اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

برخی در داخل مشابه رفتار بنی‌صدر عمل می‌کنند/ دوقطبی‌سازی جامعه به نفع دشمنان نظام است

برخی در داخل مشابه رفتار بنی‌صدر عمل می‌کنند/ دوقطبی‌سازی جامعه به نفع دشمنان نظام است
تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: رفتار عده‌ای در داخل مشابه رفتار بنی‌صدر در سال 59 است که این امر تذکر جدی رهبر معظم انقلاب را در پی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر «بهروز دریکوند» در مصاحبه با خبرنگار لرسو در تحلیل و بررسی شباهت‌های کنشگری خارج از چارچوب‌های بنی صدر با برخی سیاسیون امروز، اظهار داشت: با نگاهی کوتاه به سخنرانی‌های مهم بنی صدر در سال ۱۳۵۹ شباهت کنشگری‌های سیاسی خارج از چارچوب وی را با برخی سیاسیون امروز نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو ,

وی افزود: بنی‌صدر بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات با حمله به نهادهای حیاتی نظام مانند صداوسیما، سپاه و بسیج و قوه قضائیه و نیروهای حزب‌الهی و متعهد، تمام تلاش خود را برای دو‌قطبی‌سازی علیه حاکمیت در جامعه بکار بست.

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: بنی‌صدر در یک سخنرانی گفته بود که «یک اقلیتی برای استقرار حاکمیت خویش می‌کوشد تا رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها را در دست گیرد؛ رهبری نهادهای انقلابی را در دست گیرد؛ می‌خواهد سپاه انقلاب و کمیته‌های انقلاب و انجمن‌های اسلامی و هر گروه و حزبی را در دست گیرد.»

,

وی ادامه داد: بنی‌صدر در جایی دیگر گفت، «این همه دستگاه‌های ترسناک و مخوف درست نکنید. بس کنید اینکار را. دستگاه قضایی ما باید بی‌طرف باشد، مستقل باشد. من راجع به محدود شدن آزادی بیان هشدار می‌دهم؛ امروز فقدان امنیت قضائی، وجود مراکز تصمیم‌گیری، اقدامات خودکامه عاملیت و حاکمیت دولت را در نقاط مختلف کشور به خطر انداخته است. ما امنیت قضایی و اخلاق می‌خواهیم.»

,

دریکوندی با اشاره به بخش دیگری از سخنان بنی‌صدر در سال 59، ابراز داشت: این شخص می‌گفت، «آن شعارهایی که شما برای آن قیام کردید حق شماست، نباید اجازه دهید هیچ گروه چماق دار و بی‌چماق این حقوق را از شما سلب کند.»

,

وی با بیان اینکه بنی‌صدر در آن سال‌ها می‌گفت اگر در جامعه‌ای به جای عقل و منطق، چوب و چماق حکومت کرد، چگونه می‌توان این جامعه را مستقل شمرد؟ ادامه داد: اگر به آرشیو تاریخ انقلاب مراجعه شود می‌بینید که بنی‌صدر با شیوه‌ای مکارانه سخنانی را بیان می‌کرد تا بلکه بتوانی جامعه را دوقطبی کند و از آب گلا‌آلود ماهی بگیرد.

,

دریکوند اضافه کرد: این سخن بنی‌صدر که می‌گفت، شما مردم بدانید اینهایی که رخنه در نهادها کرده‌اند و شب و روز در این نهادها، بر ضد رئیس‌جمهوری تبلیغ می‌کنند، دشمنان انقلابند. دشمنان اسلامند؛ این سخنان منافقانه بر خلاف مصالح کشور و نظام نوپای اسلامی بود.

,

وی با بیان اینکه بنی‌صدر در تلاش بود تا جامعه را دچار اختلاف‌افکنی و تفرقه کند، ابراز داشت: بنی‌صدر طی سخنانی سخیف و تفرقه‌افکنانه گفت، باید به این چماق‌دارها که معلوم است چه‌کسانی هستند بگویم که: بدانید و چماق‌هایتان را هم بشکنید. مگر از کار مغز چه زیانی دیدید که آن را با چماق عوض کردید؟

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در سال ۵۹  شیوه بنی‌صدر از ابتدای کار با دو‌قطبی‌سازی، اختلاف افکنی، تضعیف ارکان نظام، خودمحوری، نادیده گرفتن اصول مصرّح در قانون اساسی و اصل تفکیک قوا و حیطه وظایف هر قوه بود، تصریح کرد: این شخص منفور در جایگاه ایفای نقش اپوزیسیون در حال مسئولیت رسمی، موجب ایجاد تشنج در کشور شد که در نهایت به حذف بنی‌صدر انجامید.

,

وی در ادامه بیان داشت: حال برای روشن شدن تذکر رهبری و مقایسه سخنان ۱۳۵۹با ۱۳۹۶ باید دقت نظری جدی با مرور اظهارات برخی مسئولین امروز در حمله به ارکان حیاتی نظام و سخنرانی‌های پس از پیروزی در انتخابات به خوبی دلایل توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری را روشن می‌سازد.

,

دریکوند با بیان اینکه دوقطبی‌سازی جامعه به نفع دشمنان نظام است، خاطرنشان ساخت: این هشدارهای مقام معظم رهبری، زنگ خطری برای بازگشت به تفکرات بنی‌صدری است که البته نیروهای متعهد و انقلابی به هیچ وجه حاضر نیستند که افراد با سابقه انقلابی از قطار انقلاب پیاده شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه