اخبار داغ

رئیس دانشگاه قم:

مسؤولان از تلاش امام علی(ع) برای حفظ بیت‌المال الگو بگیرند

مسؤولان از تلاش امام علی(ع) برای حفظ بیت‌المال الگو بگیرند
رئیس دانشگاه قم گفت: امام علی(ع) برای حفظ بیت‌المال اقدامات بسیاری انجام دادند، افرادی که در جامعه سمتی دارند باید از سیره امام علی(ع) در حوزه حفظ بیت‌المال عبرت بگیرند و از امول مردم صیانت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز در گفتگو با ایران روشن، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی(ع) ابراز داشت: ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) را به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و تمام شیعیان و علاقه‌مندان به امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

وی مطالعه زندگانی امام علی(ع) را لازمه تأسی از ایشان دانست و گفت: شخصیت امام علی(ع) جامع‌الابعاد بود و تلاش برای نزدیکی به هر یک از ابعادشخصیتی ایشان دشوار است.

,

رئیس دانشگاه قم تلاش امام علی(ع) برای حفظ بیت‌المال را مثال زدنی برشمرد و افزود: در زمانی که امام علی(ع) مسؤولیت حفظ و تقسیم بیت‌المال را برعهده داشتند روزی چند نفر برای کار شخصی که به مردم ارتباطی نداشت نزد امام علی(ع) آمدند، امام علی(ع) تا متوجه شد که کار آن‌ها شخصی است چراغ اتاق را خاموش کرد و ابراز کرد این چراغ از هزینه بیت‌المال تهیه شده و باید در راه امور عموم مردم به مصرف برسد و چون کار شما شخصی است این چراغ باید خاموش شود.

,

حجت‌الاسلام دیرباز ادامه داد: امام علی(ع) به کارکنان دفتر سفارش می‌کرد که زمان استفاده از کاغذ بیت‌المال سطرها را نزدیک بهم بنویسید تا کاغذ کمتری مصرف شود.

,

وی عنوان داشت: روزی عقیل، برادر امام علی(ع) که دچار کمبود مالی  و مستضعف بود نزد امام علی(ع) آمد و از ایشان درخواست کرد برای رفع احتیاجاتش سهم پرداختی او را دو برابر کند، امام علی در پاسخ به برادرش عقیل فرمود:« از سهم مردم به تو پرداخت نمی‌کنم ولی از سهم شخصی خودم به تو می‌دهم»، سپس امام علی(ع) دستور داد فلزی را گرم کردند و به دست برادرش نزدیک کرد، برادرش با حس کردن گرمای این فلز ناله زد، امام علی(ع) پس از شنیدن ناله برادرش به او گفت:« تو توانایی تحمل گرمای حاصل از نزدیکی حرارت فلزی که با آتش دنیا گرم شده است به دستت را نداری، چگونه می‌خواهی مرا به آتش جهنم بیفکنی؟!»

,

رئیس دانشگاه قم اضافه داشت: این‌ها تنها بخشی از اقدامات امام علی(ع) برای حفظ بیت‌المال بود، افرادی که در جامعه سمتی دارند باید از سیره امام علی(ع) در حوزه حفظ بیت‌المال الگو و عبرت بگیرند و از امول مردم صیانت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه