اخبار داغ

هنرمند خطاط اهل دشتی:

هنرمندان، با مشق نام علی بیمه می‌شوند

هنرمندان، با مشق نام علی بیمه می‌شوند
هنرمند خوشنویس شهرستان دشتی گفت: هنرمندان با مشق نام علی بیمه می‌شوند و زندگی خود را از گزند هرگونه ناپاکی در امان نگه می‌دارند چنانچه مشق نام سیر در آفاق است و لذتی وصف‌ ناشدنی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازترنم دشتی، هنرمندان در ماه مبارک رمضان فرصتی گران‌قدر دارند تا آثارشان را در معرض دید عموم قرار دهند و در این ماه مبارک مردم را باشخصیت والای امام علی (ع) آشنا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم دشتی,

نامدار رجبی معلم بازنشسته و خطاط اهل شهر شُنبه است که معتقد است هر هنرمندی با نگاشتن یک‌باره نام امام علی (ع) خود را بیمه عمر نموده است. با وی درباره خطاطی و نگاشتن نام امام علی (ع) به گفتگو نشستیم:

,

توصیف سیره علی (ع) از نگاه شما که هنرمندید چیست؟

,

هنرمندان با مشق نام علی بیمه می‌شوند و زندگی خود را از گزند هرگونه ناپاکی در امان نگه می‌دارند چنانچه مشق نام سیر در آفاق است و لذتی وصف‌ ناشدنی دارد.

,

به‌عنوان یک خطاط هنگام نگاشتن نام علی (ع) چه حسی شمارا فرامی‌گیرد؟

,

حالتی منقلب و به‌گونه‌ای که وام‌دار حضرت علی بن ابی‌طالب هستم و بعد از انجام کار احساس می‌کنم که آنچه شایسته نام علی است ادانشده است.

,

اگر بخواهیم یکی از خصوصیات بارز علی (ع) را از نگاه شما هنرمند بیان کنیم آن خصوصیت کدام است؟

,

امام علی (ع) شخصی نیست که از یک خصوصیت بارز ایشان بتوان سخن گفت بلکه از دریای خصایص این امام همام بارزترینش را می‌توان عدالت، زهد، مروت، شجاعت و بلاغت می‌توان نام برد و شاید باید از زبان پیامبر (ص) مهم‌ترین خصوصیت را جست که می‌فرماید: انا مدینه الحکمه و هی الجنه وانت یا علی بابها (من شهر حکمتم و این حکمت بهشت است و ای علی تو در این بهشتی)

,

درکارهایتان چقدر از امام علی (ع) مدد می‌جویید؟

,

به‌گونه‌ای است که چه در نوشتن نام امام علی (ع) و چه بیان فضائل امام علی (ع) در کلاس‌های درس همیشه بر این باور بوده‌ام که خود و خانواده را بیمه مولا امام علی (ع) نموده‌ام نوشتن نام علی نیروی مضاعفی به شخص نویسنده منتقل می‌کند و او را در فرایند کتابت و بیان باقدرتی وصف‌ناپذیر به جلو می‌راند.

,

با توجه به اینکه شما هنرمند خطاط هستید وضعیت پرداختن هنرمندان این رشته به حضرت علی (ع) در آثارشان چگونه است؟

, با توجه به اینکه شما هنرمند خطاط هستید وضعیت پرداختن هنرمندان این رشته به حضرت علی (ع) در آثارشان چگونه است؟,

حقیر که خاک‌پای هنرمندان هستم ولی به نظرم برای رسیدن به کمال باید از موضوعات قرآنی و نام ائمه اطهار در خلق آثار استفاده نمود و چنانچه این استفاده به نحوی زیبا باشد باروری اثر در جامعه و نتیجه آن بیشتر می‌تواند مثمر ثمر باشد.

,

به نظر شما قشر هنرمند و مخصوصاً خطاطان برای معرفی چهره علی (ع) به نسل جوان چه‌کاری باید انجام دهند؟

, به نظر شما قشر هنرمند و مخصوصاً خطاطان برای معرفی چهره علی (ع) به نسل جوان چه‌کاری باید انجام دهند؟,

به نظر بنده فرصت خوبی است که هنرمندان و فعالان فرهنگی با ارائه آثار خود مخصوصاً در این ماه مبارک و ماه رحمت به معرفی بیشتر شخصیت والای امام علی (ع) بپردازند و جوانان از داستان‌های جوانمردی ایشان و برای مثال در جنگ خندق و رفتار امام علی (ع) با عمرو بن عبدود که نمونه‌ی بارزی از اخلاق کامل یک جوانمرد صبور است را مطالعه و برای ادامه زندگی درس جوانمردی بیاموزند.

,

مهم‌ترین پیام سیره حضرت علی (ع) برای جوامع بشری و مخصوصاً هنرمندان چیست؟

, مهم‌ترین پیام سیره حضرت علی (ع) برای جوامع بشری و مخصوصاً هنرمندان چیست؟,

یتیم‌نوازی بزرگ‌ترین درسی است که امام علی (ع) توانست به جامعه بدهد و این یتیم‌نوازی سرچشمه تمام خصوصیات امام علی (ع) مخصوصاً عدل امام علی (ع) است.

,

اگر بخواهید کاری ماندگار برای بیان خصوصیات والای علی (ع) انجام دهید چه می‌کنید؟

, اگر بخواهید کاری ماندگار برای بیان خصوصیات والای علی (ع) انجام دهید چه می‌کنید؟,

انجام هرگونه اثری از بیان فضائل مولی‌الموحدین امام علی (ع) علاوه بر اجر معنوی دربرگیرنده صادرات هنر ایرانی اسلامی است و هرکس می‌تواند درخور توانایی خود اثری درشان و بزرگی امام علی (ع) خلق کند، اما با بزرگی امام علی (ع) بنده کوچک‌تر از آن هستم که اثری درشان و وصف امام علی (ع) بیافرینم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه