اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس:

خصوصی سازی در دولت یازدهم درست اجرا نشده است/تحقق اهداف اصل 44 نیازمند شفافیت است

خصوصی سازی در دولت یازدهم درست اجرا نشده است/تحقق اهداف اصل 44 نیازمند شفافیت است
عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های شبه‌دولتی هستند که اجازه واگذاری واقعی پروژه‌های شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی را نمی‌دهند، بنابراین چنانچه به‌جای واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی، شرکت‌های شبه‌دولتی ایجاد کنیم، با دست خود زمینه فساد را ایجاد کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید تقی کبیری در گفتگو با پرستوها، اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید دولت در گام‌های اولیه شروع به کار دوره جدید خصوصی‌سازی را آغاز کند تا پایه‌های رونق ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

 

,

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید در سالی که تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی نام‌گرفته است، تولید را تقویت کند که به‌واسطه آن اشتغال نیز حل می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز از مواردی است که دولت باید در این دوره از اولویت‌های خود قرار دهد تا پایه‌های اقتصادی ایمن شوند.

,

 

,

کبیری افزود: اصل 44 که رهبری هفته گذشته به آن تأکید داشتند باید در بخش خصوصی‌سازی موردتوجه قرار گیرد، زیرا  در دولت گذشته متأسفانه به‌خوبی به آن پرداخته نشده است.

,

 

,

وی بابیان این‌که شفاف‌سازی باید در دولت دوازدهم دیده شود، ادامه داد: جلوگیری از گران شدن کالاهای موردنیاز مردم نیز باید در برنامه‌های ابتدایی دولت موردتوجه قرار گیرد.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در خصوص ادغام بانک‌ها نیز عنوان کرد: ادغام بانک‌ها به معنی داشتن تنها یک بانک مورد تائید نیست؛ اما چنانچه منظور واحد کردن دستگاه‌های بانکی و ارائه سرویس‌های واحد باشد، موثر خواهد بود.

,

 

,

کبیری با اشاره به اینکه برای واگذاری‌ها باید معین شود آیا قیمت‌های اعلام‌شده واقعی است، افزود: در صورت نبود شفافیت‌های لازم در اجرای اصل 44 هدف‌های این طرح محقق نمی‌شود.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص واگذاری‌ها ازجمله شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد نیاز به تسهیل کردن مسیر واگذاری و انجام دقیق سیاست‌های واگذاری وجود دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: در کشور بخش خصوصی توانمندی داریم که در بخش‌های مختلف نشان داده است از ظرفیت بالا و توانایی بهتری از بخش‌های دولتی دارند.

,

 

,

کبیری گفت: بخش خصوصی در برخی واگذاری‌ها امکان شرکت و رقابت در مناقصه را ندارد که البته واگذاری‌ها اگر به شکل درستی انجام شود به‌طورقطع شرکت‌های خصوصی قدرت رقابت خواهند داشت.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حقیقت شرکت‌های شبه‌دولتی هستند که اجازه واگذاری درست و واقعی پروژه‌های شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی را نمی‌دهند و ازاین‌رو چنانچه به‌جای واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی شرکت‌های شبه‌دولتی ایجاد کنیم، با دست خود زمینه فساد ایجاد کرده‌ایم.

,

 

,

وی گفت: ادغام بانک‌ها برای جلوگیری از رشد بی‌رویه بانک‌ها و مؤسسات از ضرورت‌هایی است که باید اتفاق بیفتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه