اخبار داغ

وقتی توجیه جای اقدام را می گیرد؛

سرگذشت نامعلوم پلی کلینیک آیت الله کاشانی در وعده های مسئولین/موکول کردن رفع مشکلات به زمان نامعلوم

سرگذشت نامعلوم پلی کلینیک آیت الله کاشانی در  وعده های مسئولین/موکول کردن رفع مشکلات به زمان نامعلوم
رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گفت: با توجه به حجم بالای کار ممکن است رسیدگی به تمامی مجموعه با این عظمت در این رسیدگی کردن ها بعضی جاها مغفول بماند ولی در صدد هستیم تا این مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود ولی متاسفانه پروسه ای است زمان بر و مردم باید صبور باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  آرمان کرمان؛ ارائه گزارشی از کلینیک آیت الله کاشانی کرمان مبنی بر اینکه قدمت ۴۸ ساله دارد و همواره برای بیمارانش مشکل آفرین بوده است و (مشکل نوبت دهی تلفنی، نبود آزمایشگاه پیشرفته و بهداشتی، نبود متخصص سونوگرافی، برخورد بد پرسنل پذیرش، عدم پاسخگویی و ویزیت خوب پزشکان) از جمله مشکلات این کلینیک در یک ماه اخیر در همین سایت منتشر شد ما را بر آن داشت تا با فرهاد اشافی رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) نشست صمیمانه ای داشته باشیم در رابطه با بررسی و رفع این مشکلات که وی در پاسخ سوالات خبرنگار ما چنین گفت:  با توجه به حجم بالای کار ممکن است رسیدگی به تمامی مجموعه با این عظمت در این رسیدگی کردن ها بعضی جاها مغفول بماند و برخی جاها آنطور که شایسته و بایسته است خدمات رسانی کمتر انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

بیشترین انتقادات مربوط به حوزه سرپایی است

, بیشترین انتقادات مربوط به حوزه سرپایی است,

وی افزود: بیشترین انتقادات در حوزه های سرپایی است و خیلی در بستری وجود ندارد 21 هزار مورد بستری در طول سال انجام می شود و از این تعداد 11 هزار مورد جراحی می باشد  از زمانی که پیامبر اعظم تاسیس شد درست در 28 شهریور سال 83 و جایگزین بیمارستان قدیمی آیت الله کاشانی که در سال 1348 ساخته شده بود ، شد .

,

اشافی عنوان کرد: تمام تجهیزات بیمارستان به روز شد و در اختپار کلیه اقشار مختلف جامعه گذاشته شد.

,

فضایی که برای پلی کلینیک بیمارستان در نظر گرفته شده بود پذیرای 2 هزار نفر نیست

, فضایی که برای پلی کلینیک بیمارستان در نظر گرفته شده بود پذیرای 2 هزار نفر نیست,

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: کلنگ احداث این بیمارستان سال 83 به زمین زده شده بود و سرعت کار کند بود و از یکسال بعد سرعت گرفت و پلی کلینیک که برای این بیمارستان در آن سال در نظر گرفته شده بود فضای مناسبی که بتواند حجم بیماران سرپایی  را پوشش دهد نبود.

,

وی اذعان داشت: روزانه 2 هزار مراجعه کننده در زمینه های مختلف عمومی، تخصصی، دندانپزشکی و پارا کلینیک وجود دارد که  این اصلا جوابگو نیست و مضاف بر اینکه ما یکسری کارهای دیگر هم انجام دادیم زمانی که بیمارستان ساخته شد جایی برای تجهیز "ام آر آی" نداشتیم و مجبور شدیم از فضای پلی کلینک برای این امر استفاده کنیم .آندوسکپی و کلاروسکپی نیز به همین صورت از همان فضای پلی کلینیک استفاده کردیم ، پس بنابراین برای ما مقدور نیست تا از فضای بسیار کمی از پلی کلینیک مانده بتوانیم برای 2 هزار نفر مراجعه کننده ارائه خدمات نماییم.

,

احداث "طرح محوطه سازی" به جای ساختمان جدید پلی کلینیک آیت الله کاشانی در پروسه ای 5 ساله

, احداث "طرح محوطه سازی" به جای ساختمان جدید پلی کلینیک آیت الله کاشانی در پروسه ای 5 ساله,

اشافی گفت: مکاتبه ای که با سازمان نظام پزشکی داشتیم، شهرداری و دیگر ارگان ها  قولی به ما داده شد تا پلی کلینیک جدید در یک طرح  به عنوان "طرح محوطه سازی" برای بیمارستان احداث شود که متاسفانه این طرح بیش از 4 الی 5 سال زمان می برد. وتا آن موقع چازه ای نداریم  جز این که مشکلات را به نوعی مدیریت کنیم.

,

سی خط تلفن نوبت دهی فعال جوابگو نیست

, سی خط تلفن نوبت دهی فعال جوابگو نیست,

وی ادامه داد: بالاخره هر جایی که رابطه بین عرضه و تقاضا مختل می شود به مشکل بر می خوریم با توجه به اینکه روزانه حدود 2 هزار نفر مراجعه کننده داریم ، سیستم نوبت دهی تلفنی که روزانه سی خط فعال است جوابگو نیست و باز مراجعه کنندگان از این موضوع شکایت دارند.

,

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در رابطه با نحوه ویزیت پزشکان به خبرنگار ما بیان داشت: در مورد پزشکان بالاخره دلیل نمی شود مشکلاتی که در سیستم وجود دارد اقدامات نو و آپ تو دی انجام نشود.

,

راه اندازی سیستم الکترونیکی نسخه به جای دست خط بد پزشکان

, راه اندازی سیستم الکترونیکی نسخه به جای دست خط بد پزشکان,

وی افزود: در این رابطه ما با دو مشکل اصلی روبرو بودیم یکی اینکه داروخانه با دست خط پزشکان مشکل داشت ، بنابراین اقدام به راه اندازی سیستم حذف دفترچه نمودیم  و چون مستقیم  با سیستم ایمنی بیماران ارتباط داشت و ممکن بود اگر دارویی اشتباهی پیچیده  شود آسیبی به بیمار برسد این مشکل برطرف شد و طوری شد که الآن نسخه ها به صورت الکترونیکی و سیستمیک ارائه می شود.

,

بی توجهی پزشکان به بیماران به علت ناآشنا بودن به سیستم الکترونیکی

, بی توجهی پزشکان به بیماران به علت ناآشنا بودن به سیستم الکترونیکی,

اشافی با بیان اینکه  یکی از مزیت های الکترونیکی کردن نسخه ها سرعت بالای کار بود ، اذعان داشت: متاسفانه در کنار آن مشکلات دیگری پیش آمد و این طبیعی است وقتی سیستمی بخواهد جدید راه اندازی شود وفق دادن فرد با آن سیستم کمی زمان می برد و این مربوط به  یک روز و دو روز نمی شود. بطور مثال زمانی مردم برای ارتباط از تلفن ثابت استفاده می کردند و وقتی که موبایل آمد کمی زمان برد تا مردم خود را با آن وفق دهند، همه امکانات به همین صورت می باشد.

,

وی ادامه داد: این نسخه الکترونیکی از بهمن ماه سال 95 در این درمانگاه راه اندازی شد و در اوایل دوره های آموزشی برای کلیه پزشکان گذاشته شد ، همکاران فن آوری و اطلاعات نیز در این امر درگیر شدند و حتی از تهران گروه هایی از سازمان مرکزی برای آموزش می آمدند و در حال حاضر خیلی راحت تر شده و پزشکان تا حدودی با این سیستم آشنایی دارند و این انتقاد نه تنها در کرمان بلکه در کل کشور وجود دارد.

,

سازمان تامین اجتماعی پیش رو در طرح سیستم الکترونیکی نسخه

, سازمان تامین اجتماعی پیش رو در طرح سیستم الکترونیکی نسخه,

اشافی با تاکید بر اینکه در این سیستم تنها سازمان تامین اجتماعی پیش رو بوده است، تصریح کرد:  بیماران و مراجعه کنندگان همیشه این استرس و عادت را داشته اند که هنگام مراجعه پزشک باید چشم تو چشم به حرف های او گوش دهد و در اینجا یک رقیب پیدا شده است و آن اینکه پزشک به جای اینکه به بیمار نگاه کند در داخل سیستم به دنبال دارو ست. ما حتی در دوره آموزشی به پزشکان گوشزد کرده ایم که در هنگام ویزیت  ابتدا به بیمارت گوش بده شرح حال او را جویا شو و در انتها داروهایت را تجویز کن ، در حال حاضر این مسئله بهتر شده ولی به نقطه ایده آل نرسیده و هنوز شکایاتی از طرف بیماران داریم.

,

انتقاد بیماران، برخورد قانونی با پزشک را در بر دارد

, انتقاد بیماران، برخورد قانونی با پزشک را در بر دارد,

وی عنوان کرد: ما از کلیه مراجعه کنندگان و بیماران درخواست داریم که اگر با چنین مشکلی برخورد کنند می توانند با مراجعه به مسئول پلی کلینیک  نام پزشک را ذکر نمایند، که در صورت چنین مشکلی به پزشک تذکر داده خواهد در صورت تکرار با وی برخورد خواهد شد. در کل رضایت بیمار برای ما مهم است.

,

به علت کمبود فضای آزمایشگاهی بیمارستان ،جابجایی انجام نمی شود

, به علت کمبود فضای آزمایشگاهی بیمارستان ،جابجایی انجام نمی شود,

در این گفتگو خانم نخعی مسئول درمانگاه نیز در رابطه با کمبود فضای آزمایشگاه و غیر بهداشتی بودن آن محیط به خبرنگار ما  گفت : در رابطه با آزمایشگاه بیشترین شکایت در رابطه بهداشت این محیط می باشد و این آزمایشگاه که در زیرزمین درمانگاه قرار دارد  فقط از یک نیروی خدماتی استفاده می کند و گاها هم همان یک نیرو در دسترس نیست و پرسنل مجبورا از جای دیگر استفاده کنند که این خود مشکل بوجود می آورد، در رابطه با تجهیز سرویس های بهداشتی به رخت آویز نیز قرار شد اقداماتی انجام شود.

,

سپس اشافی در ادامه افزود: چون فضای آزمایشگاهی در پلی کلینیک بیمارستان پیامبر اعظم کم است فعلا نمی توانیم برای جابجایی آن اقدام کنیم ولی در دستور کار است که به محض اجرای طرح محوطه سازی پلی کلینیک جدید اقدام خواهد شد ولی همانطور که شما هم اطلاع دارید این پروسه زمان بر هست.

,

کمبود فضا ومراجعات زیاد بیماران در لیست انتظار بمانند

, کمبود فضا ومراجعات زیاد بیماران در لیست انتظار بمانند,

وی همچنین در رابطه با نوبت دهی طولانی آزمایشگاه، بیان کرد:  ماهانه حدود 15 هزار مراجعه کننده برای آزمایشگاه داریم و آمار ، آمار بسیار بالایی است و اگر موردی اورژانسی باشد و پزشک برای او قید کند به صورت اورژانسی انجام می شود. این درست که بیمار این استرس را دارد که هر چه زودتر بداند مشکلی دارد یا نه ؟ اما وقتی امکانش را نداریم و وقتی تقاضا بالا می رود و ما نمی توانیم براساس آن عرضه را بالا ببریم خواه ناخواه لیست انتظار مطرح می شود و دیگر دست ما نیست.

,

اشافی عنوان کرد: ما در حال حاضر Full ظرفیت کار می کنیم و حدود 30 نفر پرسنل در آزمایشگاه مشغول به کار  هستند و دستگاه ها همه جدید و بطور فشرده کار می کنند. و علت آن حجم زیا مراجعه کنندگان است زیرا همه آنها می گویند  ما بیمه تامین اجتماعی هستیم و آنها درست می گویند و حق با آنان است ولی ما هم  بیش از این در توانمان نیست.

,

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه تدابیری برای حل مشکلات اندیشیده شده ، ابراز داشت: 4 درمانگاه تامین اجتماعی در سطح شهر وجود دارد اگر آزمایشگاه آنان مجهز تر شوند مردم می توانند راحت تر به آنجا مراجعه کنند که آزمایش های ساده و خط اول در آنجا انجام می شود و اگر حاد تر باشد به بیمارستان ارجاء می دهند.

,

کمبود رادیولوژیست در کل کشور

, کمبود رادیولوژیست در کل کشور,

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) همچنین در رابطه با بخش سونوگرافی اذعان کرد: متاسفانه پزشکی که در زمینه سونوگرافی کار می کند شخصی است  در شرف بازنشستگی  و متاسفانه در حال حاضر نیروی جدید و تازه نفس نداریم  و کلا کمبود رادیولوژیست در کل کشور وجود دارد از جمله در سازمان و بیمارستان پیامبر اعظم (ص).

,

اشافی ادامه داد:  اگر بخواهیم از لحاظ دانش رادیولوژی و صلاحیت علمی برای وی ایراد بگیریم ، این پزشک علاوه بر این بیمارستان در مکان های دیگر از جمله بیمارستان ثامن الحجج نیز کار می کند، ما حتی برای اینکه سرعت کار بالا و دقیق انجام شود شیفت صبح وی را حذف کردیم و تنها از او خواستیم که بیماران عصر را ویزیت نمایند و در هر حال خودمان نیز مدیریت می کنیم و هر جای که مشکلی باشد اقدام خواهیم کرد.

,

با پرسنل بد اخلاق برخورد می شود

, با پرسنل بد اخلاق برخورد می شود,

وی همچنین در زمینه برخورد نامناسب برخی از پرسنل بخش پذیرش گفت: اگر در قسمت نوبت دهی و پذیرش، پرسنل با متقاضی برخورد مناسب نداشته باشد برخورد خواهد شد و ما از بیماران می خواهیم اگر با چنین مواردی روبرو شدند حتما مسئول درمانگاه را در جریان بگذارند.

,

اشافی به مسائل و مشکلات حادتر قبل از تجهیز درمانگاه به  سیستم نوبت دهی تلفنی اشاره کرد و بیان داشت:  قبل از سیستم نوبت دهی بسیار وضعیت آشفته ای بود درگیرهای فیزیکی و دستبردهای بود که به سیستم امنیتی کشیده می شد. ولی در حال حاضر خدا را شکر این مسائل حل شده است.

,

راه اندازی سیستم اینترنتی در آینده نزدیک

, راه اندازی سیستم اینترنتی در آینده نزدیک,

وی تصریح کرد: ایده آل این است که سیستم اینترنتی با ظرفیت بیشتر که در دست اقدام داریم بزودی راه اندازی شود که باز هم مشکل داریم، اکثر مراجعه کنندگان ما قشر کارگری هستند که  آشنایی چندانی با سیستم اینترنت ندارند باز هم به مشکل بر می خوریم.

,

وجود باجه سالمندان در قسمت پذیرش

, وجود باجه سالمندان در قسمت پذیرش,

اشافی همچنین به پذیرش سالمندان اشاره کرد و گفت: سالمندان هر زمان که به پلی کلینیک مراجعه کنند در ارجحیت هستند و برای آنان باجه ای به همین مضمون وجود دارد که می توانند بدون هیچگونه معطلی نوبت دریافت نمایند.

,

با اختصاص بودجه ساختمان پلی کلنیک آیت الله کاشانی مرمت می شود

, با اختصاص بودجه ساختمان پلی کلنیک آیت الله کاشانی مرمت می شود,

وی به  نمای فرسوده ساختمان درمانگاه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اخیرا مدیرعامل سازمان با بازدیدی که از پلی کلینیک داشتند قرار بر این شد تا در این زمینه بودجه ای اختصاص یابد، ما نیز پی گیر هستیم  .

,

مهین نامجو

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه