اخبار داغ

زلزله لرستان را تکان داد

زلزله لرستان را تکان داد
از اوایل بامداد امروز تا کنون چهار زمین لرزه استان لرستان را تکان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک از اوایل بامداد امروز یکشنبه 28خردادماه تا کنون چهارزمین لرزه در استان لرستان به وقوع پیوسته است،این زمین لرزه ها در خرم آباد،سپیددشت و اشترینان رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

زلزله در لرستان

, زلزله در لرستان,

 

,

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک،2 زمین لرزه ساعت یک و ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه با شدت 2.2 ریشتر وساعت 3:9 دقیقه به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10کیلومتری سپیددشت رخ داد.

,

 

,

ساعت 3 و ۴۴ دقیقه و ۳۷ ثانیه نیز زمین لرزه ای با بزرگی 2.2  عمق 10کیلومتری خرم آباد را تکان داد. لرزش زمین در عرض جغرافیایی ۳۳.۵3 درجه شمالی و ۴۸.۳۸ درجه شرقی رخ داد.

,

 

,

 زلزله در لرستان0

, زلزله در لرستان0,

 

,

ساعت 7و15دقیقه صبح امروز نیز اشترینان به شدت 2 ریشتر  در عمق 11  کیلومتری لرزید.

,

 

,

زمین لرزه های دارای بزرگی زیر 3 ریشتر خسارتی را به همراه نداشته،فقط ثبت دستگاهی شده و معمولا نیز توسط انسان احساس نمی شوند.

,

 

,

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است و در طی سالیان گذشته وقوع زمین لرزه هایی در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد باعث به وجود آمدن خسارات  مالی و جانی در این استان شده است.

,

 

,

 کارشناسان معتقدند بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه