اخبار داغ

روحیه شهادت برنده ترین سلاح در برابر اقدامات دشمنان

روحیه شهادت برنده ترین سلاح در برابر اقدامات دشمنان
با بیان اینکه روحیه شهادت ، برنده ترین سلاح در برابر اقدامات دشمنان است لذا این فرهنگ ارزشمندی است که هیچ سلاحی آن را از روی زمین بیرون نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آفتاب دل، سرهنگ ابراهیم حسینی رئیس ستاد کنگره ی 5400 شهید استان کردستان صبح امروز در جلسه امور بانوان کنگره که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را یک فرصت استثنایی برای امت پیامبر اسلام (ص) قرار داده است، چرا که خداوند به حرممت پیامبر ماه رمضان را بر امتش هدیه کرده است، این شب های قدر که به اعتقاد علمای شیعه و سنی سرنوشت تمام انسانها در این شب های قدر تعیین می شود عبادتش، نمز خواندن هایش و قرآن خواندن هایش با هزار شب بالاتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


وی به برگزاری کنگره ی 5400 شهید استان کردستان در اردیبهشت ماه 97 اشاره کرد و گفت: خود کلمه ی کنگره به معنای برگزاری مجلسی برای شهدا نیست چرا که وقتی انسانهای نخبه و علمای بزرگ دین برای یک موضوع بزرگ فکر و برنامه ریزی کنند می گویند، کنگره تشکیل داده ایم پس کنگره به معنای برنامه ریزی برای یک کار عظیم و بزرگ است تا بتوانیم جایگاه رفیع شهدا را به تمام جهان بشناسانیم.

,
,

 

,

, ,


وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان کردستان را بانوان تشکیل می دهند باید به برگزاری کنگره ی بانوان نیز توجه خاصی صورت گیرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید مواظب باشیم که برگزاری این کنگره سطحی و سبک شمرده نشود .

,
,

 

,


رئیس ستاد برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان با بیان اینکه روحیه ی شهید و شهادت ، برنده ترین سلاح در برابر اقدامات دشمنان است گفت: باید در شأن شهدای گرانقدر استان برای برگزاری کنگره 5400 شهید برنامه‌ریزی نماییم.

,
,

 

,


رئیس ستاد کنگره ی 5400 شهید استان کردستان گفت: ما در استان کردستان از رشادت‌های رزمندگان کرد غفلت کردیم و شخصیت‌هایی همچون «شهید محمدامین رحمانی، شهید محمدسعید توفیقی و شهید لطیف راستی، شهید کوهی کامیاران» را نتوانستیم در سطح ملی مطرح کنیم.

,
,

, ,


وی گفت: همه شهرهای استان کردستان سرشار از وجود چنین قهرمانان و شخصیت‌های وارسته‌ایی بوده اما سوال اینجاست که شهرستان مریوان چقدر توانسته از ظرفیت فرهنگی شهید راستی بهره ببرد؟ و باید بپذیریم که ما قصور کردیم اگر چه در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به این موضوعات پرداخته شده اما آنچنان در شأن شهدا که باشد، نبوده است.

,
,

 

,


رئیس ستاد کنگره ی 5400 شهید استان کردستان از شناسایی 67 خانواده سه شهید به بالا در استان کردستان خبر داد و گفت: قبلا آمار دقیقی از خانواده‌هایی که بیش از سه شهید تقدیم انقلاب کردند در استان کردستان وجود نداشت که امسال این خانواده‌ها شناسایی شدند که لازم است برنامه هایی در راستای نقش آفرینی مادران شهدا اجرا شود .

,
,

 

,


وی تاکید کرد: برگزاری همایش اسوه های صبر، با موضوع زن و دفاع مقدس در سطح استان، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ، شعر و رویداد نویسی ، تولید برنامه های تلویزیونیبا عناوین کردی و بومی ، اجرای طرح تربیتی بهشت خانواده با استفاده از فرهنگ مادران شهدا از جمله برنامه هایی است که لازم است در طول سال اجرا گردد.  

,
,

 

,

, ,


سرهنگ حسینی گفت: کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را جزء کنگره های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

,
,

 

,


کنگره ملی " 562 زن شهیده " سال 97 در کردستان برگزار می شود

,
,

 

,


در ادامه ناهید منصری مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: کنگره 562 زن شهیده استان کردستان اردیبهشت ماه  سال 1397 در سنندج برگزار می شود.

,
,

 

,

وی گفت: کمیته بانوان این کنگره به کمیته های مختلفی تقسیم و اهم وظایف مربوطه برای برگزاری این همایش تعیین شد که در آن ، کارگروه جمع آوری آثار زنان شهیده و زنان رزمنده به بنیاد حفظ آثار، کارگروه علمی به دانشگاه کردستان، کارگروه تربیت بدنی به اداره کل ورزش و جوانان، کارگروه اطلاع رسانی به عهده ی صداو سیما، کارگروه فرهنگی و هنری به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه مهنرسی به شهرداری، کارگروه ایثارگزان به بنیاد شهید ، کارگروه دانش آموزی به اداره کل آموزش و پرورش و کارگروه پشتیبانی به استانداری کردستان واگذار شد که این کارگروه ها موظف هستند اعضای خود را تعیین و در جلسات بعدی، شرح وظایف کارگروه ها به آنها ارائه می شود.

,

, ,

 

,


 وی با بیان اینکه 562 زن شهیده در کردستان وجود دارند که 71 نفر از آنها  توسط گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسیده اند گفت: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند که باید با‌ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه‌ساز در کشور اسلامی‌مان گام برداریم.

,
,


 

,
,

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: 13شهیده پیشمرگ کرد مسلمان در کردستان وجود دارند که این افراد به‌صورت مشخص در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شدند. این شیرزنان پیشمرگ کرد مسلمان نقش بسیار برجسته و ماندگاری در پیروزی انقلاب و پاسداشت و نگهداری از آن ایفا کردند و دین بزرگی به گردن جامعه کرد، کردستان و کشور دارند.

,


 

,
, ,


حوادث تروریستی تهران تلنگری برای قدردانستن امنیت کشور است

,
,

 

,

در ادامه لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان  اظهار کرد: ایران برای به دست آوردن امنیت خود و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی خون داده و ما بعد از سال‌های جنگ در ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون امنیت و آرامش را مدیون خون پاک شهدا بوده‌ایم و هستیم.

,

 

,


وی با اشاره به اینکه حوادثر تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهر امام راحل تلنگری برای همه ما بود تا بیشتر قدر این امنیت را بدانیم، افزود: نباید شهدا را به فراموشی بسپاریم چرا که کمترین توقع خانواده‌های شهدا نیز فراموش نشدن یاد شهیدانشان است.

,
,

 

,


وی اضافه کرد: کشور ما در قلب خاورمیانه و در برابر توطئه‌ها و جنگ‌افروزی‌های کشورهای دنیا قرار دارد و وظیفه همه ماست که با یادآوری تلاش و ازخودگذشتگی شهدا به همه ثابت کنیم که ایران اسلامی برای حفظ ارزش‌های خود با جان و دل در برابر توطئه‌ها ایستاده است.

,
,

 

,


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: شهدا از جان و دل گذشتند تا ما بتوانیم به راحتی زندگی کنیم، تحصیل کنیم و مسیر آنها را در پیش بگیریم و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در هر مقطع و شرایطی که باشیم قدردان تلاش این عزیزان باشیم.

,
,

 

,


آژیر بیان کرد: مادران شهدا با تقدیم جان فرزندان خود از آزمون الهی سربلند بیرون آمده‌اند و باید جایگاه خانواده شهدا به ویژه مادران این عزیزان را تکریم کرد.

,
,

 

,


وی اضافه کرد: رسالت امروز ما این است که اجازه ندهیم شکافی بین مادران و خانواده شهدا با افراد جامعه ایجاد شود چرا که همه داشته‌های ما مدیون خون شهدا و خانواده‌های آنان است.

,
,

 

,


وی اعلام کرد: همه ما باید براساس حقوق شهروندی و دینی که به گردن داریم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا تلاش کنیم و از پتانسیل‌ها و رفیت‌های موجود در این زمینه بهره ببریم.

,
,

 

,


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در پایان استفاده از حلقه‌های ارتباطی مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری کنگره 5400 شهید در استان را ظرفیتی موثر دانست و بر توجه به این مهم تاکید کرد.

,
,

 

,


در ادامه این جلسه سایر اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص کنگره اعلام کردند.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه