اخبار داغ

خطیب و پژوهشگر تبریزی:

سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص حضرت علی (ع) عامل خشنودی وهابیت شد

سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص حضرت علی (ع) عامل خشنودی وهابیت شد
خطیب تبریزی گفت در شب بیست وسوم دعا و....وسیله و ابزار ما برای رسیدن به خداوند متعال هستند و وسیله و مصداق اصلی از بین همه این ها درک حقیقت حضرت زهرا(س) می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، حجت الاسلام همایونی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری و در خصوص فضیلت شب بیست و سوم ماه رمضان اظهار داشت: شب بیست و سوم به نسبت 2 شب قبلی از فضیلت بالایی برخوردار است و در روایتی نیز داریم که یکی از اصحاب امام صادق(ع) از ایشان پرسید که توانایی جسمی ندارم و مهمترین شب را بگویید تا شب زنده داری کنم و ایشان گفتند که شب بیست  و سوم از مهمترین شب ها می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,

وی افزود: در روایت دیگری هست که حضرت می فرمایند اعمال و تقدیراتی که در 2 شب قبلی نوشته شده است ممکن است در شب بیست  و سوم تغییر کنند و اولیای الهی نیز امشب را مهم شمرده اند و حتی هنگامی که امام حسن و امام حسین کودک بودند نیز حضرت زهرا در شب بیست و سوم آن ها را بیدار نگه می داشتند تا از فضیلت این شب محروم نمانند.

همایونی ادامه داد: امشب 2 مطلب باید مورد تاکید قرار گیرد که یکی بحث توبه بندگان می باشد و دیگری نیز باید فهمید که حقیقت شب قدر با وجود حضرت زهرا(س) سنخیت دارد و امام صادق(ع) در روایتی فرمودند که حقیقت شب قدر مادرم زهرا(س) است و هرکس حقیقت مادرم زهرا(س) را درک کند می تواند حقیقت شب قدر را نیز درک نماید.

وی افزود: دعا و....وسیله و ابزار ما برای رسیدن به خداوند متعال هستند و وسیله و مصداق اصلی از بین همه این ها درک حقیقت حضرت زهرا(س) می باشد.

این خطیب تبریزی ادامه داد: حضرت زهرا نماد انسان کامل و همچنین نماد دفاع از ولایت هستند و اینکه اخیرا جناب رئیس جمهور سخنانی را در خصوص ولایت امام علی(ع) فرموده اند باعث خشنودی وهابیت شده و مفتی اعظم آن ها طی روزهای گذشته اعلام کرد ک ما چندین سال است این سخنان را می گوییم و شیعیان قبول نمی کنند.

همایونی گفت: مشروعیت با مقبولیت متفاوت است و مشروعیت را خدا به فرد می دهد چراکه اگر چنین نبود حضرت زهرا(س) از جان خود سیر نشده بودند که آن اتفاقات برایشان بیفتد و ایشان هم تمکین می کردند اما هیچگاه چنین نشد و باید در زندگی ما نیز الگوی مشروعیت و و لایتمداری رفتارها و اقدامات حضرت زهرا(س) باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه