اخبار داغ

در مراسم گرامیداشت برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی مطرح شد؛

سرکنسول آذربایجان در آمریکا: با اسرائیل روابط دوستانه‌ای داریم

سرکنسول آذربایجان در آمریکا: با اسرائیل روابط دوستانه‌ای داریم
در این مراسم که در «کنیسه سینای»، از بانفوذترین مراکز یهودی آمریکا برگزار شد، نسیمی آقایف و سام گروندورگ ، سرکنسول های (جمهوری) آذربایجان و اسرائیل در لس آنجلس به عنوان میهمان اصلی دعوت شده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رسانه‌های جمهوری آذربایجان خبر داده‌اند در این مراسم، 300 میهمان از جمله سرکنسول‌های کشورهای خارجی در لس آنجلس، نمایندگان متنفذ جامعه یهودیان محلی، روحانیون و اعضای نهادهای انتخاباتی مختلف محلی و نیز نمایندگان بسیاری از جمعیت‌ها و روسای شرکت‌های فعال در بخش‌های مالی و حقوقی و فعالان اجتماعی - سیاسی و روزنامه نگاران حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 خاخام داوید ولپی، که متنفذترین خاخام آمریکاست، طی سخنانی در این مراسم با یادآوری سفر هیاتی بزرگ از«کنیسه سینای» به جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۵ گفت این سفر تاثیر زیادی در میهمانان بر جای گذاشت.

,

خاخام ولپی، روابط نزدیک میان اسرائیل و جمهوری آذربایجان را در جهانی که بحران‌های بزرگی بر آن حاکم است، الگویی بی نظیر برای دنیا دانست. دانیل شنور، مدیر نمایندگی «کمیته یهودیان آمریکا» در لس آنجلس نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

,

نسیمی آقایف، سرکنسول جمهوری آذربایجان در لس آنجلس با سخنرانی درباره میراث «تساهل» در جمهوری آذربایجان گفت تمامی ادیان و اقوام با جامعه یهودیان در جمهوری آذربایجان روابط دوستانه دارند و این سنت، در برقراری و توسعه مناسبات جمهوری آذربایجان و اسراییل در زمانه کنونی نقش مهمی ایفاء کرده است.

,

سام گروندورگ، سرکنسول اسرائیل در لس آنجلس نیز گفت مناسبات اسرائیل و جمهوری آذربایجان که بطور مستمر در حال توسعه و ارتقاء است، بر روابط دوستانه و اعتمادآمیز متکی است و ملت اسرائیل از دستاوردهای جمهوری آذربایجان مستقل خوشحال است.

,

نسیمی آقایف نیز گفت یادآوری ویژه «نسل کشی خوجالی» در سخنرانی روون ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ یکی دیگر از نشانه‌های دوستی جمهوری آذربایجان و اسرائیل است.

,

سام گروندورگ نیز گفت اسراییل از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند و خواهان حل مسالمت آمیز مناقشات در منطقه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه