اخبار داغ

دانش آموز نخبه ساوجی از اختراع خود می گوید؛

اختراع پانسمان پلیمری برای سوختگی‌های درجه دو و سه/رهایش دارو؛ برتری این اختراع نسبت به نمونه خارجی

اختراع پانسمان پلیمری برای سوختگی‌های درجه دو و سه/رهایش دارو؛ برتری این اختراع نسبت به نمونه خارجی
خبه ساوجی امتیاز اختراع گرانبهایش را که می تواند جان بسیاری از مصدومان سوانح بخصوص کودکان را نجات دهد، متعلق به ایران می داند و معتقد است منافع شخصی، اهمیت خیلی کمی نسبت به درد و جان مردم کشورمان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، یکی از موتورهای محرک اقتصاد هر کشوری، تولیدات علمی هستند، اما تولیداتی که با سلامت جان آدمی سروکار دارد می تواند نه تنها الگوی اقتصاد مقاومتی بلکه فراتر از آن به عنوان یک کالای صادراتی غیر قابل تحریم محسوب شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

برگزاری مسابقات علمی سراسری و بین المللی از راهکارهای شناسایی نخبگان علمی و سرمایه ذهنی هر جامعه و جذب آنها در مراکز آموزشی پیشرفته برای آینده سازی کشور هستند.

,

گفتگویی اختصاصی با یک دانش آموز نخبه ساوجی داشتیم تا با یکی از آینده سازان کشور بیشتر آشنا بشویم.

,

این نخبه ساوجی امتیاز اختراع گرانبهایش را که می تواند جان بسیاری از مصدومان سوانح به ویژه کودکان را نجات دهد، متعلق به ایران می داند و معتقد است منافع شخصی اهمیت خیلی کمی نسبت به درد و جان مردم کشورمان دارد.

,

با سلام، به عنوان اولین سوال خودتان را معرفی کنید؟

,

سلام، ملیکا حق گو ١٦ساله اهل ساوه هستم که در حال حاضر دانش آموز فرزانگان ٧ تهران هستم.

,

درمورد اختراع خودتان و مقام کسب شده توضیح بدهید؟

,

ما پانسمان جدیدی را ساختیم تا برای بیماران مبتلا به سوختگی درجه دو و سه استفاده شود. سوختگی هایی که در آن کل پوست یا قسمت قابل توجهی از آن از بین رفته است، این پانسمان جدید توانست مقام اول را در جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی در دانشگاه بین المللی شهید بهشتی کسب کند و این ایده علاوه بر ثبت در حال گذر از مراحل آزمایش حیوانی و رسیدن به مرحله انسانی است.

,

این پانسمان چه تفاوتی با دیگر پانسمان ها دارد؟

,

این پانسمان برخلاف پانسمان های قدیمی هنگام تعویض، درد و خونریزی دوباره را به دنبال ندارد و محل زخم را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر آن خاصیت رهایش دارو نیز از ویژگی های خاص این زخم پوش است.

,

چطور این ایده به ذهنتان رسید؟

,

این ایده با توجه به مشکلات زیاد این دسته از بیماران که در اطرافمان بود، به ذهنمان رسید و با کمک استادمان دکتر دائمی این ایده را تا فاز اجرایی پیش بردیم.

,

پانسمان جدید

, پانسمان جدید,

آیا این پانسمان نمونه خارجی دارد؟

,

ما از دو نوع پلیمر در این پانسمان استفاده کرده ایم در حالیکه در نمونه خارجی، زخم پوش های جدا جدا از این پلیمر ها وجود دارد، اما ما قابلیت ها را ارتقا دادیم و قابلیت ویژه رهایش دارو را نیز به این نمونه اضافه کردیم.

,

چقدر وقت و هزینه برای این اختراع گذاشتید؟

,

با حمایت های بی دریغ دکتر دائمی و پژوهشگاه معتبر رویان، تقریبا یک سال وقت صرف شد که بیش از ١٤ میلیون تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده است.

,

تیم دانش آموزی شما چند نفره بود و برای آینده تحصیلی و ادامه کار پژوهش چه برنامه دارید؟

,

این پروژه دست رنج من و دوستم مهتاب عباسی است. من در مدرسه فرزانگان تهران فعلا مشغول به تحصیل هستم.  این پروژه نیز با ما بزرگ شده و تحقیقاتمان همچنان ادامه دارد، تمام تلاشم را می کنم که بتوانم در دانشگاه شهید بهشتی و در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهم.

,

عنوان برتر مسابقات علمی دختر ساوجی حقگو

, عنوان برتر مسابقات علمی دختر ساوجی حقگو,

چه عواملی را در موفقیت خود دخیل می دانید؟

,

عوامل زیادی در موفقیت ما دخیل بودند. اول کمک و یاری همیشگی خدا و سپس حمایت های بی دریغ خانواده بخصوص دعا های مادرم و خانواده مادرم در تک تک لحظات و سپس همکاری بی بدیل دوست عزیزم در سختی و راحتی های این پروژه.

,

این پانسمان چه زمانی وارد بازار محصولات درمانی می شود؟ چه درخواستی از مسئولان دارید؟

,

به امید خداوند منتظر جواب آزمایشات روی گونه های حیوانی مختلف هستیم و فاز بعدی ارتقا پروژه برای بیماران خاص است، از مسئولان هم حمایت پروانه ای برای تولید را نیازمند هستیم.

,

به امید خدا در حال حاضر مرحله استانی و ان شالله کشوری خوارزمی را در پیش رو داریم.

,

ملیکا حقگو نخبه ساوجی

, ملیکا حقگو نخبه ساوجی,

اگر روزی با پیشنهاد داخلی وخارجی برای سرمایه گذاری مواجه شوند ولی مزایای طرف خارجی کمی بیشتر باشد، چه تصمیمی می گیرید؟

,

ما از ابتدا این پروژه را تقدیم کودکانی کرده ایم که در بیمارستان سوانح و سوختگی درد می کشند و حتی جان خود را از دست می دهند، صد در صد این پروژه و فواید و کمک هایش متعلق به کشور عزیزمان است و عقیده تیم ما این است که منافع شخصی اهمیت خیلی کمی نسبت به درد و جان مردم کشورمان دارد.

,

سخن آخر؟

,

امیدوارم بتوانم ذره ای از زحمات عزیزانم را که ما را یاری دادند، جبران کنم.

,

لوح و جام عنوان برتر ملیکا حقگو نخبه ساوجی

, لوح و جام عنوان برتر ملیکا حقگو نخبه ساوجی,

ملیکا حقگو نخبه ساوجی

, ملیکا حقگو نخبه ساوجی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه