیقت در جهات زیادی با مرد متفاوت است. زنان باید به بسط مواهب طبیعی خود در جهت و مسیر سرشت خاص خویش بدون تقلید کورکورانه از مردان بکوشند، وظیفه ایشان در راه تکامل بشریت خیلی بزرگتر از مردهاست و نبایستی آن را سرسری گیرند و رها کنند. »(2)

,

آمار می گوید که :

,

هر روز در ایالات متحده آمریکا 4 زن توسط شوهران یا دوستشان به قتل می‌رسند.

,

هرسال در ایالات متحده آمریکا حداقل 2 تا 4 میلیون زن کتک می‌خورند.

,

هرسال تقریباً 132000 زن گزارش می کنند که قربانی تجاوز یا اقدام به تجاوز بوده اند. برآورد شده است که تعداد زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند، و آن را گزارش نمی کنند، بسیار بیشتر و 2 تا 6 برابر موارد گزارش شده است.(3)

,

زنانی که به دنبال برابری جنسیتی و نه عدالت جنسیتی هستند فقط با روح آفرینش می جنگند و این بزرگترین شکست بشریت می شود مادامی که ادامه یابد.

,

 

,

 

,

منبع:

,

(1) آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی-۱۵ اسفند ۱۳۹۱

,

(2) انسان موجودی ناشناخته، الکسیس کارل، ترجمه دکتر پرویز دبیری، ص 100.

,

(3)http://www.womenshealth.gov/violence-against-women/types-of-violence/domestic-intimate-partner-violence.html

,

 

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه