اخبار داغ

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۳۵ میلیارد تومان جهت آبیاری تحت فشار به کشاورزی لرستان اختصاص یافت

۳۵ میلیارد تومان جهت آبیاری تحت فشار به کشاورزی لرستان اختصاص یافت
معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امروز 42 هزار هکتار از اراضی آبی لرستان به سیستم بارانی مجهز شده‌اند و ۳۵ میلیارد تومان نیز جهت آبیاری تحت فشار به کشاورزی لرستان اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی سلسله در گفتگو با خبرنگار لرسو با بیان اینکه در سال جاری، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم بارانی به بدنه کشاورزی لرستان تزریق شده است، اظهار داشت: سهمی که در سازمان جهاد کشاورزی استان طی سال گذشته از ردیف‌های ملی برای جذب گرفته شوده بود، معادل 60 میلیارد تومان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو ,

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی لرستان در رونق اقتصادی تصریح کرد: حوزه کشاورزی در لرستان، بسیار گسترده است و این بخش، سهم ۲۴ درصدی از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده که قسمت بزرگی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

,

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کار، سرمایه و زمین سه عامل مهم تولید و رونق اقتصادی کشور به شمار می‌آیند، ابراز داشت: حدود سی درصد تولید ناخالص استان لرستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که این امر نتیجه تلاش یکصد و سی هزار بهره‌بردار می‌باشد.

,

وی بیان داشت: با تولید 567 هزار تن گندم در استان لرستان طی سال 95، گام مهمی در عرصه خودکفایی گندم برداشته شد.

,

صیادی ادامه داد: در سال گذشته حدود 650 میلیارد تومان در ازای دریافت گندم از کشاورزان استان پرداخت شده است.

,

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه امروز 42 هزار هکتار از اراضی آبی لرستان به سیستم بارانی مجهز شده‌اند، گفت: این افزایش سطح اراضی کشاورزی تحت سیستم بارانی در حالی می‌باشد که تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، فقط 28 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان لرستان به سیستم بارانی تجهیز شده بود.

,

وی در خاتمه با اشاره به میزان جذب اعتبارات استانی برای آبیاری بارانی و با بیان اینکه شهرستان سلسله در میان سایر شهرستانهای استان با جذب ۱۵ میلیارد تومان  اعتبار بیشترین تخصیص در حوزه آبیاری بارانی را داشته است، خاطرنشان ساخت: از کارشناسان و فعالان حوزه کشاورزی می‌خواهیم تا با همدلی و وحدت و علم آموزی با تغییر ذهن و نگرش و دانش کشاورزی زمینه تغییر در رونق کشاورزی را فراهم نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه