اخبار داغ

یادداشت/

امیرالمومنین(ع) باعث همدلی و وحدت

امیرالمومنین(ع) باعث همدلی و وحدت
علی(ع) نه وقتی در قدرت بود و نه آنگاه که قدرت لیاقت دستانش را نداشت، هیچ وقت جامعه را به دو دسته طرفداران و مخالفان خود تقسیم نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بام فارس؛ در فرهنگ ما ، حضرت  علی (ع) بیش از آن‌که یک شخص و یا سرآغاز یک جریان اعتقادی باشد؛ مفهومی کانونی و اساسی برای خوبی ها و فضیلت هااست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام فارس,

 نام"علی" از نخستین کلماتی است که کودکان ما می‌شنوند . از کودکی علی(ع) را با شروع کردن، برخاستن، بلند کردن، خطر کردن، و از سر جدیت کاری را دنبال کردن صدا می‌زنیم.

,

در اساطیر ما حضرت علی(ع) در مرکزیت تمام خوبی‌ها، رستگاری‌ها و نجات‌هاست. نه فقط برای شیعیان، که برای اهل سنت و حتی غیر مسلمانان  نیز، علی(ع) نماد جود و جوان‌مردی و مردانگی و دست‌گیری است.

,

هنر و ورزش ما نیز به جلوه‌های روحانی و معنوی امام علی(ع) متبرک شده‌اند. بناهای عبادی، تکیه‌ها، حسینیه‌ها، زیارتگاهها، سقاخانه‌ها، و آب‌انبارها، شفاخانه‌ها، و ... به طرق مختلف با نام علی (ع) یا نمادهایی مرتبط با آن بزرگوار آراسته شده‌اند.

,

برای ما  بازوان سترگ و ذوالفقار علی(ع) به معنای خشم و خشونت و زورمندی نیستند؛ بلکه نمادهایی هستند برای یاری‌گری و پناه‌ دادن به بی‌پناهان و دفاع از مظلومان.

,

بازوان علی(ع) نماد و تندیس اخلاقی بودن اِعمال قدرت اند که بیانگر این است که زور زورمند وقتی ارزش دارد که در خدمت عدالت و کمک به فرودستان باشد.

,

برای ما علی(ع) مایه‌ی همدلی و وحدت و برادری بوده است. او نه وقتی در قدرت بود و نه آنگاه که قدرت لیاقت دستانش را نداشت، هیچ وقت جامعه را به دو دسته طرفداران و مخالفان خود تقسیم نکرد.

,

شهادت کشته عدالت،حضرت علی بن ابی طالب بر عموم دوستداران ایشان تسلیت باد.

,

 

,

*نجف محمدیان

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه