اخبار داغ

گزارشی ازحضور زائران پاکستانی در پیاده روی اربعین حسینی

معاون استاندارسیستان و بلوچستان:مرز میرجاوه و ریمدان پذیرای زوار پاکستانی خواهند بود

معاون استاندارسیستان و بلوچستان:مرز میرجاوه و ریمدان پذیرای زوار پاکستانی خواهند بود
معاون امنیتی انتظامی استاندارسیستان و بلوچستان گفت: زائران پاکستانی امسال علاوه بر مرز میرجاوه از مرز ریمدان نیز وارد کشور خواهند شد و کشور پاکستان هم درحال ساخت زائرسرا برای مسافران اربعین حسینی در منطقه تفتان این کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری لادیز، میرشکاری در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به افزایش آمار ورود زائران حسینی به استان گفت: زائران پاکستانی امسال علاوه بر مرز میرجاوه از مرز ریمدان نیز وارد کشور خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز,

وی با بیان اینکه زمین ساخت زائرسرا برای این زائران دراختیار آستان قدس رضوی  قرار گرفته است، گفت: کشور پاکستان هم درحال ساخت زائرسرا برای مسافران اربعین حسینی در منطقه تفتان این کشور است.

,

به گفته معاون امنیتی – انتظامی استاندار سال گذشته 41هزار زائر برای شرکت در پیاده روی اربعین وارد استان شدند،در سال 94 ، 186 اتوبوس زائر به استان وارد شد در حالی که در سال گذشته این تعداد به ۴۳۰ اتوبوس افزایش یافت.

,

با افزایش ورود زائرین حسینی به کشور ، نیاز به احداث زائرسرا در مرز میرجاوه بیشتر احساس می شود به طوریکه مسولین استانی را به فکر  ساخت زائر سرا در منطقه صفر مرزی انداخته است.
به گفته یکی از کارکنان پایانه مرزی میرجاوه،در سال ۹۴ نبود زائرسرا در مرز میرجاوه باعث شد تا زائرینی  که وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند به ناچار شب را در سرمای زیر صفر  سپری کنند که این موضوع مشکلات زیادی را برای زائرین ایجاد کرد.

,
,

سال گذشته یکی از زائرین پاکستانی که عازم زیارت امام رضا(ع) بود در پایانه مرزی میرجاوه به خبرنگار لادیز گفت: برای زیارت امام رضا(ع) به ایران آمدم، پس از عبور از مرز در اینجا منتظر سایر زائرین می مانیم تا با هم به سمت مشهد مقدس حرکت کنیم اما در اینجا هیچ امکانات رفاهی برای ما و خانواده هایمان وجود ندارد، مکان استراحت نداریم و زیر افتاب داغ نشستیم، مسئولین ایرانی فکری برای جای خواب و استراحت زوار بکنند.

,

فرماندار میرجاوه که معتقد است احداث زائرسرا برای رفاه حال زائرین پاکستانی باید به طور جدی پیگیری شود، خبر از  ساخت زائرسرای امام رضا(ع) در مرز میرجاوه تا سال 97 خبر داد و اذعان کرد:  6 هکتار زمین برای ساخت زائرسرا در محل پایانه اختصاص داده شده و به آستان قدس رضوی واگذارشده است و تا دوسال اینده فاز اولیه زائرسرا شامل مرکز اقامتی اماده بهره برداری خواهد شد و در ادامه فاز بعدی شامل درمانگاه، فروشگاهها، نمایشگاه عرضه محصولات ایرانی و صنایع دستی احداث خواهد شد.

,

میهنی پذیرایی از زوار پاکستانی با برپایی سیاه چادر توسط مردم در سال گذشته را ستودنی دانست اما معتقد است که با توجه به ورود چندین هزار زائر پاکستانی به کشور ، ساخت زائرسرا در پایانه مرزی میرجاوه یکی از ضروریات این شهرستان است.  

,

سال گذشته یکی زوار پاکستانی هنگام خروج از مرز ایران ضمن تشکر از پذیرایی و مهمان نوازی ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما، افزود: هنگامی که وارد خاک ایران شدم از این همه محبت مردم ایران اشک در چشمانم حلقه زد، مردم پاکستان از دوستداران انقلاب اسلامی ایران هستند و برای سلامتی و طول عمر امام خامنه ای دعا می کننداما  اگر زائرسرایی در مرز ایران ساخته شود شرایط بهتری برای تامین امنیت و آسایش زائران فراهم خواهد شد.

,

قاسم با اشاره به اتفاق چند سال گذشته برای زائرین، بیان کرد: چند سال پیش هنگام ورود به مرز ایران با تاریکی شب مواجه شدیم و مجبور شدیم شب را در مرز پاکستان بمانیم وعده ای از اشرار به طرف زائران تیراندازی کردنداگر شرایطی فراهم شود تا بتوانیم به موقع وارد مرز ایران شویم و شب را در زائرسرا بگذرانیم امنیت زائران به خطر نمی افتد چرا که زائرین هیچ امنیتی در مرز پاکستان ندارند.

,

ورود سالانه چندین هزار سال زائر پاکستانی به کشور از طریق مرز میرجاوه زمینه استفاده ازپتانسیل توریسم درمانی را در شهرستان میرجاوه ایجاد کرده است که با توجه به افتتاح بیمارستان دارالشفاء این شهرستان امکان بیشتری برای درمان زائران و ارائه خدمات سلامت به زائران پاکستانی را فراهم کرده است.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اردیبهشت ماه سال جاری در مراسم افتتاح بیمارستان میرجاوه، گفت: بیمارستان دارالشفاء میرجاوه علاوه بر مردم منطقه در مقوله توریسم سلامت با ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی می تواند فعالیت کند.

,

میری با اشاره به ارائه خدمات درمانی به ۲۳ هزار زائر پاکستانی زائر کربلای معلی  در سال گذشته، تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته علاوه بر انجام مراقبت های بهداشتی برای زائران، حدود 9 هزار کودک زیر 15 سال این کشور را تحت واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال قرار دادند و3 مورد مالاریای مثبت نیز شناسایی کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه