اخبار داغ

تقدیر مقدرات در شب های قدر/ احیایی برای بندگی

تقدیر مقدرات در شب های قدر/ احیایی برای بندگی
در شب های قدر، قدر لطف و رحمت بی واسعه پروردگار را بدانیم و با مناجات، نماز، دعا، قرآن، احیا و شب زنده داری و با تمرین خودسازی و تهذیب نفس از امتحان بندگی خدا سربلند بیرون بیاییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک ماه مبارک رمضان به خصوص لیالی قدر رحمت و مغفرت پروردگار  شامل همه می شود و درهای بهشت بر روی بندگان گشوده می شوند و این فرصت به انسان ها داده می شود تا از خطاها و گناهانی که در گذشته انجام داده اند توبه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

و چه فرصت مناسبتی بهتر از شب های قدر که آن را بهتر از هزار ماه دانسته اند که سرنوشت یک ساله انسان رقم می خورد ودر قدر و منزلت آن همین بس که قرآن معجزه دین مبین اسلام در همین شب بر پیامبرعظیم الشأن نازل می شود تا مقدرات بندگان مشخص شود.

,

 

,

دراین شب ها که با شب شهادت حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) مصادف شده است مسلمانان ضمن عزاداری برای مولای یتیمان در هر گوشه و کنار شب زنده داری می کنند و با خدایشان به رازونیاز می پردازند.

,

 شب بیست و یکم ماه رمضان

, شب بیست و یکم ماه رمضان,

در شب های قدر، قدر لطف و رحمت بی واسعه پروردگار را بدانیم و با مناجات، نماز، دعا، قرآن، احیا و شب زنده داری و با تمرین خودسازی و تهذیب نفس از امتحان بندگی خدا سربلند بیرون بیاییم.

,

 

,

روایت های بسیار بزرگان دین ما همه نشان دهنده عظمت این شب ها هستند  وچه خوب است که با بهره گیری از رحمت خاص الهی زمینه سعادت اخروی خود را فراهم کنیم،حضرت امام صادق(علیه السلام) مى فرمایند: «تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم است.

,

 

,

و از نمونه این سفارش ها شیخ کلینی در کافی و صدوق در من لایحضره الفقیه از رسول خدا (صلی الله و علیه وآله) نقل کرده‌اند: هرکس شب قدر را زنده بدارد تا سال آینده عذاب از او برگردانده می‌شود.

,

 

,

امام رضا علیه السلام در رابطه با قدر و بزرگی این شب می فرمایند: «خداوند در شب قدر آنچه را که از این سال تا سال بعد پیش خواهد آمد، مقدّر می فرماید از زندگی یا مرگ، از خوب یا بد یا روزی. پس آنچه خداوند در این شب مقرر می کند، به حتم واقع خواهد شد.»

,

 شب احیا

, شب احیا,

حجت الاسلام احمدرضا غلامی،معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان ضمن با بیان این که قلب ماه مبارک رمضان  لیالی قدر است،گفت: شب قدر خداوند با نزول فرشتگانش در زمین با رحمت و رافتش زمینه بخشش همه بندگان را فراهم می کند.

,

 

,

 وی افزود: شب قدر فراخوان عفو عمومی خداوند لایزال برای بندگان است،کسانی که در طول ماه مبارک رمضان توانسته اند روزه بگیرند این لیالی قدر خداوند عنایت فرموده تا بهتر استفاده کنند.

,

 

,

 معاون فرهنگی سازمان تبلیغات لرستان اظهار داشت: شب قدر فرصتی به همه بندگان برای تکمیل عبادت و بندگی شان در بقیه روزها و شب های باقی مانده ماه مبارک رمضان است.

,

 

,

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که اصل شب قدر،شب زنده داری ،عبادت و بندگی است، بیان کرد: همه لحظات شب قدر فرصت خوبی برای عبادت، بندگی، توبه ،استغفار،دعا و در عین حال به جا آوردن نمازهای قضاست.

,

 

,

وی عنوان کرد: در شب قدر در سایه تمسک به قرآن و توسل به ائمه اطهار(ع)،تلاوت و قرائت قرآن و دعاهای مختلفی که سفارش شده است را به جا آوریم.

,

, ,

آیت الله احمد مبلغی؛نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با فضیلت های شب قدر گفت: شب قدر را باید با تمام وجود درک کنیم و با لحظه  لحظه آن انس بگیریم، مناجات و راز و نیازهای ما در  این شب ها، ترجمه دلمان باشد چراکه بی توجهی به محتوای اجتماعی شب قدر، خسارت بار است.

,

 

,

وی افزود: با همه وجود، باید شب قدر را درک و به تغییر و تحول در این شب مهم فکر و تامل کنیم و تغییر اجتماعی نیز داشته باشیم و شب قدر باید درس تحول را به ما بدهد.

,

 

,

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شب های قدر از دیرباز به عنوان زمان های تغییر، تحول و رقم خوردن سرنوشت انسان در اذهان ما مطرح بوده است،گفت: اینکه این تغییر چه سازه کار و شیوه هایی از نظر اجتماعی، تربیتی و خانوادگی باید داشته باشد را مورد توجه قرار نداده ایم.

,

 شب قدر

, شب قدر,

آیت الله مبلغی با اشاره به این که آمادگی خویش را از قبل از شب های قدر ایجاد نکرده ایم، گفت: ما به پس و پیش تغییر در شب قدر، بی توجه مانده ایم و به محتوای این تعییر توجه نمی کنیم.

,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید به تغییر حاصل در سایه شب های قدر، توجه علمی، علمی و برنامه ای از نظر اجتماع داشته باشیم،اظهار داشت: ما بدون تغییر نمی توانیم مسیر را به جلو برویم و نباید در یک وضع یکسان، ایستا، بدون تکامل و تصاعد انتظار داشته باشیم تحولات بزرگی برای ما رقم بخورد.

,

 

,

وی با بیان این که در شب قدر باید از خاستگاه اراده جلو برویم و بر دوری از انجام اعمال به صورت بی روح، کلیشه ای و از روی عادت، سعی بورزیم،گفت: کلیشه ای شدن برای عبادات، سمّ است. نماز کلیشه ای، باعث تغییر و تحول در انسان نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه